Selvudvikling og livskvalitet · Kender du det, at du med et starter med at målrette dine handlinger ?

2 svar
Senest opdateret 7 år siden · 2 bruger(e) deltager
7 år siden

Hej.
Som ung tror jeg egentlig ikke man tænker særligt meget over det. Man er på en forkert rute, der skal laves om, og så gør man det, efter man har snakket med sin bedste ven eller Tante Aghate. Ændringerne indtræffer efterhånden, og du bevæger dig mod det mål, der er tiltænkt så vidt muligt.
Som voksen kan man lade det sejle langt væk. Ja, selv sejle med. Det er hvad debatoverskriften fortæller, siger denne debat indeholder. I et immanent værende bevægelsessystem må den negative side også gøre sig gældende. Negative, som her vendt, er den posetive ! Lad mig ridse op. Med et godt Kierkegaard kneb, han selv brugte i sit filosofiske system, nemlig " Replikken ( og handlen forbundet dermed ) er tankens forlænds bevægelse gennem rummet. Det den skal ( tanke, handling ) er at give ekko i tankernes dybe bagland. Værdien er incommensurabel ( umålelig værdi ). For som voksen kan man jo gøre følgende, som jeg begyndte på for ca. 2 1/2 uge siden. Det vil jeg lige fortælle. Sagen var :
Jeg skriver poesi og kan være " hung up " længe, da det hele skal passe sammen. Både det ene og det andet. Det tager lang tid at sende ind til tidsskrifter og forlag med sine bud, de tekster, man vil have udgivet eller shows, man vil deltage i. Ofte kan man ikke nå, det andet sociale og kan komme til at stå sig dårligt. Jeg blev opmuntret af Fyldepennen en aften jeg kom hjem fra landet og skulle søge en plads i et show bla med optræden og digtoplæsning. Det hele i underholdsbranchebetoningen. Men jeg skulle også en masse andet. Der var en to damer, der skulle dates. Der skulle arrangeres grill-fest. Fra første færd sagde jeg til mig selv : " k s-k salsa, du gør alt for at gøre det hele rigtigt. Så har du en god målstarter og så koncntrerer du dig fuldt ud om det væsentlige uden at tage kritik til dig undervejs, får sendt You Tube videos til de relevante og tekster til samme, og så er du med helt oppe på beatet."
Det gav bare sådan en belønning at kæmpe for et resultat, jeg nu og senere kan være stolt af, fordi jeg ville ændre det, jeg før gjorde forkert, kom jeg denne gang rigtigt i mål, og jeg pakkede alle de nu afsendte bidrag - prøver med mere - sammen og var færdig søndag aften med den aller allerbedste fornemmelse for fremtiden - og kunne slappe stolt af. Så utroligt stolt, rigtigt godt til mode og tændt. Til slut vil jeg tilføje. Det hele gik godt, da jeg ikke overskred nogle andre menneskers synlige grænser overhovedet - og jeg var stædig for at få lov at føle, at jeg kan ændre på mig selv med min viljes kræfter, så det vil noget. Mvh k s-k salsa

7 år siden
7 år siden

Tillykke med processen, som kan være både nervepirrende, skræmmende, og utroligt givende når man når i mål.
Venlig hilsen Kalle

7 år siden
7 år siden

Hej Kallhave.
Ja, det har du ret i. Når man er i mål, så starter en æsthetisk proces, hvor horisonten er udviddet. Mvh k s-k salsa

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Kender du det, at du med et starter med at målrette dine handlinger ? er startet 13/08-2013 19:04 af Klaus Schøtt-Kristensen (k. s-k salsa) og er placeret under Selvudvikling og livskvalitet.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

1Ja ja, ser man det.
11 timer, 35 minutter siden · Lykke Hajian
28Bibelen
16 timer siden · Engbo
3775Dagens ord
1 dag, 14 timer siden · Engbo
3Betalæsere søges til fantasy roman
2 dage, 12 timer siden · dino
5Skal vi starte et skrive- fortællef...
3 dage siden · Mons1957
2jeg søger feedback