Bøger, forlag og litterært · Er min forfatterdrøm dødsdømt ved forlagene nu?

37 svar
Senest opdateret 1 år siden · Stinapige, Asterioka, Ace63, Mishka, KajSørensen, solitaire, soltjeneste, Mikala, Shirley, heksemutter ... (21)
2 år siden

Hejsa,

Jeg skriver her fordi jeg gerne vil høre andres mening om min situation. Jeg har hele mit liv drømt om at blive anerkendt som forfatter, og har derfor både oprettet mit eget forlag, og også skrevet mange tekster, digte, noveller og er ved at skrive på en ungdoms roman.

Det skal lige siges at jeg havde haft sendt en digtsamling ind til helt op til 4 forlag, og efterfølgende fået de svar at det var et fantastisk sprog jeg havde og fik meget ros for min digtsamling og alt der der, men at de ikke kunne udgive den med den begrundelse at de ikke havde erfaring nok med digte.

Så jeg endte med at måtte udgive den selv, og derefter oprettede mit eget forlag for fremtidige udgivelser, og i den forbindelse fik jeg råd af en forlægger og forfatter fra et af de forlag der havde afvist mig, at jeg praktisk taget har "skudt mig selv i foden" ved at udgive min bog selv, for forlagene ser direkte ned på os selv udgivere??? :(

Så måske skulle jeg bare helt opgive så? Der er jo heller ikke ret mange der gider købe ens bog, medmindre man er benhård til markedsføring.

Ej hvor er jeg bare ked af det og ulykkelig.

Min bog "Lyde und vand" har jeg ellers allerede nu fået meget ros for, men hvad hjælper det...min ungdoms roman som jeg skriver på havde jeg altid drømt om at sende ind til et forlag og få den udgivet...men nu, ja nu ser det ud til at mine drømme stopper her.

Hvad skal jeg gøre? Jeg lever jo for at skrive, men har ødelagt det hele for mig selv.

Shirley Ankerstjerne.

2 år siden
2 år siden

Hej Shirley
Ja det lyder ikke som en optimal situation du befinder dig i, men et er sikkert hvis man kan lide at skrive og får glæde gennem kreativiteten så skal man blive ved. Jeg ved intet om alt det med forlag og deres verden, men jeg synes det er dejligt at skrive, og så synes jeg det lyder både stærkt og sejt at du har lavet dit eget forlag, det er da bare godt gået, jeg håber at du kommer gennem frustrationerne og ud på den anden side med en god dejlig ungdomsbog som andre kan have glæde af at læse. Løft hovedet og vær stolt af din kunnen god vind til dig her fra Ulla

2 år siden
2 år siden

Giv ikke op, Shirley.

Jeg skal ikke kunne sige, om forlagene ser ned på en der har selvudgivet. Nogle gør måske, men alle? I øvrigt - hvis din ungdomsroman er rigtig god og fanger fra første side ... mon så ikke at forlagene vil tage et kig?

Det er svært at komme igennem nåleøjet hos forlagene, og det er vist blevet sværere de sidste år i forbindelsen med krisen. Så du er ikke den eneste, som kæmper.

Jeg ved ikke, hvordan digtsamlinger sælger til private, men bibliotekerne køber ikke så mange, da udlånstallene ikke er så høje. Så hvad skulle der være i vejen for at have et selvudgiver digt-forlag og så fx forsøge at få udgivet romaner på et andet forlag.

Det kan være hårdt at prøve at komme igennem til forlagene, og mange har lyst til at opgive undervejs.

Du er ked af det lige nu, men jeg håber, at du snart får det bedre og giver forlagene en chance igen :)

Det kræver MASSER af tålmodighed at have med forlagene at gøre ;)

2 år siden
2 år siden

Jeg tør mene at strengt taget er lyrik sprogets superliga. Hvem vil benægte at vor histories store poeter ligger på toppen?

Men danskerne er nok ikke et særlig flittigt folk når det handler om at købe digtsamlinger. Selv har jeg aldrig haft lyst at købe en!
Jeg kan se kvaliteten - hos nogle - men det er nu engang romanen jeg har brugt pengene på.

Men jeg tør også mene at det ikke kan være en forfatters egen skyld hvis hendes ting ikke kan udgives ved forlag. Det ER dem der har magten og DEM der beslutter hvad der skal gives af grunde.
At en forfatter diskvalificeres ved selv at have udgivet noget, det svarer jo til at en murermester ikke kan få arbejde fordi han også har bygget et hus til sig selv.

Der er forlag der helst vil have debutanter, så de kan sige at de selv har fremelsket vedkommende. Og der er forlag der kun udgiver bøger der allerede har solgt godt i udlandet osv.

Og alt ialt: Der ER forlag der kun har råd til begrænsede eksperimenter. Og det er vel her hunder ligger begravet?

Vi, det danske folk, - vi skal købe bøger hos boghandleren! Det er der alting starter. Det er det der giver salg til smalle bøger. (som ikke ses i supermarkedet.)

Der er kun ét råd der dur: Skriv en bog der er så god at forlaget ikke har råd til at sige nej! Der ville jeg ønske jeg selv kunne.

Bedste ønsker.

2 år siden
2 år siden

Tak, det er også mest romanen jeg er ked af... Hvis jeg ikke kan sende den ind til de traditionelle forlag, "bare fordi" at forlagene ser ned på sådan nogle som mig. Jeg har arbejdet på den roman i mange år! Har bestemt ikke nogensinde haft planer om at selv udgive den. Ville gerne have sendt den ind... Men til hvem, hvis alle forlagene virkeligt har sådan et ringe syn på en.

Men ja du har ret! Jeg skriver sgu den så godt at de ikke "kan tillade sig" at sige nej ;)

Iøvrigt god ide med et "digt- forlag" :)

Men er godt nok ked af det lige nu... Det er ikke lige helt nemt, med sådan en drøm, men nej giver ikke op...

Shirls

2 år siden
2 år siden

Jeg mener, det er rent sludder, at forlagene skulle se ned på og forkaste forfattere der tidligere har selvudgivet bøger. Masser af forfattere som tidligere har udgivet bøger selv har fået bøger ud på almindelige forlag. Det er bogens kvalitet der tæller, intet andet.

Men naturligvis, forlæggere og deres konsulenter er mennesker som andre og kan have forskellige bedømmelseskriterier, og der er jo nok af eksempler at selv bestsellere har været gennem en række forlag før de er blevet udgivet.

Forlagene kan af gode og dårlige grunde ikke udgive alt hvad de får tilsendt. Det er et nåleøje som en debuterende forfatter må gennem, og kun nogle få slipper igennem. Det er de hårde vilkår.

Men set fra læsernes side, så ville vi heller ikke være tjent med at alt blev udgivet. Jeg mener at der i dag nærmest bliver udgivet for meget.

Kåemer

2 år siden
2 år siden

Erwin Neutzsky-Wulff udgiver på eget forlag og han er ikke ligefrem ukendt.

2 år siden
2 år siden

Bare lige nogle facts, sin kan opmuntre dig:

Stephenie Meyer's 'Twilight' blev afvist af 17 forlag, før hun besluttede at få trykt 250 bøger for egen regning.

Stephen King's 'Carrie' blev afvist af 30 forlag før den blev udgivet.

Konklusionen må være: Hvor der er vilje, er der en vej.

Alt det bedste fra Falcon

2 år siden
2 år siden

Plidder-pladder, Shirley ;-)
Altså det som du er blevet fortalt. Jeg nægter simpelthen at tro på at du skulle skyde dig selv i foden ved at udgive en digtsamling selv.
Hvis jeg skrev digte mhb på udgivelse, så ville jeg også selvudgive. Det ville jeg gøre, fordi nåleøjet er så snævert, når det kommer til forlag, som antager digtsamlinger. Forklaringen er enkel. Prøv at forhøre dig i omgangskredsen og hør dine læserinteresserede venner, hvor mange digtsamlinger de har købt til fuldpris de seneste 12 måneder? Hvor mange købte du selv?
Selv lyrikere der ellers har bevist deres værd (salg) må opleve at deres bøger sælges ud fra princippet at bestilles et eksemplar, så trykkes der ét. Det lyder hårdt. Selv en meget anerkendt digter som Peter Poulsen måtte opleve at det ikke er så nemt endda. Han måtte for første gang ud som e-bog af økonomiske årsager. Han er ellers en af dem, der altid har kunne finde et forlag, men digtsamlinger sælger bare ikke ret godt, og derfor er forlagene også aldeles forsigtige.

Det ved forlag da også godt (dem der ikke selv udgiver digte). Derfor er det naturligt at man går en anden vej med en digtsamling. Udgiver den selv (egenbetaling) eller evt, udgiver den som gratis e-bog, så læserne frit kan hente dine ord.
Fire afslag er faktisk ikke ret meget som ubeskrevet forfatterblad. Som Falcon Dove så fint noterer er det set før.

En grund (og gyldig) til at forlagene er varsomme med selvudgiverforfattere er naturligvis at redaktør og forfatter ofte er den samme. Dvs at det i princippet kun er dig og guldfisken, der mener at det her bliver en sællert. Kvalitetsstemplet mangler. Den fremmede der siger at "det her tror vi på - det smider vi penge efter". Men når det handler om digte, så er det svært at få foretræde på de store forlag. De kan ikke engang sælge deres egne største lyrikere i dag.

Skriv endelig din roman færdig, og se dig så grundigt for, hvor du sender den hen. Undersøg grundigt forlagenes udgivelsesprofil, så I ikke spilder hinandens tid. Husk også at google lidt på andre forfatteres erfaringer med forlaget. Man kan blive slemt overrasket. Der er forlag derude der gerne vil udgive alt muligt, bare forfatteren tager pungen op. Det kan til gengæld sagtens smadre et forfatternavn. Så se dig for.

Heldigvis er der også mange gode forlag, som er oprigtigt interesseret i nye forfattere. Heldigvis.

2 år siden
2 år siden

Kære alle sammen, tusind mange tak for jeres opmuntrende svar, rart at høre at jeg ikke er alene om alt det her.

Mikala > Ved godt det er svært at udgive digte, det er nu heller ikke det der bekymre mig mest, er faktisk bundsikker på min digtsamling "Lyde under vand" nok skal blive solgt. Det der virkeligt ramte mig og gjorde mig ked af det, var at han jo skrev til mig at fordi jeg har valgt at selvudgive har jeg absolut ingen chance ved forlagene fremover. Åbenbart heller ikke hvis jeg sender min roman ind, og altså...nu ligger der jo flere års arbejde i min ungdoms roman, og var ikke planen at skulle ende med at udgive den selv. Har langt større drømme for den.

Men nu hvor jeg har læst jeres svar, har jeg det bedre, og vil ikke give op. Skal bare lige oven på det her "knæk" igen :)

2 år siden
2 år siden
#10 Tula

Hej Shirley.

Nej, for søren da. Selvfølgelig skal du ikke give op!!

Der er da også mange etablerede forfattere, der udgiver både ved eget forlag og af og til almindelige forlag. Det har intet at sige mht. din karriere.

Selvfølgelig får man nogle nedture af og til, men det er nok bare en del af branchen.

Op på hesten igen og klø du bare på. Det kan ikke gå værre end galt, og hey, selv hvis det går galt ...? Hvad så? Du har formentlig hygget dig med at skrive den.

2 år siden
2 år siden

Så den her bog for et par måneder siden, der blev udgivet i 60'erne i USA. Bogen blev glemt i årtier, men så efter 2000 var der pludselig interesse for indholdet, og nu siger de kloge hoveder at det er en perle og en klassiker. Forfatteren fik ikke glæde af den sene optur, men han har skrevet den, det er hovedsagen.

Stoner

af John Williams

2 år siden
2 år siden

Tror simpelthen ikke på at det er en negativ ting selv, at have selvudgivet...forlag er forretning og hvis de kan se at en selvudgivelse går godt er de interesserede.

2 år siden
2 år siden

Sære undskyldninger

"Vi kan se at dine digte er fantastiske, men vi har ikke forstand på udgivelse af digte."

"Hvis du udgiver dem selv, kan vi jo ikke tage æren for at have opdaget dig."

Urimelige påskud, hvis jeg må sige det.
Du må knokle videre.

Er dine digte rent æstetiske?
Jeg har en lille smule en fornemmelse af at forlag værdsætter at ikke alene sproget er godt, men at poeten virkelig har noget på hjerte.
De kan lide hvis digtene eksploderer ud af livets smerte. Som i tilfældet med Yahia Hassan. Hans sprog er som dansk betragtet ikke fejlfrit, men han har en konsekvent stil at skrive "forkert" i.
Hvad kan vi lære af det? At budskabet er meget vigtigt. Hans forlag kunne se salgspotentialet, og de har fået ret.
Jeg tør mene, at man ikke her ville sige: "Vi har desværre ikke erfaring med udgivelse af digte." For hans digte var et brag der væltede alt omkring ham. Her kræves ikke stor erfaring. Og man så charmen i hans "forkerte" dansk.

Men her ligger det man måske kan frygte: Mange smukke digte kan ligne meget andet smukt der er blevet skrevet.

Jeg kender ikke dine digte, men skaber du en niche? Brager de igennem med ny kraft?
Selv er jeg ret gammeldags. Jeg holder af klassisk sprogbrug. Og jeg skal hilse og sige at jeg heller ikke er en der brager igennem!

Jeg håber du finder den dynamit der kan give dine digte gennemslagskraft.

Kritikerne på parnasset holder ikke af hængemuleøl! (Med et lån fra Rifbjerg.) De synes at foretrække håndgranater i gylletanke.

2 år siden
2 år siden

Hey dino, når 4 forlag roser mine digte så meget, må der jo være noget om sagen :) Men jeg skal ikke kunne sige om det er "dynamit" Jeg bruger en blanding af moderne og klassisk sprog i mine digte, og emnet er faktisk lige præcist "Livets smerte" som du kalder det. I hvert fald denne her digtsamling gør. Du kan læse mere om samlingen her:
https://www.saxo.c...ack_9788771702040

Du kan også læse nogle af mine digte på denne side: http://publish-poetry.dk

For jeg føler ikke at jeg lige selv kan udtale mig om hvorvidt mine digte er gode eller ej, man kunne holde en salgs tale, men ærligt talt er det vel egentlig læsernes meninger der tæller mest? :)

Og ja... Ved ikke med forlagenes "undskyldninger" ligger til grund for. Det kan være mange ting. Men jeg har efterfølende taget kritikken til mig og forbedret digtsamlingen, og har gjort mit yderste og bedste, så kan man vel ikke gøre mere. Smiler.

2 år siden
2 år siden

Det ser jo rigtig fint ud og det er skuffende at det skal være så svært med digte.
Men nåleøjet er nok tyndt, da danskerne, som jeg skrev i første indlæg, nok ikke er store købere til lyrik.
Det har nok mere været krimien der har været storsælgende i Scandinavien. Men mon ikke man skulle tro at også disse snart må nå et mætningspunkt?

2 år siden
2 år siden

Hmm tjaah, har tænkt lidt over det, mon ikke det er ligesom med tøj..og musik? På et tidspunkt kommer det vel på mode igen, som med alt andet ;)

Og tak i øvrigt! :)

Og ja det ER svært med digte pt... Det er bare ikke "in" lige nu.

2 år siden
2 år siden

Husk på at et forlag er en forretning, og at din bog er den vare de sælger. Så hvis du skriver en bog som kan give plus på forlagenes konto, så skal de nok bide på krogen.

Så tag det ikke så tungt :)

2 år siden
2 år siden

Hej Shirley

Apropos den ungdomsroman du er i gang med, så har Carlsen lige udskrevet en romankonkurrence med en førstepris på 100.000 kr. Pøj-pøj.

http://forlagsliv...ence-nye-stemmer/

2 år siden
2 år siden

Giv aldrig op Shirly,
Men ja en optimal situration er det ikke

2 år siden
2 år siden

Kære alle jer som svarede på min tråd, vil bare fortælle at jeg ikke gav op og min ungdoms roman bliver nu udgivet ved et forlag næste år!

Tusind tak for jeres støtte alle sammen.

2 år siden
2 år siden

Ja, der kan man bare se. Og hvad kan vi så lære af det? At man ikke uden videre skal give op, og ikke høre på sortemandssludder. Godt du er sluttet op i rækkerne af optimister. Hjerteligt tillykke.

Kåemer

2 år siden
2 år siden

Ja, det var da dejligt at se. Stort til lykke herfra.

2 år siden
2 år siden

Nej, hvor fedt.
Stort tillykke med det.

Mvh
Eddie

2 år siden
2 år siden

Dejligt! Tillykke med det! Må det gå den rigtig godt. Hvor udkommer du henne?

Mikala

2 år siden
2 år siden

Hey og mange gange tak for tillykker :) Mikala: Ved et forlag der hedder Snepryd. Det er vidst et ret nyt forlag, så ved ikke om du kender dem.

Men anyways, den udkommer den 1 august 2016 og hedder: Det tynde bånd

2 år siden
2 år siden

Hvor spændende. Forlaget ser også interessant ud. Det er vel nok dejligt for dig!

"Det tynde bånd". Samme titel som en Sherlock Holmes-historie. Den handlede om en slange. Titler kan heldigvis godt genbruges. Det har jeg selv gjort.

Mikala

2 år siden
2 år siden

hej Shirley
Rigtig mange gange tillykke, at det er lykkedes for dig wauw og wauw med gode tanker og alt det bedste fra Ulla

2 år siden
2 år siden

Kære Mikala,

Altså...den historie du tænker på hedder godt nok "Det plettede bånd" Og af nyerede titel er det "Det brogede bånd" der findes ingen Sherlock holmes historier med den titel min bog har...:P

Kig selv her: (Under romaner)
https://da.wikiped..._Holmes-historier

2 år siden
2 år siden

Hej Shirley! Det er da helt rigtigt! Det er da det den hedder! Tak for rettelsen, og så har det jo ingen betydning. Men heldigvis gør det ikke så meget at genbruge, bare at der er gået en rum tid. Men endnu engang tillykke!

2 år siden
2 år siden

begrundelsen - fantastiske digte, men vi kan ikke udgive dem, for vi har ikke forstand - er helt hen i -uvejret.

Hvorfor fandt du ikke et andet forlag - der er stadig en del forlag, som udgiver digtsamlinger.

Sagt kort - ingen ser ned på dig, fordi du har selvpubliceret. Det er en myte, hvis det hävdes.

En anden ting er, at en forfatter ofte må finde andet end troen på sig selv at läne sig op af - og når den forsvinder, så behöver det kun väre en overgang, indtil man har integreret det, man kan läre af andre. Både af kritik og af andre forfattere. Der er mange om budet - isär i moderne tid, da alle stort set har adgang til at skrive.

Man kan sige det på den måde - det er ikke udgivelse i sig selv, der er det vigtigste. Men faktisk kärlighed til dette at skrive, til litteratur, i alle dens former.

Thorkild Björnvig, der VIRKELIG kunne skrive, skrev engang til mig, jeg har endnu hans brev fra Samsö med den kantede skrift - at kärligheden til at skrive ikke var afhängig af udgivelse. Og at han selv skrev indtil han blev 28, inden han fik noget udgivet.

Så måske skal man i perioder slippe den altfor anspändte trang til udgivelse. Det har jeg selv måttet göre.

Dermed ikke sagt, at du ikke er genial - det er muligt, du er - men, som sagt, det er vigtigt ikke at väre for forhippet på den der forkromede udgivelse. Er tingene vigtige for dig, så kan du også vente.

Og undervejs, så kan man dulme sorgen ved at läse nogen af alle de store digtere, der har skrevet för én, og som vi gerne skulle läre lidt af, allesammen. Hör f.eks. på det her digt af Halfdan Rasmussen.. Så enkelt kan det göres - og alligevel er det ikke let!

Noget om at finde forståelse

Jeg danser med en pige

gennem salens tomme støj

Jeg er en ganske lille mand

men hun er svær og høj

Hun kløver luft og røg og larm

med ord, som aldrig når mig

Jeg konverserer hendes barm

som nikker og forstår mig

2 år siden
2 år siden

Kort og kontant... jeg arbejder med forlag, men på 'den anden side'. Forlag skal tjene penge på deres udgivelser, og det er vanvittig svært med nye forfattere. Og digte...

Tilykke med udvivelsen. Godt kæmpet.

2 år siden
2 år siden

Hej!
Jeg arbejder på forlaget mellemgaard og her udgiver vi digte. Det kræver jo at forlaget også har dygtige redaktører som kan redigere lyrik og haiku og det har vi.

2 år siden
1 år, 11 måneder siden
#33 Mishka

Hej jer alle sammen!
Jeg søger efter nogen, som kan løse mit problem. Jeg skriver, skriver meget og godt, har min egen stil, min egen verden og så videre. Problemet er, at jeg skriver på russisk og i Russland literaturet er helt død.
Jeg prøvede at oversætte mine skriverier til dansk, men nej - det er ikke mit oprindelig sprog, det gør ikke. Mine tekster er originalle, enkelte.
Vil nogen hjælpe mig med det?Selvfølgeligt, vhis det det bliver til noget, bliver det til samarbejde.
Jeg skriver for det meste i ændrede realitet, om sure sjove ting omkring os. Skriver på høj litteratur niveau.
Hvis nogen bliver interesseret i samarbejde, skriv venligst til
mkbofa@yahoo.dk
da det er svært for mig at navigere her.

1 år, 11 måneder siden
1 år, 11 måneder siden
#34 Mishka

Sorry, meget sorry! Jeg kan godt se, at jeg er i forkert temaet.

1 år, 11 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Skriver sikkert ikke meget som andre ikke allerede har skrevet. Har ikke læst hele tråden :) . Når jeg læser dit indlæg sidder jeg egentlig og føler , at jeg ville ønske du var lige så sikker på din succes, som du er på dine værkers kvalitet. Tydeligt du er ked af det, men det her er bare ikke en nem branche og det vigtigste (efter at skrive), er IKKE at opgive. Det bedste svar du kan give andre (og dig selv) er at rent faktisk lykkes :) At sende ind til 4 forlag er ingenting i forhold til hvad andre har været igennem for at få deres ud. Der er kun et at gøre blive ved på at insistere på det man laver er godt, sælge sig selv. At egen udgivelse skulle lukke muligheden for udgivelse er sludder. Forlagene er forretning og kan de se en god en , er de fløjtende ligeglad med hvad du har selv udgivet tidligere.Så op med skuldrene og få kampmodet tilbage..det er en forudsætning.

1 år, 8 måneder siden
1 år, 3 måneder siden

Selvfølgelig skal du ikke opgive! Bare fordi der er én ting du ikke kan få udgivet lige nu, betyder det ikke at du ikke kan udgive den senere, og det betyder SLET ikke at din ungdomsroman ikke kan blive udgivet. Dine tekster kan jo være vidt forskellige, og jeg er sikker på at forlagene vil elske din roman.

1 år, 3 måneder siden
1 år siden

Jeg ved godt det er en lidt sen besvarelse af dit indlæg, men her kommer den alligevel.

For det første var der engang en som sagde; at hvis man har en drøm som man virkelig ønsker skal gå i opfyldelse så skal man bare arbejde hårdt og ikke give op uanset hvilke udfordringer, problemer eller bump der måtte være på vejen.

Det skal nok lykkedes til sidst, spørgsmålet bliver bare hvornår. Og i en tid hvor det er sværere end det var for 100-200 år siden, grundet konkurrence fra forskellige alternative underholdningskilder såsom fjernsyn og ipod. Og at man på mange områder kan få gratis bøger på ebog i eks. ibook, hvilket ikke gør det nemmere for forlagene som skal ligge penge i at trykke de fysiske bøger, og derfor er nødt til at tage penge både for de fysiske og for de elektroniske bøger de sælger og af den grund vælger mange af dem nok de sikre heste såsom Adler-Olsen. Altså allerede etablerede forfattere som allerede har en skare af læsere, som vil købe hans nyeste bog også selvom den måske ikke har fået så god kritik som de forrige.

1 år siden

Besvar debattråd

Debatten Er min forfatterdrøm dødsdømt ved forlagene nu? er startet 23/05-2015 09:40 af Shirley Ankerstjerne (Shirley) og er placeret under Bøger, forlag og litterært.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

1656Dagens ord
11 minutter siden · leviP
25Åh nej! - Ikke igen!
2 timer, 13 minutter siden · Kåemer
0Betalæser søges til tre noveller
22 timer siden · Syrene Hvid
0Ørehængere
1 dag, 3 timer siden · Kåemer
13Skrivegruppe Midtjylland
1 dag, 4 timer siden · LineG
12Nogen der har gang i noget
1 dag, 4 timer siden · nillepoulsen
10Et sted jeg kan gemme min tekst
1 dag, 4 timer siden · nillepoulsen
12Hvad er du taknemmelig for i dag?
1 dag, 20 timer siden · Syrene Hvid
9Det at skrive
2 dage siden · kirstine12
7Gode danske udviklingsromaner?
3 dage siden · Vacca foeda
21Erfaringer med forlaget Mellemgaard
3 dage siden · Gorm Winther
37Dagens Vits
3 dage siden · leviP
0illustrationer
5 dage siden · kirstine12
2Lysets Engel
8 dage siden · Engbo
1Skrivekursus KBH
9 dage siden · Bondekonen
17Bandeord
13 dage siden · Engbo
26Evolutions forskning.
13 dage siden · Inghard
3smerter når jeg læser
13 dage siden · cronio
11Sand identitet på Fyldepennen
13 dage siden · Dyppepennen
6Verdens bedste roman
15 dage siden · Morpho
5Skal vi skrive en gyser sammen?
19 dage siden · smukkehjerte
3Kontraster
19 dage siden · smukkehjerte
0drilsk beskrivelse
20 dage siden · DenFrieNukleoti...
2Forfatterskole Århus
22 dage siden · Kato
3Et kuk om kommentarer
23 dage siden · Morpho
0Kritik
26 dage siden · Brehmer
0Irrelevante kommentarer
27 dage siden · vinterberg
22#metoo
1 måned siden · dino
3Underlig sætning
1 måned, 6 dage siden · DenFrieNukleoti...
2Fortælle bogens historie på en visu...
1 måned, 11 dage siden · Dizzy76
5Skriveblokering
1 måned, 12 dage siden · Dizzy76
13Forfatterhøjskole - God ide eller s...
1 måned, 14 dage siden · Miana
2Musik og maleri
1 måned, 16 dage siden · dino
8Min moders stemme
1 måned, 18 dage siden · Engbo
8Glædeligt jul og godt nytår!
1 måned, 24 dage siden · Engbo
17Musik man kan lide, men ikke ved hv...
1 måned, 26 dage siden · Kåemer
2Slagtryk
1 måned, 28 dage siden · heksemutter
42Utroskab
2 måneder, 2 dage siden · Kåemer
6Et Spørgsmål
2 måneder, 12 dage siden · Bondekonen
109Selvforsvar
2 måneder, 13 dage siden · thevoid
33Er ligestillingen umagen værd?
2 måneder, 14 dage siden · Morpho
1Forbrugersamfund
2 måneder, 17 dage siden · Camra
30Gentleman eller kvinde
2 måneder, 17 dage siden · Morpho
8Uforståelige digte
2 måneder, 20 dage siden · Agrippo
12Hurra nu nåede bogen frem.
2 måneder, 22 dage siden · heksemutter
15Overgreb
2 måneder, 25 dage siden · Morpho
0Fed guide til at skrive dialog
2 måneder, 26 dage siden · Dizzy76
0Bruger du cliffhangers i din tekst?
2 måneder, 26 dage siden · Dizzy76
4Svarkommentar
2 måneder, 29 dage siden · Kekko
4Når det kommer til at skrive beskri...
3 måneder siden · Brownie Jannik
21Ligger-lægger
3 måneder siden · solvejgh
24Skuespil
3 måneder, 4 dage siden · Kåemer
1Kursus / Online undervisning
3 måneder, 6 dage siden · kmjensen
8Filmen over alle
3 måneder, 8 dage siden · dino
4Illustrator og forfatter, samt inds...
3 måneder, 11 dage siden · prefu
6Beskrivelse af lyde...
3 måneder, 14 dage siden · amandastorgaard
2Ny facebookgruppe: Forfattertricks ...
3 måneder, 15 dage siden · Dizzy76
21Eternal DarkRay udkommer i 2 dele
3 måneder, 20 dage siden · Jeremy Dusk
1Lokation reception - København
3 måneder, 21 dage siden · Bondekonen
5ABC
3 måneder, 22 dage siden · dino
3Litteratur festival for Horror m.m.
3 måneder, 23 dage siden · Fink
8Novelle - input til håndtering af t...
3 måneder, 23 dage siden · Pino
32Afslag
3 måneder, 25 dage siden · prefu
3Hvad sker der, når han dør?
3 måneder, 27 dage siden · Blækhuset
8NaNoWriMo - National Novel Writing ...
3 måneder, 29 dage siden · Syrene Hvid
11Kønsskifte
4 måneder siden · smukkehjerte
18Din dag.
4 måneder siden · smukkehjerte
6Inspiration
4 måneder, 1 dag siden · leviP
3cliffhang...
4 måneder, 3 dage siden · dino
15Oplæsning ved festuge-event i Aarhu...
4 måneder, 5 dage siden · Syrene Hvid
13publiceringsbesvær - kan nogen hjæl...
4 måneder, 6 dage siden · Anni Idorn
20Hvordan finder jeg en titel?
4 måneder, 10 dage siden · dino
10Legalisering af cannabis
4 måneder, 11 dage siden · thevoid
16Hvad er det der gør dig til forfatt...
4 måneder, 13 dage siden · Pino
4Ungdomsroman- længde?
4 måneder, 14 dage siden · prefu
10Spørge Jørgen
4 måneder, 15 dage siden · Kattegat
5Relancering
4 måneder, 17 dage siden · dino

Bøger, forlag og litterært

7Gode danske udviklingsromaner?
3 dage siden · Vacca foeda
21Erfaringer med forlaget Mellemgaard
3 dage siden · Gorm Winther
6Verdens bedste roman
15 dage siden · Morpho
2Fortælle bogens historie på en visu...
1 måned, 11 dage siden · Dizzy76
2Slagtryk
1 måned, 28 dage siden · heksemutter
6Et Spørgsmål
2 måneder, 12 dage siden · Bondekonen
24Skuespil
3 måneder, 4 dage siden · Kåemer
4Illustrator og forfatter, samt inds...
3 måneder, 11 dage siden · prefu
1Lokation reception - København
3 måneder, 21 dage siden · Bondekonen
32Afslag
3 måneder, 25 dage siden · prefu
2Hvilken kontrakt skal jeg vælge
4 måneder, 28 dage siden · DE-O
2Pris og design af forside til ebog?
6 måneder, 12 dage siden · Ordspinderen
3Bog på fyldepennen
7 måneder, 4 dage siden · thevoid
5Intet svar fra forlag om modtagelse...
7 måneder, 14 dage siden · Theplayer1978
9Imaginære sprog til fantasy bog: ni...
10 måneder, 16 dage siden · DenFrieNukleoti...
6Gode forlag (uden medfinansiering)
11 måneder, 16 dage siden · Anne Christine ...
2Få min roman anmeldt, og få den ud ...
11 måneder, 23 dage siden · Gryphon
1Oplæsninger og lignende - dit forho...
1 år siden · Bondekonen
37Er min forfatterdrøm dødsdømt ved f...
1 år siden · Stinapige
0Astrid & Veronika (Let me sing you ...
1 år, 1 måned siden · sofiesverden
30Bibelen
1 år, 1 måned siden · Dyppepennen
4Priser på E-bøger
1 år, 2 måneder siden · WeirdSpace
6Saxo.com
1 år, 2 måneder siden · Bondekonen
0Undervisningsmateriale til fagfolk
1 år, 3 måneder siden · underviseren
9Hvorfor giver forlag ikke feedback?
1 år, 3 måneder siden · Seifostos
1Hjælp, jeg skal undervise!
1 år, 3 måneder siden · Fink
2Hvad sender man til et forlag?
1 år, 3 måneder siden · dino
26Den Amerikanske Drøm
1 år, 3 måneder siden · Engbo
9Dreamlitt
1 år, 3 måneder siden · Anne Christine ...
3Er der nogen der lever af at skrive...
1 år, 3 måneder siden · Pen
5Regnbue forlag?
1 år, 4 måneder siden · Anne Christine ...
9Udbetaling af royalty/penge
1 år, 4 måneder siden · Excelsia
1Forlaget Nordrose
1 år, 4 måneder siden · Jacob k
1Hvordan bøgerne registreres på bibl...
1 år, 10 måneder siden · bøllebob
20Royalty - hjælp
1 år, 11 måneder siden · Steffen K
4Forlag til digte
2 år siden · Miss-Leth
4Billedbøger - hvordan?
2 år siden · SuKara
2Lydbøger.
2 år siden · westendahl
2Oversigt over forlag
2 år siden · bøllebob
3Er det mon muligt..?
2 år siden · Mikala
49Bibelen
2 år siden · Engbo
4Crowdfunding af bøger
2 år siden · Bondekonen
4Trailere til bøger
2 år siden · Lisa_F
9Stieg Larsson/David Lagercrantz
2 år siden · Lisa_F
4Kun ét forlag pr. indsendt manus..H...
2 år siden · bøllebob
3Hvordan udgiver man en børnebog?
2 år siden · Mikki Tjikki
1Dead World anmeldere
2 år siden · Madambond
15hackere har taget mibog og lagt den...
2 år siden · Jeremy Dusk
15Attraktive genrer
2 år siden · FlemmingHansen
2Novelle samling
2 år siden · Gungner
2Tænkepauser
2 år siden · Eddie
2Læseklubben
2 år siden · metaDrøm
0Pas på med Sagabooks digitalisering
2 år siden · Humlebi
1Skriv en ungdomsroman og vind 100.0...