0Livet ender med en drøm (II) - Kapitel 3
Som sædvanlig forløb intet som planlagt ved flytningen - eller i ... [...]
Romaner
14 år siden
0Livet ender med en drøm (II) - Kapitel 2
Første skoledag efter en længere ferie var altid lidt mærkelig. B... [...]
Romaner
14 år siden
0Livet ender med en drøm (II) - Kapitel 1
Min morfar var en fransk diplomat, som forelskede sig i en engels... [...]
Romaner
14 år siden
0Livet ender med en drøm (II) - Prolog
Kristina rettede sig op med et spjæt og trykkede sig længere ind ... [...]
Romaner
14 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Luise A. Eriksen (f. 1984)

(Laura)

   Mor sad ved køkkenbordet, bøjet over en kop te, da jeg kom hjem. Hun så først op, da jeg smed skoletasken fra mig i gangen.
   "Hej, skat. Haft en god dag i skolen?"
   Jeg trak let på skuldrene og kiggede efter, om der var mere varmt vand i elkedlen. Jeg måtte sætte en ny omgang vand over, mens jeg fandt krus og tebrev frem.
   "Jeg overvejede at tage over til Bedstes i dag," mumlede mor hæst. Hun måtte rømme sig flere gange for at kunne fortsætte. "Jeg skal have fundet noget tøj til begravelsen. Til hende. Vil du med?"
   Jeg tøvede. Jeg havde ikke lyst. Et blik på trappen, og det hele ville ske forfra inde i mit hoved. Billederne væltede allerede frem og måtte tvinges tilbage af den indre kulde, der også holdt sorgen på afstand.
   Jeg var begyndt at blive glad for den kulde. Den dulmede sorgen, men fik mig ikke til at ryste ligesom frygten. Der var bare ... ingenting.
   Mor rømmede sig. "Måske ville det være bedst, hvis jeg gjorde det alene. Jeg tror faktisk helst, jeg vil gøre det alene. Senere kan vi hjælpes ad med at sortere hendes ting."
   Jeg nikkede taknemmeligt. "Hvis du synes."
   "Er der noget, jeg skal tage med tilbage til dig fra huset? Slægtsbogen måske?"
   "Den har jeg. Hun gav mig den inden..."
   Hun slog neglene mod kruset i en let trommehvirvel. "Er der andet, du gerne vil have nu og her?"
   Jeg forsøgte at komme i tanke om noget, men ligegyldigheden fyldte mig op indvendig. Den kvalte sorgen, men kvalte også mine tanker. "Nej. Det tror jeg ikke."
   "Okay."
   Elkedlen klikkede, og jeg hældte det varme vand i kruset. "Jeg går ind på mit værelse."
   "Okay."

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/06-2009 11:22 af Luise A. Eriksen (Lullu84) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 287 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.