7Føjteri
Jeg har virkeligt svært ved at forstå hvorfor du gjorde som du gj... [...]
Kortprosa
16 år siden
1Bitter kulde - Kapitel 4
Alex rakte Walther et stykke papir fra sagsmappen. · - Synes du ikk... [...]
Romaner
18 år siden
1Bitter kulde - Kapitel 3
Anette lagde sin mappe op på skrivebordet. Hun så sig omkring i d... [...]
Romaner
18 år siden
5Irriteret blindtarm
Det var en de der dage hvor kaffekanden stod på det antikke mahog... [...]
Kortprosa
18 år siden
5Bitter kulde - Kapitel 2
"Hunden" stod ved den store tavle, hvorfra han sendte Alex et beb... [...]
Romaner
18 år siden
6Bitter kulde - Kapitel 1
Alex smed den tomme æske cornflakes ned i skraldespanden. Toppen ... [...]
Romaner
18 år siden
4Vent og se med DSB
Jeg har før klaget over DSB og deres evige forsinkelser. Men i de... [...]
Blandede tekster
18 år siden
15En forfatters mareridt
Forfatteren sad og stirrede på de skrevne ord. Han var gået i stå... [...]
Noveller
18 år siden
3Skyldig
Jeg elskede måden du kærtegnede min krop på. Dine hænder bevægede... [...]
Kortprosa
18 år siden
3Ikke så meget snak
Han havde rørt ved hendes krop, som havde han vundet hende i en, ... [...]
Kortprosa
18 år siden
11Menstruation - ting man ikke taler om
Jeg bryder mig faktisk ikke ret meget om at have menstruation. Je... [...]
Essays
18 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mathine Lotus Rasmussen (f. 1971)
Jeg har før klaget over DSB og deres evige forsinkelser. Men i dette herrens år, 2006 har de toppet, deres åbenbart største mål. Til trods for vi kun er 23 dage inde i dette år, er det lykkes DSB at sørge for, at jeg er kommet for sent hver eneste morgen siden min juleferie sluttede for 18 dage siden.
Nogle dage er jeg slet ikke kommet i skole, fordi DSB's forsinkelser ret ofte er mere end bare 20 minutter. Mandage og onsdage har jeg kun 2 timers undervisning - det betyder, at hvis toget er mere end 30 minutter forsinket, kan jeg ikke komme til tiden, og vil ankomme når der kun er en halv time tilbage af undervisningen den dag.
Ja, jeg bor på landet, men jeg er også et menneske, der som alle andre, skal møde til tiden.
Men det er sådan, at på denne linie hvor jeg bor, har man valgt at sætte alle regional toge til side, til fordel for IC3 togene. Er et IC3 tog forsinket, stopper al regional togtrafik på denne linie.
Når IC3 togene har passeret vores station, begynder regional toget langsomt at køre igen.
Og vi taler ikke kun om et enkelt IC3 tog, det er både det fra København til Jylland, som det er fra Jylland til København. Der kan åbenbart kun køre et tog af gangen på fyn.

En fredag morgen i sidste uge, hvor jeg skulle møde klokken 8.00, præsterede DSB at aflyse toget klokken 7.00, derefter aflyste de toger kl. 7.40, og toget kl. 08.18 var 40 minutter forsinket.
Resultatet var, at jeg fik 2 fraværdstimer. Og det er ikke første gang.
Men for at genere passagerne yderligere, valgte man samme morgen, fra Bane Danmarks side, at lade være med at sige noget i højtalerne om aflysninger og forsinkelser, i de ellers velfungerende højtalere man har placeret på vores nydelige station. (De virker! jeg har selv hørt det engang)
Heller ikke dette, er første gang. Nøjagtig samme fremgangsmåde, valgte DSB og Bane Danmark, at bruge overfor deres kunder i starten af december måned. Dog skal det siges at den dag, var toget KUN 1 time og 10 minutter forsinket.
Men tilbage til fredag sidste uge.
Da vi ankom til toget, hvor nogle af os havde ventet i 1½ time, uden besked, var de så venlige at fortælle os, at al togtrafik var forsinket og at de beklagede forsinkelserne - HALLO?!
Togkontrolløren krævede at se billet, og da den jo selvfølgelig var udløbet for mere end en halv time siden, måtte jeg pænt købe en ny, med et tillæg på 40 kr. Her var der ingen kære mor!
Normalt kører jeg på månedskort, men det var udløbet, og jeg skal til Odense for at finde en billetluge.

Forrige uge, en af de dage hvor jeg kom forsent som vanligt, valgte man at aflyse det tog jeg skulle med, for at komme hjem. DSB satte en bus ind og da vi stod der, oppe på billet konteret for at spørge til hvor og hvornår bussen kom, fik vi det næsevise svar:
"At hun da ikke kunne vide noget om det, hun solgte bare billetter, men vi kunne stille os ned ved den gamle banegård og vente der."
Nå ja, det gjorde vi så, og her ventede vi 38 minutter på en bus, som var 1 time og 3 minutter om at køre fra Odense til Aarup. Så var den dag også ødelagt. Mine planer med min datter røg i vasken.

4 dage i årets første måned, har jeg, i samme fag, fået i alt 8 fraværds timer pga. DSB.
Og det er uanset om jeg vælger at tage et tog tidligere end DSB skilter med.
Jeg er nået dertil hvor min tillid til DSB skraber bunden. Deres skyhøje priser, deres elendige service og deres ligegyldighed overfor de passager der bor på landet, frister mig til at tro, at de stræber efter en landsdækkende revolution.
Jeg er klar over at det er vinter, men jeg undrer mig bare over, at DSB år efter år, forbavses over at vinteren kan skabe frost?! - Jeg undrer mig også over, at Bane Danmark vælger at yde den dårlige service de gør, når de ikke giver de ventene passagerer besked.

Jeg sidder tilbage her i skrivende stund, hvor jeg atter må erfare at jeg får 2 fraværdstimer.
Jeg har købt en billet, men den kan jeg pænt smide ud, og DSB har lige tjent 33 kr. på, at jeg sidder her og skriver.
Jeg kan kun håbe på, at jeg i morgen er så heldig at komme til tiden.

I mit stille sind tænker jeg:
"DSB - når tiden ikke er vigtig."

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 29/01-2006 22:18 af Mathine Lotus Rasmussen (Mathine) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 782 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.