Fyldepennen · publiceringsbesvær - kan nogen hjælpe?

13 svar
Senest opdateret 1 måned, 4 dage siden · Anni Idorn, Mons1957, dino, June Summers, Kenny
2 år siden

Jeg oplever ofte, at de tekster jeg publicerer ikke fremstår, som de så ud i kladden herinde. Der er ofte sket en indrykning af teksten, hvor der er linjeskift/nyt afsnit, som jeg ikke bryder mig om, da det synes at opstå tilfældigt og inkonsekvent.

Kan nogen fortælle mig, hvad det kan skyldes/hvordan jeg kommer af med dem? Jeg har selvfølgelig sikret mig, at der ikke er skjulte mellemrum til årsag eller lignende.

På forhånd tak.
Bedste hilsner
June

2 år siden
2 år siden

Jeg synes ligeså. Sådan med at teksten rykkes mere sammen.
Men man vil nok ikke lægge DIG det til last.

2 år siden
2 år siden
#2 Kenny (Redaktionen)

Det er givetvis indrykning du omtaler. Det sker automatisk for tekster under de skønlitterære kategorier på Fyldepennen. Det er en metode som også er normal at benytte i bøger.

Der har tidligere været debatter omkring indrykning, senest her:
https://www.fyldep...matisk-indrykning

2 år siden
2 år siden

Hej Kenny
Det er det bestemt, og jeg kan også se meningen med det, hvis det skete konsekvent, men det lader ikke til at være tilfældet;) jeg kigger i tråden tak for tippet;)
Mange hilsner June

2 år siden
2 år siden
#4 Kenny (Redaktionen)

#3 (June Summers): Det er det bestemt, og jeg kan også se meningen med det, hvis det skete konsekvent, men det lader ikke til at være tilfældet;)

Har du et eksempel?

2 år siden
2 år siden

Min seneste tekst, "øjeblikket" , hvor kun nogle afsnit omfattes af den automatiske indrykning. Det er noget der sker automatisk og uden min kontrol, i det øjeblik, hvor jeg publicerer teksten. Det er ikke synligt i kladdeformen man kan få vist:)

2 år siden
2 år siden
#6 Kenny (Redaktionen)

Jeg kan ikke se problemet med din tekst. Der er jo netop indryk alle de steder hvor du midt i et afsnit af tilføjet et tvungent linjeskift. Hverken mere eller mindre. Jeg har lige haft teksten over i en editor, hvor jeg kan se det.

Indryk vises ikke kladden, det kan vi måske rette op på.

2 år siden
2 år siden

Hej Kenny
Det ville være rart, hvis I kunne. Det betyder jo at man kan få øje på, inden man uploader, om der er noget, man vil lave om. Mange tak fordi du undersøgte det og svarede tilbage. :)
bedste hilsner June

2 år siden
2 år siden
#8 Kenny (Redaktionen)

Du burde kunne se indryk i kladden nu.

2 år siden
2 år siden

Tak for det;)

2 år siden
2 måneder, 26 dage siden

Denne debat er godt nok 2 år gammel. Men ,.jeg kan se at én fra Fyldepennen har svaret, så nu prøver jeg. Jeg sidder iblandti flere timer, for at få et digt ind ( ja, jeg er stædig). I dag f.eks. ( og igår) har jeg prøvet først at sætte digtet ind som det er skrevet, dernæst samle teksten mere, så at fjerne apostroffer, at fjerne paranteser, at dele op igen, at samle, til slut forsvandt tålmodigheden.
Jeg har før været ude for at der pludselig er grønt lys. Ikke idag.
Jeg ville ønske der var en instans hvor man kunne spørge : "Hvad er det der helt konkret gør at jeg ikke kan få mit digt ind? "

2 måneder, 26 dage siden
2 måneder, 25 dage siden

Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår sagen, men jeg kan ikke se det som andet end at man stiller curseren på tekstsiden, markerer det hele (ctrl+a) og derefter ctrl+c
Så går man på Fyldepennen og til pladsen hvor ens tekst skal ind. Man stiller curseren og siger ctrl+v
Er det ikke sådan man gør?

2 måneder, 25 dage siden
2 måneder, 24 dage siden

Det er i hvert fald sådan jeg plejer at gøre, dino.

2 måneder, 24 dage siden
1 måned, 4 dage siden

Tak ser først svar nu- Prøver.

1 måned, 4 dage siden

Besvar debattråd

Debatten publiceringsbesvær - kan nogen hjælpe? er startet 30/08-2015 08:55 af June Summers og er placeret under Fyldepennen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

1397Dagens ord
12 timer siden · Charly
1Når det kommer til at skrive beskri...
2 dage, 14 timer siden · Polo
24Skuespil
2 dage, 15 timer siden · Kåemer
1Kursus / Online undervisning
4 dage siden · kmjensen
8Filmen over alle
6 dage siden · dino
4Illustrator og forfatter, samt inds...
8 dage siden · prefu
6Beskrivelse af lyde...
12 dage siden · amandastorgaard
2Ny facebookgruppe: Forfattertricks ...
13 dage siden · Dizzy76
21Eternal DarkRay udkommer i 2 dele
18 dage siden · Jeremy Dusk
1Lokation reception - København
19 dage siden · Bondekonen
5ABC
20 dage siden · dino
3Litteratur festival for Horror m.m.
21 dage siden · Fink
8Novelle - input til håndtering af t...
21 dage siden · Pino

Fyldepennen

13publiceringsbesvær - kan nogen hjæl...
1 måned, 4 dage siden · Anni Idorn
2Billede.
2 måneder, 24 dage siden · Fink
2App?
6 måneder siden · Vacca foeda
10Digtsamlinger
8 måneder, 17 dage siden · Mons1957
1E-bog.
8 måneder, 23 dage siden · Mons1957
12Chatten
8 måneder, 27 dage siden · Babyangel85
35Fyldepennens start