Lever vi i Danmark i en voldtægtskultur?
Mit (seneste) fundament for et rungende, trist JA =https://politiken...igtig-betyder-nej
Personligt = jeg er vokset op i Sanyass-bevægelsen. Når jeg fortæller andre om min personlige historie som overlever af overgreb i barndommen, tror mange at det så har noget med "kulten" at gøre. Men jeg er overbevist om, at tager man 1000 gennemsnitlige "danskere", og 1000 gennemsnitlige "kult"-medlemmer, sannyaser, vil langt, langt flere "danskere" have oplevet overgreb i barndommen. Jeg har ikke noget evidens for en sådan påstand, andet end de ret mange andre børn i bevægelsen jeg voksede op i, hvoraf ingen så jeg vidt jeg ved har oplevet tortur/overgreb, i barndommen. Det er ikke for at pege fingre, men en simpel konstatering; jeg har mange ANDRE problemer med kulten, men først og fremmest med Osho - hvilket jeg allerede har givet udtryk for herinde i et opslag, som gav anledning til at give mig selv mundkurv på herinde, da jeg efterhånden føler at det er lige meget hvad jeg skriver - der vil altid være nogen der er dedikerede til at misforstå.
Jeg håber at diskussionen her, hvis ellers nogen som helst vil deltage, kan bevare fokus på DK, dog, da det trods alt er fællesnævneren herinde.
Lever vi i DK i en voldtægts-kultur?