Teknik og internet · Gratis viruskiller

8 svar
Senest opdateret 4 år siden · 7 bruger(e) deltager
4 år siden

Er der nogle herinde, der har gode erfaringer med et anti-virus program, der kan hentes gratis på nettet?
Jeg overvejer selv at hoppe på vognen, da det er meget dyrt at forny det, jeg bruger nu.

Jeg vil lige nævne, at Fyldepennens regler forbyder reklamer, så I bedes venligst ikke nævne navne på gratis viruskillere - men gerne dele jeres erfaringer med dem.

mvh. Benno

4 år siden
4 år siden

A' Ville Gerne kunne hjælpe dig med en nr. 1 løsning, men du er nødt til at tage en søgning på google såsom "gratis antivirus program" som ville være løsningen og så se på hvad computer verdenen kunne være behjælpelig med..

4 år siden
4 år siden

Mon ikke reklameforbudet mest handler om ikke at reklamere for noget som man selv har interesse i? (Altså bort set fra tekster man selv har skrevet.)

Jeg har før set at nogen har "rost" et program uden at blive slettet af "censuren."

4 år siden
4 år siden

Jeg har personligt gode erfaringer med programmet Avast.

Men prøv som finniqan råder, at søge på nettet og se om der er et andet program som du mener dækker dit behov. Evt. kan du søge efter om der er nogle der har testet flere forskellige antivirusprogrammer, f.eks. Tænk, computer for alle, PC World eller andre "troværdige" afsendere. (prøv at finde flere test på de programmer du finder interessant og sammenlign resultaterne.)

4 år siden
4 år siden

Tak for svarene so far.
Håber, der kommer flere, med gode/dårlige erfaringer med gratis viruskillere.

Constance: det glæder mig, at du har gode erfaringer med Avast, da det netop er DET gratis anti-virus, jeg har fået anbefalet.

mvh. Benno

4 år siden
4 år siden

Jeg har ikke været særligt heldig med Avast. Jeg kørte med det i en periode på ca. et halvt år og blev ramt af virus to gange - vel at mærke uden at besøge særligt suspekte sider, men blot "almindeligt brug", hvor jeg begge gange måtte formatere pc'en efterfølgende.

Jeg kører primært med mcAfee, som ganske vist koster lidt (ca. 250 kr./året, når de kører tilbud), men der har jeg til gengæld aldrig haft problemer.

4 år siden
4 år siden

Ok, det er så en for og en imod Avast.

Min egen skepsis går også på, at de gratis programmer ikke altid yder den optimale beskyttelse - man får som regel det, man betaler for.
250-300 er til at betale. Jeg fik en dyr version af Norton billigt sidste år. Skal jeg forny perioden, koster den 700!!

mvh. Benno

4 år siden
4 år siden

Kaspersky koster 250 pr år. Jeg har haft den i flere år, og den HAR råbt op et par gange. Indtil videre er der ikke filteret nogen virus igennem - øh - som jeg har opdaget -.

4 år siden
4 år siden

Kører "Microsoft Security Essentials" - Tænker, hvem er bedre til at beskytte Windows, end dem, der har skabt det? - Det koster gratis og jeg har aldrig haft det mindste problem med det.

S.

4 år siden

Besvar debattråd

Debatten Gratis viruskiller er startet 09/04-2015 23:26 af bøllebob og er placeret under Teknik og internet.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2978Dagens ord
9 timer, 13 minutter siden · Engbo
238Kontraster
18 timer siden · Savanti
7Lykke
20 timer siden · Engbo
2Børnebogsforfatter Søges
2 dage, 22 timer siden · Untitled
0Redigering
2 dage, 23 timer siden · NAHansen
1Margit Sandemo