Gode råd fra læser til læser · Forfatterhøjskole - God ide eller spild af penge?

13 svar
Senest opdateret 12 dage siden · Miana, Torben2502, VibholmKjeldsen, Lotusviolaperle, Menjasdottir, frksortseer, EsJa, Syrene Hvid
2 år siden

Hej,
Jeg bliver færdig med min bachelor til sommer næste år, og selv om jeg synes godt om studiet, har jeg overvejet at tage et år eller to hvor jeg fokuserer på at skrive, inden jeg vælger at tage en kandidat.

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen af jer der har erfaring med forfatter linjer på højskoler og kan komme med gode råd eller fortælle om jeres oplevelse, da der jo er tale om en del penge jeg skal have fundet, hvis det er det jeg vælger. Hvis der er andre forslag til hvad jeg kan gøre som alternativ til at tage på højskole, vil jeg også meget gerne høre det!

Mvh Ea Kirstine (:

2 år siden
2 år siden

Jeg har selv gået og overvejet om en forfatterlinje på en af landets højskoler var mig, indtil videre har jeg været i gang med at kigge på Vrå (Nordjylland) og Vallekilde (Nordvestsjælland) som begge ser meget lovende ud. Har du været i gang med at kigge udbuddet igennem?

2 år siden
2 år siden

Jeg har selv har haft kig på Vestjyllandshøjskole (Ringkøbing) (:
Jeg syntes dem du har fundet også virker meget interessante, men jeg er nok mest interesseret i et heltårsophold (eller så tæt på man kan komme), og så vidt jeg kan læse har Vallekilde kun korte ophold?
Den ser ellers rigtig spændende ud! (:

2 år siden
2 år siden

6-8 måneder for forfatterlinjen, så vidt jeg ved. :-)

2 år siden
2 år siden

Okay, spændende, den vil jeg kigge nærmere på så! (:

2 år siden
2 år siden

Hej hej :)

Jeg går i Vrå pt. Jeg er dog ikke på forfatterlinjen - men medielinjen. Jeg har dog creative writing to gange om ugen - med samme lærer som på forfatterlinjen. Og hun er virkelig dygtig og inspirerende. Skolen er fantastisk, placeret godt og er enormt rummelig og hjemmelig.
Jeg går nu på mit andet semester og fortryder slet ikke de penge jeg har brugt på det. Det har givet mit virkelig meget på alle punkter.
Vi er meget forskellige. Alt fra de helt unge, som tager et sabbatår. Og til dem der mangler en pause efter videregående og inden jobmarkedet venter.
Det er en international skole - det har både fordele og ulemper. Men jeg lærer SÅ meget om andre kulturer, og har fået venner fra hele verden.
-Jeg syntes det er en fantastisk idé :D

2 år siden
2 år siden

Oh, det lyder rigtig godt, Sidsel!
Jeg tænkte om jeg kan få lov til at smide dig en privatbesked med alle mine Vrå-specifikke spørgsmål? (:

2 år siden
2 år siden

Selvfølgelig :)

2 år siden
2 år siden

Dansk Talent Akademi har en forfatterlinje der varer i 3 år. Det er aftenundervisning, så det kan tages samtidig med andre uddannelser. Jeg starter efter sommerferien, og er vældig spændt. Det koster 750 kr. om måneden, så det er slet ikke så galt, i forhold til de muligheder man får gennem det.

2 år siden
2 år siden

Det lyder rigtig spændende (: Desværre er det ikke placeret så godt i forhold til mit studie, men jeg håber du får noget godt ud af det!

2 år siden
2 år siden

Der er masser af tips og trick på nettet.
Lene Dybdahl har skrevet 6 gode tips

2 år siden
2 år siden

Jeg har ikke selv gået på højskole, derimod har jeg gået på Brønderslevforfatterskole og fået mig en del bekendskaber derigennem. Et par stykker af forfatterne derfra, har gået på Testrup Højskole og det skulle simpelthen være for vildt! :-)

Spring ud i det - det vil KUN styrke dine evner som forfatter. :-)

2 år siden
2 år siden

hvor meget koster sådan et forløb og hvor lang tid tager det?

2 år siden
12 dage siden

Københavns Kunstskole har en forfatterlinie. Jeg har taget 2 forløb, hver på ca 8 x 2 timer. (En gang om ugen). Det har været meget givende!

12 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Forfatterhøjskole - God ide eller spild af penge? er startet 07/04-2015 22:35 af Ea K.B. Hovedskou (Menjasdottir) og er placeret under Gode råd fra læser til læser.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

17#metoo
1 time, 27 minutter siden · Engbo
1551Dagens ord
1 time, 43 minutter siden · Engbo
3Det at skrive
6 timer, 15 minutter siden · Pia Hansen
9Dagens Vits
23 timer siden · leviP
4Verdens bedste roman
1 dag, 3 timer siden · dino
3Underlig sætning
4 dage siden · DenFrieNukleoti...
2Fortælle bogens historie på en visu...
9 dage siden · Dizzy76
5Skriveblokering
10 dage siden · Dizzy76
13Forfatterhøjskole - God ide eller s...
12 dage siden · Miana
2Musik og maleri
14 dage siden · dino
8Min moders stemme
16 dage siden · Engbo
24Evolutions forskning.
21 dage siden · Engbo

Gode råd fra læser til læser

13Forfatterhøjskole - God ide eller s...
12 dage siden · Miana
4Inspiration af regn
4 måneder, 29 dage siden · dino
9Følgebrev?
4 måneder, 29 dage siden · DenFrieNukleoti...
2adressse
5 måneder, 3 dage siden · Kåemer
1Søvnproblemer
1 år, 1 måned siden · Kåemer
15Romanrædsel!
1 år, 5 måneder siden · jespero
4Leje en bil på Mallorca
1 år, 6 måneder siden · finniqan
5Skriveblokade/Hvordan skal jeg star...
1 år, 6 måneder siden · kreativ
2Søren Kirkegaard
1 år, 8 måneder siden · Kåemer