Hyggekrogen · Nogen, der er friske på en gang drabble for børn - evt. idé til udgivelse..

1 svar
Senest opdateret 7 år siden · 2 bruger(e) deltager
7 år siden

Hej

Jeg forsøgte bare for sjov at lave en drabble for børn - det var ikke nemt, men her er mit bud:

Frøer er ikke nemme at fange. Det vidste drengene jo godt. Derfor var det heller ikke nemt med det frø-væddeløb. Tobias havde fanget en lille brun frø, mens både Allan og Hans havde fundet en kæmpestor frø hver. Nu stod de på startstregen. 3 frøer - 3 fedtede, beskidte drengehænder. "Slip", råbte Tobias, og alle 3 drenge slap deres frø. De kiggede spændt på frøerne. Hvem vandt? Hvem kom først til bunken med døde, fladklaskede fluer, som de havde fanget som madding... "Kom så! Hop!" råbte de 3 drenge i kor. Og så hoppede de. Men i hver sin retning. Øv!

Jeg forsøger IKKE at gå Fyldepennen i bedene med skriveøvelser, men det kunne da være sjovt at sende et oplæg til en udgivelse til et forlag med en masse små sjove historier for børn.

Er du frisk?

Michael

7 år siden
7 år siden

Hej Michael

Jeg er mindre begejstret for præcis drabbles og vil i stedet stille dig denne udfordring:

Hvilken historie kan du brygge sammen med disse fem ord?

Kaptajn, klædeskab, hjemve, rygsæk og inspektion

God fornøjelse - andre må gerne deltage! De er hentet fra en af mine egne, mundtlige historier. Får jeg gode bud, skriver jeg den og lægger den her på FP, hvilket kan betragtes som en løfte, hvis man vil glæde mig.

Maria

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Nogen, der er friske på en gang drabble for børn - evt. idé til udgivelse.. er startet 16/09-2013 12:28 af børnebogen og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4005Dagens ord
8 timer, 41 minutter siden · Engbo
4Troen og kirken
2 dage, 10 timer siden · Engbo
6Teater stykke
5 dage siden · Nicolas Jessen
21Lykke
11 dage siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
11 dage siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
12 dage siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
16 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
16 dage siden · MariaMolgaard
2Skrive-software?
18 dage siden · Mons1957
0Internationalt
1 måned, 1 dag siden · Savanti

Hyggekrogen

4superhelt vs superskurk?
12 dage siden · Engbo
2Efterlysning af serie
3 måneder siden · Kåemer