Menighedsråd


1 år, 4 måneder siden 1 kommentar Essays tanker eftertænksomhed bevidsthed

1Lege Syge Sommerfugle
Dansende, som to legesyge sommerfugle, med en vinter depression. ... [...]
Digte · eftertanke, refleksion, selvværd
1 år, 4 måneder siden
2Tungt
Slæber mig selv afsted, · Udelukkende med hjælp fra mig selv. · jeg e... [...]
Blandede tekster · tabu, virkeligheden, selvindsigt
1 år, 4 måneder siden
3Jeg Lever Den
For alt ligger sig, for alt falder på plads, på sin plads. · Sidder... [...]
Blandede tekster · anerkendelse, observation
1 år, 4 måneder siden
1Menighedsråd
Jeg er nysgerrig på, jeg er nysgerrig på om hvordan. · Simpelthen, ... [...]
Essays · tanker, eftertænksomhed, bevidsthed
1 år, 4 måneder siden
0Endnu En Svingom
Jeg tager dem i Runder, · Jeg tager dem i de runder som jeg kan hol... [...]
Rim og vers
1 år, 5 måneder siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Junior Christian Andersen (f. 1993)
Jeg er nysgerrig på, jeg er nysgerrig på om hvordan.

Simpelthen, bare nysgerrig på, hvor længe ens vedhæng i folks opfattelse af en, vare ved?

Er man ikke bedre end sin sidste præsentation? Eller er det den sidste præsentation som gør hele udfaldet?

Jeg vil gerne have det til at være den sidste præsentation, som afgør udfaldet af hvordan folk opfatter en.

For hvis det ikke er sådan det er, hvorfor bruger vi så udtrykket,
(der er plads til forbedring)
(Vi er jo kun mennesker)
(Det er tilladt at fejle)

Jeg har fejlet, jeg har plads til forbedring, jeg er kun (et) menneske.

Hvis jeg skulle hænge mig, i mine fejltagelser, dumme handlinger, min tidligere gøren og laden, ville jeg skulle hænge mig gentagende gange.

Og det kan jo ikke lade sig gøre, du ved nok.

Betaler vi en for høj pris,
Betaler vi en for lav pris?

Betaler vi overhovedet noget som helst, for vores tidligere udgave af os selv? Og hvis ja, hvad er prisen så?

Vi ændre os hele livet igennem. Vi er ikke den samme hele livet igennem. Vi er mennesker, under udvikling, eller det er det jeg gerne vil turde tro på.

For hvem vil ikke gerne optimere,
For hvem vil ikke gerne være den bedste udgave af sig selv?

Nogle er længe undervejs, imens andre er hurtigere om at finde deres plads her i livet.

Det der gør mig allermest nysgerrig, er om tilblivelsen, af hvordan andre folk opfatter en, også harmonere med tilgivelsen, af hvad der så end har været måtte været sagt, eller gjort.

Det er vigtigt at kunne tilgive.

Det er det fordi, at det at kunne tilgive, betyder, at være I stand til at formå ligge afstand til tidligere, fejltagelser.

Og som jeg har været inde på tidligere i teksten her, så flytter vi os ikke videre, af at hænge os i tidligere fejltagelser, eller tidligere opfattelser. Hvis vi som civilisation havde haft gjort dette, ville ordet, (civilisation) slet ikke have haft eksisteret, og vi ville nok stadig gå og banke hinanden med køller i hovedbunden.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/12-2022 08:17 af Junior Christian Andersen og er kategoriseret under Essays.
Teksten er på 346 ord og lix-tallet er 34.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.