0Livet ender med en drøm (II) - Kapitel 3
Som sædvanlig forløb intet som planlagt ved flytningen - eller i ... [...]
Romaner
14 år siden
0Livet ender med en drøm (II) - Kapitel 2
Første skoledag efter en længere ferie var altid lidt mærkelig. B... [...]
Romaner
14 år siden
0Livet ender med en drøm (II) - Kapitel 1
Min morfar var en fransk diplomat, som forelskede sig i en engels... [...]
Romaner
14 år siden
0Livet ender med en drøm (II) - Prolog
Kristina rettede sig op med et spjæt og trykkede sig længere ind ... [...]
Romaner
14 år siden
3Livet ender med en drøm - Kapitel 2
Hverdag igen · Første skoledag efter en længere ferie var altid lid... [...]
Romaner
14 år siden
3Livet ender med en drøm - Kapitel 1
Velkommen til min verden · "Er far blevet forfremmet?" spurgte Tany... [...]
Romaner
14 år siden
5Livet ender med en drøm - Forord
Do you feel them coming? · Hush, hush ... · Don't let them hear · Don't... [...]
Romaner
14 år siden
2Blodets Sang - Kapitel 2
David, Marcs unge rejsefælle, dukkede heller ikke op til middagen... [...]
Romaner
14 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Luise A. Eriksen (f. 1984)

(Laura)

   Jeg vågnede gispende op og flåede dynen til side. Det føltes, som om jeg var ved at blive kvalt ... som om noget tungt sad på mit bryst og hældte beton ned i mine lunger. Halsen brændte, øjnene sved. Mit ansigt gik fra at være ligblegt til højrødt, og jeg begyndte at gå i panik.
   Det var slemt nok at føle, at man var ved at blive kvalt.
   Det var langt værre, når man vidste, hvad der kom bagefter ...
   Udenfor gled et tæt skydække ind foran månen og mørklagde mit værelse. Hængslerne på mit vindue blev åbnet af usynlige hænder, og et koldt vindpust fløjtede ind i rummet, da vinduet blev slået op på vid gab. Persiennerne blafrede.
   Hvis jeg havde kunnet trække vejret ordentligt, var jeg uden tvivl begyndt at hulke, da jeg så den sorte skygge glide hen over vindueskarmen. Som fed olie gled den ind i mit værelse, hvor den landede med en klæbrig lyd på gulvet.
   Jeg rystede på hovedet. Jeg kunne ikke tale, men inde i mit hoved skreg jeg igen og igen: Forsvind!
   Den klæbrige, olieagtige masse strakte sig op mod loftet og antog en form ikke helt ulig et menneske. Den vred sig, gyngede usikkert fremefter. Så dannede et ben sig og tog det første skridt frem. Det andet ben antog form. Den tog endnu et skridt frem imod mig.
   Jeg klemte øjnene hårdt sammen.
   Måske, hvis jeg koncentrerede mig ...
   Den slæbende, klistrede lyd kom nærmere. Jeg åbnede øjnene tids nok til at se væsnet læne sig ind over mig. Hvad der før mest havde mindet om en oliemasse, havde nu antaget menneskelig form, men den var ikke mindre skræmmende.
   Det var en kvinde. Ung, måske engang smuk. Hendes lange hår bugtede ned over hendes krop, som om hun var skabt af levende materie. Øjnene var det eneste, der stod tydeligt frem: hvide og hypnotiserende, blinde. Og læberne ... tråde af skyggemateriet formede de sting, der holdt læberne syet sammen. Det eneste kvindevæsnet kunne udstøde, var nogle sære, gurglende lyde.
   Jeg lod tårerne få frit løb, bønfaldt hende i mit sind, da hun lænede sig helt ind over mig. De syede læber kyssede min pande. Det var en våd, fedtet fornemmelse, men dog intet i forhold til det lyn af smerte der fór igennem mit hoved. Et tegn brændte sig ind på bagsiden af mine lukkede øjenlåg.
   Lige med ét begyndte jeg igen at gispe efter vejret, fyldte lungerne med ilt, mens tårerne strømmede. Jeg skreg. Af harme, vrede og afmagt.
   Værst var afmagten.
   Hvorfor kunne jeg ikke blot leve i lykkelig uvidenhed ligesom normale mennesker? Hvorfor skulle jeg have disse syn, denne viden?
   Der blev banket forsigtigt på min dør. Min mor kiggede ind og kom så hurtigt hen til mig. Hun satte sig på sengekanten og trak mig ind til sig.
   "Hvad så du?" spurgte hun og strøg mig ømt over håret.
   Jeg gispede for at holde gråden tilbage. "Ban... Banshee." Hun stivnede med sine arme omkring mig, og jeg kunne næsten høre, hvordan hendes hjerte gik i stå et kort øjeblik, da hun ventede på at høre resten. "Nogen vil snart dø ..."

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/04-2009 13:45 af Luise A. Eriksen (Lullu84) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 9598 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.