Bøger, forlag og litterært · Selvudgivelse - Hvad skal jeg være opmærksom på?

1 svar
Senest opdateret 6 år siden · 2 bruger(e) deltager
6 år siden

Hej med jer!

Jeg har snart en selvbiografi færdig, som jeg gerne vil udgive her til december, men jeg er ny indenfor denne verden. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogle bestemte regler ift SKAT, moms, firma/privat osv.?

6 år siden
6 år siden
#1 Tula

Hej Stephanie

Jeg kan se at du er aktiv inde på NewPubs facebook side også, så jeg vil helt klart anbefale dig at gå selve NewPub hjemmesiden, for der er rigtigt mange gode artikler.

Der er ingen simple svar på dine spørgsmål, for det kommer helt an på din nuværende privatøkonomi. Der er mange forskellige scenarier. Hvis du arbejder kan du a) oprette eget firma, b) oprette et decideret firma eller c) oprette en udvidet selvangivelse (personligt eget firma uden CVR-nummer.
Er du fx førtidspensionist er der jo nok regler for hvad du må tjene, der er muligvis noget modregning, som jeg ikke har forstand på. Hvis det sidste er tilfældet, så tag evt kontakt med Dorte Hummelshøj Jacobsen (også Newpub), som vist står i samme situation.

Moms behøver du ikke at tænke på i første omgang, for det er først når du tjener over 50.000 at det er aktuelt.

Håber det hjalp lidt, ellers så skriv igen. Også pr brev, hvis jeg ikke lige får tjekket debatterne.

Pøj pøj med det. :-)

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Selvudgivelse - Hvad skal jeg være opmærksom på? er startet 05/10-2014 16:00 af Stephanie Fjeldsø Fischer (Deanie) og er placeret under Bøger, forlag og litterært.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4005Dagens ord
8 timer, 44 minutter siden · Engbo
4Troen og kirken
2 dage, 10 timer siden · Engbo
6Teater stykke
5 dage siden · Nicolas Jessen
21Lykke
11 dage siden · Inghard
149Hvad er du taknemmelig for i dag?
11 dage siden · Inghard
4superhelt vs superskurk?
12 dage siden · Engbo
25Skal vi starte et skrive- fortællef...
16 dage siden · MariaMolgaard
11Hvad inspirerer dig
16 dage siden · MariaMolgaard
2Skrive-software?
18 dage siden · Mons1957

Bøger, forlag og litterært

75Bibelen
1 måned, 23 dage siden · Engbo
11Brug af kommentarer?
2 måneder, 3 dage siden · Pia Hansen
20En udfordring med Den fede mand af ...
5 måneder, 2 dage siden · Morpheus
710 trælse brølere...
5 måneder, 8 dage siden · K.B. Assenholm
3Saxo Publish eller Book on Demand (...
5 måneder, 9 dage siden · TheProject
1Litteraturlæsning sci-fi/fantasy - ...
6 måneder, 5 dage siden · Kafkaesque
2Antal digte i digtsamling
6 måneder, 6 dage siden · dino
11Bestillingsforfattere?
11 måneder, 24 dage siden · dino
5Corona og forlagsbranchen