Ordet er frit · Rejs og skriv

4 svar
Senest opdateret 6 år siden · 5 bruger(e) deltager
6 år siden

Hej til jer godtfolk på fyldepennen.

Jeg skal fra første november ud på en længere rejse (>6 måneder) i henholdsvis Asien og New Zealand. Generelt skal jeg backpacke og vandrer, men har også længere forløb på planlagte fristeder.
Jeg vil rigtig gerne skrive på min vej især på min roman ide, uanset hvor jeg er og mine muligheder, for strøm internet osv.

Det kræver et skrive værktøj, som er let og nemt kan pakkes i en rygsæk. Vil gerne høre forslag og erfaringer. Skal det være en macbook, en mini-computer (gerne med anbefalet moddel) eller skal det være en tablet?
Selv synes jeg en tablet med tastatur, må være det bedste, men jeg er derfra i tvivl om hvilke skrive programmer jeg skal bruge og om der findes et, der kan arbejde og redigere allerede dokumenter der er oprettet på en computer?

Hvis der er andre tips eller forslag til at rejse og skrive, så fyr endelig løs!

Hans

6 år siden
6 år siden

Så må du ha' en god rejse!

Jeg kan nok ikke foreslå andet end noget du allerede selv ved angående teknik.

6 år siden
6 år siden

Hvad med en kinabog og en stak kuglepenne? c",)

Mvh
Eddie

6 år siden
6 år siden

Når det nu delvis skal være vandretur, så ved jeg godt hvad jeg ville gøre. Der skal jo ikke være så meget at slæbe på, så jeg er enig med Eddie: tag en notesbog og en del kuglepenne med. Så får du spontane notater, som du kan sortere og bearbejde når du kommer hjem.

Kåemer

6 år siden
6 år siden

En oplagt elektronisk model er en Microsoft Surface tablet med tastaturcover (type, ikke touch). Hvis du køber brugt, kan du nok få en Surface RT inkl. tastaturet for en 2000 kroner. Office-pakken er inkluderet og du kan gemme i skyen, så din tekst bliver backet up, når du har internet. OneNote er oplagt at bruge, hvis du skal holde styr på plot, personer, nye idéer osv.

Jeg ville så også lede efter en solcelleoplader, hvis du skal på længere vandreture væk fra byer.

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Rejs og skriv er startet 19/09-2014 16:52 af Hans Kappel (Hans-ord) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

482Kontraster
20 timer siden · Aviaja
3928Dagens ord
21 timer siden · Aviaja
9Brug af kommentarer?
1 dag, 4 timer siden · Pia Hansen
2Efterlysning af serie
12 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
15 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt