Ordet er frit · dansk forfatterforening

11 svar
Senest opdateret 7 år siden · 8 bruger(e) deltager
7 år siden

Jeg har modtaget et brev fra dem i dag, sikkert fordi jeg deltog i en konkurrence. De tilbyder mig at blive medlem. Jeg synes da det lyder meget spændende, men kender intet til dem.

Så derfor vil jeg høre om der er nogen herinde som er medlem. Og hvad har foreningen bidraget med af gode ting til dit forfatterskab?

7 år siden
7 år siden

Alene for lokalernes skyld burde du sige ja! Har været derinde et par gange til HUF-arrangementer. Tordenskjolds gamle lejlighed, meget smukke rum. Men troede, at man skulle have haft udgivet noget for at blive medlem?

7 år siden
7 år siden

Tja det troede jeg også man skulle. Men de skriver at man kan deltage i kurser, workshops, deltage i skrivegrupper og få juridisk bistand når man får udgivet sin første bog.

Men tænker bare lidt om jeg ikke burde vente. Netop fordi jeg ikke har udgivet noget :-/

7 år siden
7 år siden

Jeg synes det er lidt dyrt. Og PT har jeg ikke rigtigt fundet engrund til at melde mig ind :-(

Men jeg er da lydhør hvis nogen her kan overbevise mig :-)

7 år siden
7 år siden

Hehe jeg har overset noget. Det er et special tilbud for dem som ikke har udgivet noget endnu. Men ser de mon et potentiale i mig siden de sådan spørger om jeg vil være medlem? Måske er det et tilbud de giver de 22 som blev udvalgt i den konkurrence, hvor skulle de ellers kende mit navn fra?

7 år siden
7 år siden

Jeg er ked af at sige det, men jeg tror simpelthen bare at de fisker medlemmer. Det lyder meget sandsynligt at de har dit navn fra den konkurrence du taler om, men jeg tror ikke at du skal forvente, at de har taget aktivt stilling til dit/jeres potentiale og talent.
Det - altså vurderingen - er jo så heller ikke deres opgave da de forhåbentlig tilbyder samme ydelser til alle deres medlemmer.

Personligt er jeg ikke medlem, og jeg har kun hørt meget få anbefale det. Simpelthen fordi det er rigtig mange penge de forlanger i kontingent, og så vidt jeg kan bedømme, får du ikke ret meget FOR pengene. Sidstnævnte afhænger dog selvfølgelig af hvor meget du almindeligvis benytter de tilbud som de yder rabat til.

Lige deres tilbud til ikke-udgivne forfattere kan jeg dog se 1 fordel ved, og det er muligheden for at de kan se kontrakter igennem for dig. Der findes desværre et par forlag derude som er mere bondefangere end litteraturelskere, og de kan hurtigt blive et dyrt bekendtskab for en håbefuld debutant.
På den anden side: Spørg herinde i stedet! Det er gratis, og der er med garanti nogle stykker som har erfaring med netop det forlag du overvejer, og gerne vil dele dem.

Mvh
Eddie

7 år siden
7 år siden

Jeg er medlem og har været det siden min debut for et par år siden. Jeg tog selv kontakt til dem, og de bad om min bog som så var oppe i plenum, og så blev jeg godkendt og inviteret til en skøn reception med mange andre nye forfattere. De var alle kommet til via introduktion af deres bog. Rigtig spændende.
Det er så mit indtryk at 'det var dengang'. At de har åbnet dørene mere og inviterer flere indenfor. Det har jeg ikke noget imod. Det er en interessant forening. Forøvrigt er der to. Den 'gamle' ligger i strandgade på Christianshavn.

Ja, det er dyrt.
Ja, man skal nok overveje om man kommer til, aktivt, at bruge sit medlemskab.
- Som medlem kan man melde sig til forskellige, oftest gratis arrangementer. Jeg har været til foredrag om hvordan man tumler Skat ;-) og et aldeles inspirerende foredrag af Eva Maria Fredensborg om at selvudgive nærmest i trods. Flere andre. Jeg booker når jeg ser noget interessant.
Men! De fleste arrangementer ligger i København i deres vidunderlokaler på smukke Christianshavn. Bor man langt væk kan man nok overveje medlemsskabet, men har man mulighed for at deltage rent fysisk så er det et spændende medlemsskab at deltage i og være del af.
Men ja. 3000 kr. er bestemt mange penge om året. En del kan dog trækker det delvist eller helt fra.
Jeg har været glad for mit medlemsskab.

Mikala

Her er et kig på udsmykningen:https://www.facebo...dk/wall?filter=1

7 år siden
7 år siden

Hmm beliggenheden var så også en af de ting som jeg har overvejede. Bor i midtjylland, og kommer ikke sådan bare lige forbi sjælland.

Men spændende at høre lidt om det. For jeg er nok af den type der undersøger tingene først inden jeg skrider til handling.

7 år siden
7 år siden

Jeg har også modtaget det samme brev...:)

7 år siden
7 år siden

Lige i øjeblikket følte jeg mig beæret, men nu tænker jeg mere om jeg overhovedet får brug for det. Tror ikke jeg kan deltage i særlig mange ting alligevel, hvis det mest er på sjælland det forgår.

7 år siden
7 år siden

Jeg har fundet denne PDF, som er skrevet af Mikkel Thykier, den hedder -overfor en ny virkelighed- og er en gennemgang af de nye tider, som bogbranchen går i møde.

Jeg går udfra, at det næsten må have været marteriale til et foredrag på et tidspunkt. har endnu ikke læst den helt til ende, men håber snart at få tid til dette.

tænkte, at den var relevant at lægge et link til i denne debat.
http://danskforfat...nyvirkelighed.pdf

7 år siden
7 år siden

Tak - endnu en lille spændende ting - du er en god tingfinder xanadue !

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten dansk forfatterforening er startet 23/05-2014 20:28 af Jette Petersen (Babyangel85) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

7Brug af kommentarer?
22 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
2 dage, 10 timer siden · Kåemer
474Kontraster
3 dage siden · Engbo
3918Dagens ord
5 dage siden · Engbo
6Skriveklub?
5 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
7 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
27 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
1 måned, 6 dage siden · Kafkaesque
2Skrivegruppe 45+
1 måned, 10 dage siden · HeleneHK
1Psykoterapi
1 måned, 15 dage siden · Kåemer
0Inspirationsråd til at skrive digte
2 måneder, 1 dag siden · belmindelig
21Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 måneder, 3 dage siden · Anniina
20En udfordring med Den fede mand af ...
2 måneder, 5 dage siden · Morpheus
7Gratis TV-kiggeri
2 måneder, 5 dage siden · Prem
2Navne
2 måneder, 6 dage siden · Engbo
94Dagens Had
2 måneder, 7 dage siden · Prem
74Ligheder
2 måneder, 8 dage siden · Prem
20Komplimenter
2 måneder, 8 dage siden · Prem
145Hvad er du taknemmelig for i dag?