Læs min tekst - kritik søges · Kritik af historisk roman om sørøvere søges

2 svar
Senest opdateret 4 år siden · 2 bruger(e) deltager
4 år siden

Digte og korte noveller har mange læsere på fyldepennen og får typisk også mange kommentarer med på vejen. Jeg har hørt at det skulle være lidt sværere at få kommentarer på romanprojekter.

Jeg er selv i gang med at skrive en historisk roman, der foregår i 16-1700-tallet. Den handler om sørøvere og om alle de magtkampe, der er en del af årsagen til at sørøveriet opstod (eller måske rettere fortsatte).

Indtil videre har jeg skrevet syv kapitler og der er stadig en del der skal rettes til i det jeg har skrevet. Jeg er med i en skrivegruppe, hvor jeg har fået nogle gode kommentarer med på vejen; det er dog ikke min primære målgruppe.

Jeg kunne godt tænke mig nogle kommentarer fra dem der ender med at læse min bog? Er der noget I savner? Er der noget jeg bruger for meget tid på? Er det svært at følge med i de mange personer eller er det bare med til at gøre handlingen mere realistisk? Hvad fungerer rigtig godt?

Bogen har fået titlen "Dronning Annes Hævn". Jeg har lagt det første kapitel ud på fyldepennen og oprettet en facebookgruppe, får at nå lidt længere ud:https://www.facebook.com/sortskaeg

De første kapitler er en del af en længere prolog hvor man lære nogle af hovedpersonerne at kende og få en idé om hvordan de er blevet til de personer de er. Man kan også sige at de får nogle ar på sjælen som giver lidt kant. To af de vigtigste personer er Dronning Anne (hun bliver først dronning senere) og Edvard Teach alias sortskæg (starter som Edvard Drommond).

Med venlig hilsen
Carsten Cederholm

4 år siden
4 år siden

Tja, jeg er altid på udkig efter nye beta-læsere, så hvis du har lyst til at udveksle tekster, siger du bare til. Løsningen, jeg har lavet med andre, er, at de sender alt deres. Så sender jeg antal sider svarende til det tilbage.
Min er en spændingsroman for unge med Sci-Fi-elementer i.

4 år siden
4 år siden

Det vil jeg meget gerne. Jeg kunne godt tænke mig, at have første del af bogen færdig først, så du kan læse det i en sammenhæng og der går nok nogle måneder.

En Sci-Fi-spændingsroman er jeg bestemt med på at læse :-)

Min bog er en historisk spændingsroman med titlen "Dronning Annes Hævn". Den er ikke for de helt unge. Jeg har oprettet en facebook-gruppe til den:http://www.facebook.com/sortskaeg/

Med venlig hilsen
Carsten

4 år siden

Besvar debattråd

Debatten Kritik af historisk roman om sørøvere søges er startet 12/10-2015 10:46 af Carsten Cederholm og er placeret under Læs min tekst - kritik søges.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

1Teknisk: Kan ikke publicere drabble...
9 minutter siden · L. K. Hatwig
50Forbyde kritik?
27 minutter siden · Kåemer
51Lykken
13 timer siden · Morpheus
3435Dagens ord
1 dag siden · Prem
185Den frie verdens leder
2 dage, 13 timer siden · Wernn
0Tips og tricks til skriveprocessen
4 dage siden · Morpheus
12Dagens anekdote
4 dage siden · Prem
0Soul & neosoul - musikinspiration
5 dage siden · Prem
54Ligheder
7 dage siden · Engbo
428Kontraster
7 dage siden · Engbo
2Det primitive holdbare.
7 dage siden · Prem
10Noget teknisk
10 dage siden · Kafkaesque

Læs min tekst - kritik søges

2Den statestik ... den statestik.
1 måned, 24 dage siden · knudkp
3Betalæser søges til første kapitel ...
2 måneder, 17 dage siden · vilværeforfatte...
3Læser & Kritik, søges!
5 måneder, 11 dage siden · Morpheus
1Skriveklub
5 måneder, 17 dage siden · Wernn
1Kvindelige betalæsere søges
10 måneder, 5 dage siden · dino
20Korrekturlæsning
1 år, 3 måneder siden · Filia
2GROFT
1 år, 4 måneder siden · knudkp
1Sparring på krimi-roman
1 år, 5 måneder siden · Emilsch
0Delta One Six Out (Kritik ønskes)
1 år, 6 måneder siden · Niels Peter
0Fast læser/kritiker på engelsk roma...
1 år, 6 måneder siden · Malle2684
0Betalæsning af et brev
1 år, 7 måneder siden · Spirit_Dreamkee...
2Beta-byttecentral
1 år, 7 måneder siden · PRESMA