Skyggemanden


1 år siden 3 kommentarer Digte minde vold traume

5Smerten
Holder hoved oppe · Men jeg tænker konstant på om jeg burde stoppe · ... [...]
Digte · digt, barndom, ødelagt
2 måneder, 11 dage siden
4På farten
Hele mit liv har jeg været på farten · Ny by · Ny skole · Nye ansigter · ... [...]
Digte · på farten, forandringer, håbløshed
2 måneder, 11 dage siden
3Skyggemanden
skyggemanden stod med sit vilde blik, · Og det eneste jeg ønskede v... [...]
Digte · minde, vold, traume
1 år siden
2Fodlænke
i de sene nattetimer, når jeg føler verden ikke kan kan lide mig · ... [...]
Digte · digt, kontrol, fodlænke
1 år siden

Puls: 12,7

Publiceret: 2
Afgivet: 5
Modtaget: 9
Stella Bovhøj (f. 2006)
skyggemanden stod med sit vilde blik,
Og det eneste jeg ønskede var at han gik
Hadede mig selv for stadig at holde af ham, snakkede ikke om det der skete derhjemme, for mig var det en hemmelighed, det var min største skam.
Minderne er svage, som dagen efter en bytur
Men flashbacksene er dybt gemt i min sjæl og ligger på lur.
De kommer en efter en, jeg kan aldrig være sikker igen.
Minder om ham der holdte fast i mig,
Grædende med snot og tåre i hele ansigtet, på vores egen grusvej.
Min mor der var forblændet af kærlighed som et sort tæppe foran hendes øjne.
Og når folk spurgte mig hvad der var galt, kom jeg kun med løgne.

Når jeg vågner om natten med mareridt og jeg ser hans ansigt foran mig,
Er det kun tåre og en kvalt lyd der finder vej
I skyggerne ligger han skjult, derfor hedder han skyggemanden.
Selvom det er over 2 år siden, ser jeg ham stadig og jeg er ved at gå fra forstanden.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/05-2023 14:41 af Stella Bovhøj (Silfo) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 174 ord og lix-tallet er 32.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.