Religion, politik og samfund · verdenssituationen??? hvad er din holdning.

98 svar
Senest opdateret 7 år siden · 13 bruger(e) deltager
7 år siden

Hvad mener du der foregår rundt omkring i verden.

Min holdning har jeg udformet i et digt, og med dette digt ligger jeg op til fri debat.http://www.fyldepe...verden-i-ubalance

Rammer mange emner, både religion, samfundet, politik, Eu, skyggeregeringen, systemet, psykiatrien o.m.a

Ser frem til en konstruktiv debat.

Venligst A'ja

7 år siden
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Der er nok en mening med galskaben. Heldigvis er det ikke lige så hårdt som for 5-10år siden, der er flere og flere der ryger med på vognen. Selv folk der havde stemplet mig som sindsyg. Men også et stort tak for dig, kan være vi kan være hinanden behjælpelige i debatter, hvordan bliver man venner herinde?

7 år siden
7 år siden

Efterhånden er udviklingen også kommet dertil, at flere kan se, at noget er galt. Bare sørgeligt det skulle være så galt.
Du har muligheden for at føje profiler til din venneliste.

7 år siden
7 år siden

Ja men desværre har det været undervejs så længe man kan spore tilbage i tiden. Så en interessant dokumentar på youtube og geopolitics osv. Den varede 2 timer. Den hed noget med Alan watts prisontv
Han havde studerede vores historie virkelig langt tilbage, ved at gå på bibloteker der havde bøger fra 16-1700 tallet. Det var meget inteessant og kan finde linket hvis det har interesse. Historien går virkelig igen gang på gang.

7 år siden
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden

Viser kun 10 af i alt 98 indlæg
7 år siden

Hej Johannes. Havde ikke set dit spørgsmål, beklager. Skriver værd, at læse - intet andet

7 år siden
7 år siden

#91 Engbo
Måske kan det spare dig for tid, hvis du læser lidt op på nedenstående link.http://thedodo.info/

Med venlig hilsen
Kattegat

7 år siden
7 år siden
#95 Engbo

#94 Måske er jeg endnu mere forvirret og må søge en hjælpeklasse for sådan nogle som mig?

Det er jo sørgeligt, at der i historien optræder to folk, som gør krav på respekt som herrefolk.

Jeg er selvfølgelig opmærksom på, at er findes andre modsætninger; men disse ariske og sionistiske er jo "gode" eksempler her på.

Tænk at højt uddannede tyskere følte det var en historisk pligt at udrydde jøderne og på den anden side begrunder jødiske bosættere i dag deres ulovligheder med at Gud har give dem det land. og med alle de tragiske voldsbølger til følge.

Lige så slemt er det, at vi andre finder os i det - og ikke engang udtrykker en holdning til denne udvikling.
Venlig hilsen Engbo

7 år siden
7 år siden

Ja, især når man forventer at alle "gode" mennesker må mene det samme som en selv.
i 1941 mødtes mufti Al Husseini med Hitler for at høre om hvordan palæstinenserne kunne blive fri for jøderne.
Han sørgede for at 20000 muslimske bosniere meldte sig til SS for at bistå Himmler i sit hellige kald.
Så hvad angår Israels oprettelse er der altså også andre der har snavs på fingrene.
Og nej - jeg bruger ikke dette til at give israelerne ret til hvad som helst.

7 år siden
7 år siden

Dit digt går lige i hjertet jeg syntes du har fuldstændig ret og har formuleret det super godt. Desværre er jeg ikke selv så god til at formulere mine politiske holdninger, men jeg deler dine. Der er grund til bekymring både for velfærdsstaten og vores jord. Tænk, at Lykke kan sige, at vi skal have flere svin i Danmark, mens Limfjorden allerede lider af ildsvind. Nu skal der være krig i Irak igen og der kæmpes stadig i mod at Iran får en atombombe. Vi ender med selv at skabe vores egen undergang. Hvad skal der dog til for at fokus bliver rettet mod mennesker, dyr og natur i stedet for kun væskt og kapital og magt. Har vi ikke mere end nok i Danmark? Jeg fatter det bare slet ikke og bliver så trist, når jeg tænker på det. Rigtig godt debatindlæg og digt.

7 år siden
7 år siden

Tak Ida (Anita). Tror simpelthen, at vi bliver nødt til at kollektivt udvide vores bevidsthed (hvilket der ikke er lagt ind i skemaet via. Den livsførelse vi gør os i, i dag, den individuelles bevidsthed er bestemt ikke i fokus - i denne forjagede verden - plus at manipulationen topper og styrker hver i særs ego)

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten verdenssituationen??? hvad er din holdning. er startet 12/01-2014 06:26 af A'ja Fabricius Claré (Ajardo) og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3968Dagens ord
1 dag, 14 timer siden · Savanti
0Hvad inspirerer dig
2 dage, 1 time siden · heksemutter
489Kontraster
2 dage, 7 timer siden · Savanti
0Søger læsere!
2 dage, 18 timer siden · John Blicher Ma...
9Transgender
9 dage siden · Eddie
75Bibelen
10 dage siden · Engbo
24Skal vi starte et skrive- fortællef...
19 dage siden · Anniina
4Skrivegruppe 45+
20 dage siden · HeleneHK
0ideer og inspiration
20 dage siden · Rising star
11Brug af kommentarer?
21 dage siden · Pia Hansen
3Psykoterapi
27 dage siden · Anita A
2Efterlysning af serie
1 måned, 17 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
1 måned, 20 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
1 måned, 22 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
2 måneder, 12 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
2 måneder, 21 dage siden · Kafkaesque
0Inspirationsråd til at skrive digte
3 måneder, 16 dage siden · belmindelig

Religion, politik og samfund

145Hvad er du taknemmelig for i dag?
3 måneder, 24 dage siden · Prem
137Virus
5 måneder, 26 dage siden · dino
46Big Brother Is Watching You!
7 måneder, 17 dage siden · Wernn
3Socialkonstruktivisme og socialkons...
7 måneder, 20 dage siden · Wernn
0Regering ser rødt. Apoteket .dk
7 måneder, 26 dage siden · Savanti
105Skyder de; fordi, der er krig?
8 måneder, 24 dage siden · Wernn
230Forbyde kritik?
8 måneder, 25 dage siden · Engbo
11Metwo-two
9 måneder, 8 dage siden · dino
11668
9 måneder, 14 dage siden · Wernn
26JULEN
9 måneder, 20 dage siden · Wernn
14Aftægtens objektive problem
10 måneder, 20 dage siden · dino
185Den frie verdens leder
11 måneder, 15 dage siden · Wernn
0Kringsat
1 år siden · Engbo
52Treenigheden
1 år, 1 måned siden · Engbo
221Hvad betyder én menneskehed for dig...
1 år, 4 måneder siden · Wernn
27SAS
1 år, 4 måneder siden · Morpheus
379Gud
1 år, 4 måneder siden · Wernn