Religion, politik og samfund · Kgl. Priviligerede Kroer ?

1 svar
Senest opdateret 5 år siden · 2 bruger(e) deltager
5 år siden

Debatten raser i aviser og på tv. Skal den også rase her på Pennen ?

Jeg mener at det er hyggeligt og et stykke harmløst kulturarv, der ikke skader nogen - det skulle da lige være dem der ikke har kronen hængende over døren; de kan jo mene at det er konkurrenceforvridende.

Gad vide hvad der, for hundrede år siden, lå til grund for at man forbød fremtidig brug af kronen på de priviligerede kroer.

Der er en Jysk forretningsmand (ikke kroejer) som har barslet med at ville skrive til Dronningen. Hvis han gør det, får vi jo nok at vide hvad Majestæten mener. Ellers tror jeg at der sidder en nullermand i Ministeriet for Heraldik, som ikke kan gøre sig fortjent til sin løn på anden måde, end ved at være den som fik knægtet et stykke kulturarv.

Mvh/Robert

5 år siden
5 år siden

Jamen! - Lad da endelig ejerne beholde deres priviligerede status, men så bør det være i deres fulde omfang.
Det vil da helt bestemt nok begrænse lysten til skiltningen for en del for de nu hårdt ramte kroejere og afholdsbevægelsen ikke mindst, hvad naboerne vil mene, tør jeg ikke spå om:)

Med venlig hilsen
Kattegat

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Kgl. Priviligerede Kroer ? er startet 01/04-2015 00:43 af Robert Kallehave og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

130Hvad er du taknemmelig for i dag?
49 minutter siden · Engbo
3712Dagens ord
50 minutter siden · Engbo
51Skrivegruppe søges - København og o...
2 dage, 7 timer siden · SS Wensley
27Godt man ikke kan
2 dage, 21 timer siden · Wernn
50Liv andre steder?
6 dage siden · Wernn
63Ligheder
9 dage siden · smukkehjerte
33Din dag.
32Dagens Had

Religion, politik og samfund