Hyggekrogen · Musik man kan lide, men ikke ved hvorfor.

15 svar
Senest opdateret 6 dage siden · Morpho, dino, Kåemer, JamesLei, FlemmingHansen
2 år siden

Nu skal vi have lidt sjov.
Jeg har på Fyldepennen præsenteret megen musik gennem tiden. Her er en genre der måske falder lide uden for mit sædvanlige spor.

Det er temaet fra filmen "Pelham 1-2-3"

Har I også et eller andet gakket, som I godt kan lide, men ikke rigtig vil være ved det?

2 år siden
2 år siden

Jeg følet absolut ingen skam over min musiksmag. Jeg får dog sjældent lov til at vælge musik til fester. Jeg kan lide både Rammstein, Celine Dion, Musicals og meget andet.

Ja selv denne her ;)

Dog hader jeg Techno, house, rap... med undtagelser.

2 år siden
2 år siden

Jeg hader også techno, house, rap ... Hvis der er undtagelser kan jeg ikke komme på dem.

2 år siden
2 år siden

Dino

Den der Pelham 1-2-3musik kan jeg da godt lide, og jeg forstår udmærket at du kan. Det er jo nærmest symfonisk. Havde Mozart levet i dag osv.

Kåemer

2 år siden
2 år siden

Nummeret er heftigt, brutalt ... Det udtrykker gæve gutters konfrontation. Men der er en understrøm af komik over det.

2 år siden
2 år siden

Her er noget jeg lærte at elske i min grønne ungdom. Jeg har aldrig siden mødt nogen der kunne lide sådan noget.

2 år siden
2 år siden

Hvad er det? Surrealisme i musik? Jeg synes faktisk det er spændende. Om jeg kan lide det? Ved ikke, men jeg er fascineret.

Kåemer

2 år siden
2 år siden

Det er vel en slags rock fra de sene tressere. Der er inspiration fra blandt andet Stravinski og californisk collegepop. Og sikkert meget andet.
Humor mangler heller ikke. Karakteristisk er cembaloet og marimbaen. Det er ikke særlig gængs i populærmusikken.
Og så det gakkede vokale indslag!

2 år siden
2 år siden

Ja, Frank Zappa var fantastisk. Den musik du linker er jo eksperimenterende og interessant. I hvert fald Zappa, men også Pelham har kvaliteter - omend bærer præg af at være fra et soundtrack. Jeg kan i hvert fald godt forstå, at du kan lide dem begge.

Tror lige jeg hiver tråden op til 80'erne med lidt corny fusionsjazz:

Og hvis det for alvor skal være guilty pleassure, så er jeg fan af Boney M - Rasputin:

Bare det faktum, at man laver en popsang der omhandler Rasputin er nok til at få et smil frem på mine læber.

2 år siden
2 år siden

Ja jeg er også "Coreaner." Måske ikke så engageret idag som i mine yngre dage.

Pladen "The mad hatter" er nok min favorit.

2 år siden
2 år siden

Jeps, han er fantastisk. Og ja, Mad Hatter er et lækkert album!

2 år siden
2 år siden

Der er vist ikke megen musik jeg ikke kan lide, men dog noget jeg ikke bryder mig meget om. Jeg hører ikke meget på popmusik, men der er undtagelser. Jeg er noget betaget af den engelske sanger Joe McElderry. Han er vist ikke særlig kendt i Danmark, men i England har han nærmest været en sensation. Han vandt det britiske X-factor i 2009. Her ser vi hans første optræden:

I 2011 lavede de så i England et interessant eksperiment. "Popstar to Operastar" hed projektet. Kunne en popsanger efter et par ugers træning komme til at synge opera? Også dette vandt Joe McElderry. Hans lærer var tenoren Rolando Villazon. Her synger de duet:

Villazon spåede ham en stor fremtid som operasanger, men Joe har dog ikke forladt popmusikken, men i alt han synger kan man høre hans potentiale som operasanger.

Kåemer

2 år siden
2 år siden

Ja, han er god! Og han kan jo nok bevæge sig omtrent derhen hvor han vil. Desværre (synes jeg selv) kan poppen være en fristelse, da operaen kræver hårdt arbejde førend succesen er hjemme.

2 år siden
2 år siden

For at det ikke skal være løgn, har han også vundet skihopkonkurrencen "The Jump" i 1914:

Kåemer

2 år siden
9 dage siden

I må altså høre denne. Fra 1971. Jeg elsker det nummer. Den melankolske atmosfære passer mig godt.

9 dage siden
6 dage siden

Det er relativt poppet og efterhånden ofte spillet. Ikke særlig underlig, men dog er titlen noget for sig selv.

6 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Musik man kan lide, men ikke ved hvorfor. er startet 23/07-2015 18:52 af Flemming Dalsgaard (dino) og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

1194Dagens ord
58 minutter siden · Naomi Wann
32Selvforsvar
4 timer, 32 minutter siden · thevoid
1Det der med at gøre opmærksom på si...
7 timer, 1 minut siden · Eddie
3Ungdomsroman- længde?
3 dage siden · KiannaKitter
9Sikke en weekend!
5 dage siden · Mille82
2smerter når jeg læser
5 dage siden · Mille82
15Musik man kan lide, men ikke ved hv...
6 dage siden · Morpho
0Tankadigte
6 dage siden · Syrene Hvid
20Er ligestillingen umagen værd?
7 dage siden · Morpho
15How to søges: kontrakt, selvudgive...
9 dage siden · finniqan
1Litteratur festival for Horror m.m.
10 dage siden · Bondekonen
13Oplæsning ved festuge-event i Aarhu...
13 dage siden · Bondekonen
31Afslag
14 dage siden · Fynbogen
9Erfaringer med forlaget Mellemgaard
14 dage siden · Fynbogen
2Billede.
19 dage siden · Fink
12publiceringsbesvær - kan nogen hjæl...
19 dage siden · Mons1957
107 grunde til ikke at blive forfatte...
20 dage siden · louise1993
2Skrivegruppe Odense/Fyn søger nyt/n...
21 dage siden · anoa
0Skrivegruppe på Fyn/Odense
21 dage siden · MariaSH

Hyggekrogen

15Musik man kan lide, men ikke ved hv...
6 dage siden · Morpho
0Belphegor, Louvre og Canterville.
23 dage siden · dino
15Pop
1 måned, 19 dage siden · Kåemer
4Nu er det på tide med lidt sjov!
3 måneder, 2 dage siden · dino
11Inspirationsleg
6 måneder, 26 dage siden · polina s
15Hvad hører I af musik, når I skrive...
7 måneder, 5 dage siden · louise1993
2White noise
7 måneder, 24 dage siden · dino
3Godt nytår.
8 måneder, 22 dage siden · Bondekonen
10Julehilsen
8 måneder, 28 dage siden · Elo A
5Skam
9 måneder, 11 dage siden · Kåemer
33Julehygge i november
9 måneder, 18 dage siden · altanen
4Kirsten Ankerstjerne 1950-2016