Religion, politik og samfund · hvorfor altid vesten som politibetjent ?

66 svar
Senest opdateret 6 år siden · 6 bruger(e) deltager
6 år siden

http://nyhederne.t...ekaempelsen-af-is

Jeg syntes at vi betaler så rigeligt i skat, uden at vi hele tiden skal øge vore udgifter til bekæmpelse af terror ude i verden. Hvorfor spørger ingen Rusland og Kina om de kan/vil agere politi, for at redde den såkaldt civiliserede verden ?

Venligst Robert

6 år siden
6 år siden

Sikkert fordi begge lande holder deres befolkninger nede i et stramt greb, som ingen i et demokratisk land vil kvæles i.

Både Rusland og Kina støtter jo også diktatorer som Assad i Syrien - så i de store landes øjne er alt vel ok i et andet land, hvis der er en stærk mand ved magten.

Vi i den demokratiske verden er nok også mere minded for at komme andre lidende befolkninger til hjælp.

mvh. Benno

6 år siden
6 år siden

Daw Benno, mange af os vil så kunne konkludere at lande som Rusland og Kina ikke er civiliserede, på trods af deres årlange påvirkning af historien i god som dårlig retning, akkurat som vestlige lande.

Jeg ville nu gerne kunne råbe de lande op, for min beskatning er høj nok, ligesom min frygt for terror er det.

Mvh/Robert

6 år siden
6 år siden

Når vi gør en (beskeden) indsats mod terror, er det vel mest fordi, den i høj grad også kan ramme os, og jo ind imellem også gør det. De store lande gør jo også deres - i langt højere grad end os, hver på deres måde.

Naturligvis er vores skat høj nok, men på den anden side hører vi også til dem der har råd til det.

Der står i Politiken i dag, at IS er stærkt svækket. Det skyldes næppe den danske indsats, men vi har da en lille del i det.

Kåemer

6 år siden
6 år siden

Prøv lige at følge den historiske udvikling - bare i 50 år. Vietnam er jo et af de værste eksempler på vores, Vestens, barbariske udfoldelse.

Mange amerikanere og naturligvis flest vietnamesere måtte lade live for de løgne, vi så skal forsætte med og smykke med gode ord. Vi har stadigvæk støttet de værste diktaturer og diktatorer som Huseim og bagefter ført krig mod samme med katastrofale store ofre i befolkningen.

Vor indsats har skabt nye fjendskaber i folket. Den videre udvikling ser vi nu med Islamistisk Stats grusomheder.

Ja; men det er ikke længe siden, at USA forsynede disse med våben - netop i Syrien for at bekæmpe Asad. Eksemplet er jo også Afghanistan, så tydeligt, så USA forsynede barbarerne med de våben som så sørgeligt ramte USA og mange uskyldige amerikanere hin 11. sept.

Skriften på væggen er så tydeligt så skrivende mennesker burde se det som en opgave at tyde den, i stedet for at smykke forbrydere med hæderstegn og presse en tornekrone på den uskyldige.

Men ellers er jeg enig i, vi skal støtte en demokratisk udvikling - og måde at være på.
Så ret mig bare, hvis det er forkert ,hvad jeg skriver. Venligst Engbo

6 år siden
6 år siden

Engbo

Du er altså noget ensidig. Amerikanerne bliver jo ikke rost for deres krig i Vietnam. Ikke nogen jeg kender i hvert fald og ikke nogen avis jeg læser. Tvært imod bliver den stærkt kritiseret, også af mange amerikanere. Og selvfølgelig er vi allierede med USA, men det betyder da ikke at vi undlader at kritisere.

Vi er jo også allierede med Tyskland, men deres historie er jo ikke for køn, hele nazitiden og alt det. Skulle vi da ikke kunne samarbejde med dem nu?

Historien går op og ned. Engang var svenskerne vore bitreste fjender, nu er de vort broderfolk. De der er skurke på en tid er helte på et andet og omvendt.

Og vi er jo et demokrati, og demokratiet er vort ideal, og sådan må det være synes jeg. Men er vi et perfekt demokrati, er USA, er Tyskland? Det er der vist ikke mange der vil sige, men det er dog rimeligt at vi holder os til dem der har samme idealer som os.

Det er med stater som med mennesker, at leder man efter den perfekte, så leder man forgæves.

Kåemer

6 år siden

Viser kun 10 af i alt 66 indlæg
6 år siden

Glimrende. Så fik vi også en vinkel fra Rusland. Selvom det ikke er Pravda.

6 år siden
6 år siden

Igen tager du fejl dino.

Vinklen er skam ærke amerikansk og bestemt hverken russisk eller venstre orienteret.
Selveste monetarismens fader Milton Friedman. Ikke en af mine yndlinge, men sikkert en af dine.
Skulle han være ukendt for dig, hvad jeg ikke tror, så er her lidt om manden.
http://da.wikipedi...i/Milton_Friedman

Med venlig hilsen
Kattegat

6 år siden
6 år siden

Nå, der kan man bare se. Jeg slog Sputnik news op og fandt en Wikipedia reference til Rusland. Og selvom Wikipedia måske ikke altid er bund solid ...

6 år siden
6 år siden

Men alt ialt - så mener jeg at Ukraine historisk har markeret sig som et eget land. Og derfor har jeg sympati for deres selvstændighedsbestræbelser.
Ikke mindst i lyset af de elendigheder som bolchevismen påtvang landet. Jeg mener at de så at sige har "noget til gode."
Og har ret til at søge kontakt med andre lande i Europa, hvis det er det de vil. (Ikke nødvendigvis medlemskab af EU, det er jo noget andet.)
Jeg forstår forøvrigt ikke at man ikke mod øst lavet et samarbejde baseret på venskab i stedet for denne "strandhugst" som kun skaber uvenskab.

6 år siden
6 år siden
#65 Engbo

Du er ikke så alene, dino. Jeg vil også helst tro, det ikke passer. Fredselskende, rettænkende sidder da ikke og spekulere i igangsættelse af stridigheder, med tusinde af døde til følge? En ting er beviser. noget andet er at blive i en hyggelig retorik.

6 år siden
6 år siden

Engbo, jeg tror gerne at nogle i Amerika udaf koldkrigsparanoia spekulerer i sådan noget. De der har magt bruger den ofte gerne.

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten hvorfor altid vesten som politibetjent ? er startet 04/02-2015 22:03 af Robert Kallehave og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

3968Dagens ord
1 dag, 13 timer siden · Savanti
0Hvad inspirerer dig
2 dage, 1 time siden · heksemutter
489Kontraster
2 dage, 7 timer siden · Savanti
0Søger læsere!
2 dage, 18 timer siden · John Blicher Ma...
9Transgender
9 dage siden · Eddie
75Bibelen
10 dage siden · Engbo
24Skal vi starte et skrive- fortællef...
19 dage siden · Anniina
4Skrivegruppe 45+
20 dage siden · HeleneHK
0ideer og inspiration
20 dage siden · Rising star
11Brug af kommentarer?
21 dage siden · Pia Hansen
3Psykoterapi
27 dage siden · Anita A
2Efterlysning af serie
1 måned, 17 dage siden · Kåemer
6Skriveklub?
1 måned, 20 dage siden · Andreas9000
0Kritik / personlig / offentligt
1 måned, 22 dage siden · Brehmer
0Presse meddelser
2 måneder, 12 dage siden · JesperSB
1Copyright af navn
2 måneder, 21 dage siden · Kafkaesque
0Inspirationsråd til at skrive digte
3 måneder, 16 dage siden · belmindelig
20En udfordring med Den fede mand af ...
3 måneder, 20 dage siden · Morpheus
7Gratis TV-kiggeri
3 måneder, 21 dage siden · Prem
2Navne
3 måneder, 21 dage siden · Engbo
74Ligheder
3 måneder, 23 dage siden · Prem
20Komplimenter
3 måneder, 23 dage siden · Prem
145Hvad er du taknemmelig for i dag?
3 måneder, 24 dage siden · Prem

Religion, politik og samfund

145Hvad er du taknemmelig for i dag?
3 måneder, 24 dage siden · Prem
137Virus
5 måneder, 26 dage siden · dino
46Big Brother Is Watching You!
7 måneder, 17 dage siden · Wernn
3Socialkonstruktivisme og socialkons...
7 måneder, 20 dage siden · Wernn
0Regering ser rødt. Apoteket .dk
7 måneder, 26 dage siden · Savanti
105Skyder de; fordi, der er krig?
8 måneder, 24 dage siden · Wernn
230Forbyde kritik?
8 måneder, 25 dage siden · Engbo
11Metwo-two
9 måneder, 8 dage siden · dino
11668
9 måneder, 14 dage siden · Wernn
26JULEN
9 måneder, 20 dage siden · Wernn
14Aftægtens objektive problem
10 måneder, 20 dage siden · dino
185Den frie verdens leder
11 måneder, 15 dage siden · Wernn
0Kringsat
1 år siden · Engbo
52Treenigheden
1 år, 1 måned siden · Engbo
221Hvad betyder én menneskehed for dig...
1 år, 4 måneder siden · Wernn
27SAS
1 år, 4 måneder siden · Morpheus
379Gud
1 år, 4 måneder siden · Wernn
19Penge-tro vs. religion eller?
1 år, 4 måneder siden · dino
5Verdens økonomi
1 år, 5 måneder siden · dino
4Nytårstalen
1 år, 5 måneder siden · dino
117Statsborgerskab