Religion, politik og samfund · Voldtægts-kultur

2 svar
Senest opdateret 1 måned, 7 dage siden · 2 bruger(e) deltager
1 måned, 7 dage siden

Lever vi i Danmark i en voldtægtskultur?

Mit (seneste) fundament for et rungende, trist JA =https://politiken...igtig-betyder-nej

Personligt = jeg er vokset op i Sanyass-bevægelsen. Når jeg fortæller andre om min personlige historie som overlever af overgreb i barndommen, tror mange at det så har noget med "kulten" at gøre. Men jeg er overbevist om, at tager man 1000 gennemsnitlige "danskere", og 1000 gennemsnitlige "kult"-medlemmer, sannyaser, vil langt, langt flere "danskere" have oplevet overgreb i barndommen. Jeg har ikke noget evidens for en sådan påstand, andet end de ret mange andre børn i bevægelsen jeg voksede op i, hvoraf ingen så jeg vidt jeg ved har oplevet tortur/overgreb, i barndommen. Det er ikke for at pege fingre, men en simpel konstatering; jeg har mange ANDRE problemer med kulten, men først og fremmest med Osho - hvilket jeg allerede har givet udtryk for herinde i et opslag, som gav anledning til at give mig selv mundkurv på herinde, da jeg efterhånden føler at det er lige meget hvad jeg skriver - der vil altid være nogen der er dedikerede til at misforstå.

Jeg håber at diskussionen her, hvis ellers nogen som helst vil deltage, kan bevare fokus på DK, dog, da det trods alt er fællesnævneren herinde.

Lever vi i DK i en voldtægts-kultur?

1 måned, 7 dage siden
1 måned, 7 dage siden

Hej Ansu
Så længe vi lever med at dyrke overfladen, udseendet og magten, er det nærliggende at tænke vi lever i en voldtægtskultur/ og eller under påvirkning af den.
Som menneske har vi heldigvis muligheden for at bevæge os i andre retninger
Gode tanker fra Ulla

1 måned, 7 dage siden
1 måned, 7 dage siden

Liiii' præcis :-)

1 måned, 7 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Voldtægts-kultur er startet 03/11-2023 17:26 af Ansu Orheim (Ansu) og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

10Hvad sker der for, at ingen læser m...
3 dage siden · Snowlion
1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
6 dage siden · Skriverkunstner
3Fortivlet: Ægteskab uden romantik -...
8 dage siden · Maria77
19Dagens DJ
11 dage siden · David H
5Overgreb er tortur - lovforslag
15 dage siden · HamDenKorte
8Poesi forlag søges
17 dage siden · heksemutter
21Dagens citat