I En Tid Som Denne År 2022


1 år, 7 måneder siden 2 kommentarer Essays forandring refleksion socialrealisme

1Lege Syge Sommerfugle
Dansende, som to legesyge sommerfugle, med en vinter depression. ... [...]
Digte · eftertanke, refleksion, selvværd
1 år, 4 måneder siden
2Tungt
Slæber mig selv afsted, · Udelukkende med hjælp fra mig selv. · jeg e... [...]
Blandede tekster · tabu, virkeligheden, selvindsigt
1 år, 4 måneder siden
3Jeg Lever Den
For alt ligger sig, for alt falder på plads, på sin plads. · Sidder... [...]
Blandede tekster · anerkendelse, observation
1 år, 4 måneder siden
1Menighedsråd
Jeg er nysgerrig på, jeg er nysgerrig på om hvordan. · Simpelthen, ... [...]
Essays · tanker, eftertænksomhed, bevidsthed
1 år, 5 måneder siden
0Endnu En Svingom
Jeg tager dem i Runder, · Jeg tager dem i de runder som jeg kan hol... [...]
Rim og vers
1 år, 5 måneder siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Junior Christian Andersen (f. 1993)
Jeg har svært ved at blive inspireret,
Jeg har svært ved at hente Inspiration.
For i en tid hvor alle folk gør det samme, syntes jeg vi er blevet for fattige i vores egen eksistens.
Vi kan sidde og spille smarte over sociale medier, med kommentare i Facebook opslag, med billeder af os, i en mere og mere forskruet kultur.
Vi er blevet en flok "efteraber" en flok aber der gør det samme som sidemanden/sidekvinden. Det er jeg jo nød til at få med.

Jeg forstår det ikke, jeg forstår ikke hvorfor vi bliver ved med at at dyrke det samme trivielle gak og gøgl.
Jeg savner at blive inspireret, jeg savner Inspiration. Jeg er overbevist om at det IKKE! Er mig der er noget galt med.

En gang sagde man, at et billede siger mere end tusinde ord. I dag siger billeder ikke en en fløjtende fis, de er blevet trivialiseret, i sådan en grad, at dette ordsprog har mistet sin betydning, eller en selfie gør ihvertfald ikke.
En selfie siger jo ikke noget som helst om dig som person, andet end at hvis du er alt for glad for at tage billeder af dig selv, er der vist lavet nogle undersøgelser, som viser tegn på narcissistiske træk.
Jeg køre ikke på likes, syntes godt om, eller andre former for anerkendelse, på sociale medier. Hvis jeg skulle gøre dette, ville jeg jo ikke have frihed til at give udtryk for hvad jeg tænker og mener, den ville i så fald blive lige så fantasiløs og uden kontrast, som alle andres her "inde"


Jeg syntes det er vigtigt, at turde prøve integrere sig selv på en oprigtig måde, når vi snakker sociale medier. Det eneste jeg ser, er blot poleret facader, som er slået op til grunde for at få ligegyldig opmærksomhed, for lige gyldigt "lort"


Alt for mange får i mine øjne opmærksomhed for deres ambition om at gøre sig til, i stedet for at gøre sig til gavn.
Er jeg selv så meget bedre?

Skider bjørnen i skoven?

Det kan jeg godt forestille mig.


Det er ikke Andres problem at jeg mangler inspiration, eller har svært ved at finde inspiration. Det er udelukkende op til mig selv at finde svaret på.
Men jeg syntes ikke at det er for meget at forlange. Det gør jeg ikke.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/09-2022 13:39 af Junior Christian Andersen og er kategoriseret under Essays.
Teksten er på 388 ord og lix-tallet er 32.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.