Religion, politik og samfund · Arrogant overgreb på hjemløse

5 svar
Senest opdateret 7 år siden · 5 bruger(e) deltager
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Jeg køber nu stadig Hus Forbi. Det er god info.

Så vil jeg da godt lige indskyde, at det kan være meget svært at gennemskue, hvad der er årsager til at hjemløse er hjemløs. Derfor får hjemløse altid respekt fra mig.

Der er jo faktisk hjemløse, som har oplevet ting og sager, vi andre ikke kan begribe. F.eks. findes der en hjemløs, som kommer fra Afrika og har været barnesoldat (i følge vores gratisavis). Selvfølgelig skal de have mad og et hjem. Men mange gange kan vi almindelige mennesker ikke hjælpe med et sådant traume, hvis overhovedet. Så det er forståeligt, men også meget beklageligt, hvis en sådan person ikke er klar til at overskue alle de ting, man skal kunne overskue for at kunne leve i eget hjem.

Så jeg vil i det mindste altid behandle de hjemløse med respekt. Og ok, jeg kan godt se idéen i at købe en kop varm kaffe til en hjemløs en vintermorgen. Der inspirerer du, Frivole.

7 år siden
7 år siden

Jeg kunne finde på, at skrive det samme som Camra - og så bare tilføje, nej, jeg tror ikke de fleste danskere er uvenlige over for hjemløse. Men nogen er selvfølgelig.

Da jeg i mine unge dage prøvede noget af det samme på landevejen - det var i Sverige, opdagede jeg mere mine egne svagheder som modtager. Noget af det samme som Knut Hansum fortæller om sig selv. Han var så forsømt så håret begyndte at falde af og tænderne lige så; men da redaktøren spurgte, om han anglede penge til mad, svarede han, at han intet manglede.

Jeg stod gennemblødt af regn på en banegård og spurgte en mande om vej til arbejdsformidlingen. Han beskrev vejen og skulle til at gå; men vender sig om og spørger: "Trænger ikke til en kop varm kaffe.? Følg med hjem og få lidt varme." Men jeg sagde nej tak - og jeg følte, jeg stod ved siden af mig selv og tænkte, hvor er du dog dum.
Men vist må vi gøre mere for de hjemløse og andre udsatte. Det er en pligt for den enkelte og samfund. Men nej, jeg skammer mig ikke over at være dansker.
Hver glans hver plet vil jeg bære,
der falder på Danmarks navn ... og med venlig hilsen Engbo

7 år siden
7 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Tavshedens Tyranni giver udtryk for om ikke hatespeech skal være tilladt.
Kun ytringer der direkte kuer individer eller har som direkte konsekvens at vold opstår skal forbydes.
Men med stærk fokus på at ansvaret altid ligger hos den der begår volden.
Bogen nævner et godt eksempel: I USA ville en nynazistisk klub arrangere en demonstration. (Var det Chicago?)
Nogle ville have det forbudt. Men en jøde (gammel nok til at have mærket konsekvenserne af den oprindelige nazisme) ville have det tilladt!
Det blev det så og hvad skete? Det døde ud af sig selv uden at vække nogen interesse. Men et forbud havde gjort dem til martyrer, ligesom de gamle tyske af slagsen. De blev forbudt. Da de så fik magten kunne de sige: "I forbød os. Nu forbyder vi jer!"

At nogle velbjergede mobber hjemløse der intet har er for dårligt.

7 år siden
7 år siden

Vi har på egnen i mange år har vi haft en hjemløs, han gik med sin trillebør. Vi havde en en aftale i familien at når vi mødte ham gav vi ham 100 kr. Jeg er i tvivl om at kalde ham hjemløs, det var hans hjem at sove under fri luft, men nu er han død.
Vi har alle truffet valg i livet, godt som skidt, men udefrakommende ting kan krydse vores vej som ændre vores drømme.
Men Frivola man kan leve sit liv på mange måder, du er måske lykkeligere end "ham"på Strandvejen der er da ingen der siger at lykken er villa, vovse og Volvo. Du har da også handlet, taget beslutningen om at rejse sydpå, respekt fra mig.

Men at håne mennesker der lever på en anden måde end min, er forrykt, det kunne måske have været mig selv der var endt der, psyke og sygdom ændre menneskers skæbne. Godt man handler på mobning når de møder det i det offentlige rum. God sommer. Vh. Hanna Fink

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Arrogant overgreb på hjemløse er startet 18/06-2014 22:42 af frivole og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3968Dagens ord
1 dag, 12 timer siden · Savanti
0Hvad inspirerer dig
2 dage siden · heksemutter
489Kontraster
2 dage, 6 timer siden · Savanti
0Søger læsere!
2 dage, 17 timer siden · John Blicher Ma...
9Transgender
9 dage siden · Eddie
75Bibelen
10 dage siden · Engbo
24Skal vi starte et skrive- fortællef...
19 dage siden · Anniina
4Skrivegruppe 45+
20 dage siden · HeleneHK
0ideer og inspiration
20 dage siden · Rising star
11Brug af kommentarer?
21 dage siden · Pia Hansen
3Psykoterapi
27 dage siden · Anita A
2Efterlysning af serie
1 måned, 17 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
1 måned, 20 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
1 måned, 22 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
2 måneder, 12 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
2 måneder, 21 dage siden · Kafkaesque
0Inspirationsråd til at skrive digte
3 måneder, 16 dage siden · belmindelig
20En udfordring med Den fede mand af ...
3 måneder, 20 dage siden · Morpheus
7Gratis TV-kiggeri
3 måneder, 21 dage siden · Prem
2Navne
3 måneder, 21 dage siden · Engbo
74Ligheder
3 måneder, 23 dage siden · Prem
20Komplimenter
145Hvad er du taknemmelig for i dag?
710 trælse brølere...
3 måneder, 25 dage siden · K.B. Assenholm

Religion, politik og samfund

145Hvad er du taknemmelig for i dag?
137Virus
5 måneder, 26 dage siden · dino
46Big Brother Is Watching You!
7 måneder, 17 dage siden · Wernn
3Socialkonstruktivisme og socialkons...
7 måneder, 19 dage siden · Wernn
0Regering ser rødt. Apoteket .dk
7 måneder, 26 dage siden · Savanti
105Skyder de; fordi, der er krig?
8 måneder, 24 dage siden · Wernn
230Forbyde kritik?
8 måneder, 25 dage siden · Engbo
11Metwo-two
9 måneder, 8 dage siden · dino
11668
9 måneder, 14 dage siden · Wernn
26JULEN
9 måneder, 20 dage siden · Wernn
14Aftægtens objektive problem
10 måneder, 20 dage siden · dino
185Den frie verdens leder
11 måneder, 15 dage siden · Wernn
0Kringsat
1 år siden · Engbo
52Treenigheden
1 år, 1 måned siden · Engbo
221Hvad betyder én menneskehed for dig...
1 år, 4 måneder siden · Wernn
27SAS
1 år, 4 måneder siden · Morpheus
379Gud
1 år, 4 måneder siden · Wernn
19Penge-tro vs. religion eller?
1 år, 4 måneder siden · dino
5Verdens økonomi
1 år, 5 måneder siden · dino
4Nytårstalen
1 år, 5 måneder siden · dino
117Statsborgerskab
1 år, 5 måneder siden · Wernn
12Julens indlæg
1 år, 6 måneder siden · dino
65Demokrati
1 år, 6 måneder siden · Wernn
39Løsrivelse - af provinser og hele l...
1 år, 6 måneder siden · Wernn