Læs min tekst - kritik søges · Skal de leve eller begraves levende

4 svar
Senest opdateret 5 år siden · 3 bruger(e) deltager
5 år siden

Hjææææælp. Jeg har brugt sommeren til at skrive en lille novellesamling. Arbejdsstitlen har været Ni liv og en begravelse. Ni liv er en lille novellesamling om ni skæbner, der på forskellig og forunderligvis krydser skæbner omkring den samme begravelse.

Nu er de klar til konstruktiv kritik, kommentarer og kærlige klaps. Har samlet dem i en PDF som jeg gerne sender, hvis du har lyst til at læse med. Skriv din mail, så sender jeg med svedige hænder og skælvende hjerte.

Mine spørgsmål er:
Holder det eller skal jeg begrave dem levende?
Hvor kan der strammes op luges ud?
Skal jeg gå videre med dem ... og til hvem?

Kærlig hilsen
Victoria

5 år siden
5 år siden

hej Victoria
Nej Nej du skal ikke begrave dem, det synes jeg ikke. Der er masser af godt stof i dem, tænk på hvor mange du har publiceret på meget kort tid, og forstil dig så at du skulle kommentere grundigt på dem alle, det tager rigtig lang tid. Jeg synes du skriver dejligt med et flydende sprog med mange gode billeder. Jeg er ikke nogen ørn til det skrivetekniske, men når jeg læser kan jeg fortælle dig Hvad der rammer mig i hjertekulen, ikke nødvendigvis fuldstændig hvorfor det gør det, du har jo nok brug for nogen der vil støtte op om det skrivetekniske? Kunne være du skulle etterlyse betalæsere og evt. Få din serie sat ind under romaner, her kunne jeg forestille mig der er flere der arbejder grundigt vedholdende med netop teknikkerne. Jeg har jo kun låst en af dine historier grundigt, den om Bente, den kan jeg rigtig godt lide, fordi du i den formår at give mig billeder af hvem Bente er som person. Det kommer især frem i afsnittet omkring Oles begravelse "Hun vidste udmærket hvor meget der skulle ordnes. Bente var god til at ordne. Det var der nok ikke mange der tænkte på. Men der havde været mange penge at spare" siger rigtig meget om Bente og så slutningen "23 minutter havde det taget. Det skrev hun ind i notesbogen" Det er en rigtig god historie synes jeg fordi jeg kan mærke Bente. P.s. Du kunne også se om der er andre der leder efter betalæsere så kunne i bytte tekster? Jeg håver du kan bruge dette til noget og jeg skal nok langsomt få mig læst igennem dine historier, betalæser bliver for meget tidsmæssigt. Med gode tanker fra ulla

5 år siden
5 år siden

hej Victoria Undskyld stavefejlene jeg håber du forstår meningen alligevel kh ulla

5 år siden
5 år siden

Det vil give en mere åben slutning hvis du begraver dem levende

5 år siden
5 år siden

Det vil give en mere åben slutning hvis du begraver dem levende

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Skal de leve eller begraves levende er startet 26/07-2015 11:14 af Victoria Wandall og er placeret under Læs min tekst - kritik søges.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

63Læserbreve
7 timer, 52 minutter siden · Wernn
14Brugt, misbrugt, udnyttet og udmyge...
10 timer, 7 minutter siden · Wernn
18Big Brother Is Watching You!
13 timer siden · Wernn
3628Dagens ord
1 dag, 11 timer siden · Engbo
8Meddelelse
1 dag, 20 timer siden · Engbo
19Hvad hedder det modsatte
2 dage, 12 timer siden · Wernn
128Virus
3 dage siden · Engbo
22Dagens Had
9 dage siden · Savanti
7skrive start hjælp
16 dage siden · den tomme

Læs min tekst - kritik søges

0Betalæsere søges til fantasy roman
2 måneder, 19 dage siden · melberg
2Den statestik ... den statestik.
5 måneder, 2 dage siden · knudkp
3Betalæser søges til første kapitel ...
5 måneder, 25 dage siden · vilværeforfatte...
3Læser & Kritik, søges!
8 måneder, 19 dage siden · Morpheus
1Skriveklub
8 måneder, 24 dage siden · Wernn
1Kvindelige betalæsere søges
1 år, 1 måned siden · dino
20Korrekturlæsning
1 år, 6 måneder siden · Filia
2GROFT
1 år, 7 måneder siden · knudkp
1Sparring på krimi-roman
1 år, 8 måneder siden · Emilsch