Hyggekrogen · Alice's restaurant massacre

4 svar
Senest opdateret 7 år siden · 3 bruger(e) deltager
7 år siden

Da Kåemer i en anden debat nævnte filmen Alice's restaurant, tænkte jeg uvilkårligt på Arlo Guthries sang som filmen er lavet over(hvis det er samme film vi tænker på)
Den er altid værd at høre, eller genhøre, så lige et link for de som måske ikke allerede kender den.
det er humor

7 år siden
7 år siden

Ja, det var (er) en god sang og en god film. I dag virket den nostalgisk og vemodig, om alle hippietidens drømme, og hvordan de går til. Jeg var aldrig hippie eller noget der lignede, men det er sikkert nok at de påvirkede hele mit liv, og der blev grundlagt nogle livsprincipper som aldrig er blevet forladt.

Tak for det RuntOfTheLitter

Kåemer

7 år siden
7 år siden

Ja selvtak Kåemer, for på mindelsen om denne sang som jeg ikke har hørt i årevis.
Den er stadig lige så humoristisk, og på mange måder lige så aktuel.

Selvom jeg ikke kan huske de glade hippie dage, har den tid vel haft en stor indflydelse på alle, på godt og ondt. Moralen er da for altid ændret, selvom mange nægter at se det i øjnene:)

7 år siden
7 år siden

RuntOfTheLitter

Jeg skal ikke her begynde at fortælle erindringer, for så kan jeg ikke holde op igen. Men jeg var i 1967 lige kommet ud af et fundamentalistisk trossamfund, og kom til København og skulle begynde et nyt liv helt fra bunden. Jeg var i begyndelsen af 30'erne, og skulle gennem en eksplosiv personlig udvikling, samtidig med at samfundet udviklede sig radikalt inspireret af hippiebevægelsen og mange andre frigørelsesbevægelser. Der skete både positive og negative ting, men de som har gennemlevet denne udvikling kan ikke for alvor fortryde noget.

Kåemer

7 år siden
7 år siden

Ja, Alice's Restaurant var en god sang og film, det kan jeg tilslutte mig, som guitarist har jeg da også lært den ragtimeagtige guitarledsagelse til sangen, den er lidt af en moderne klassiker i den sammenhæng.
For mig er det også repræsentant for den gode side af hippiebevægelsen fra før bagsiden af medaljen kom til at dominere for meget. Da jeg så den første gang ved en sommerkavalkade i 70'erne (jeg var endnu for lille ved premieren) var det med et vist vemod over, at mentaliteten havde skiftet så hurtigt.

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Alice's restaurant massacre er startet 21/08-2014 00:15 af RuntOfTheLitter og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4005Dagens ord
9 timer, 5 minutter siden · Engbo
4Troen og kirken
2 dage, 10 timer siden · Engbo
6Teater stykke
5 dage siden · Nicolas Jessen
21Lykke
11 dage siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
11 dage siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
12 dage siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
16 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
16 dage siden · MariaMolgaard
2Skrive-software?
18 dage siden · Mons1957
0Internationalt
1 måned, 1 dag siden · Savanti

Hyggekrogen

4superhelt vs superskurk?
12 dage siden · Engbo
2Efterlysning af serie
3 måneder siden · Kåemer