Teknik og internet · Mac-computer ctr Windows ?

38 svar
Senest opdateret 2 år siden · 10 bruger(e) deltager
2 år siden

Da jeg står overfor atter at skulle skifte computer, fordi jeg for ofte har problemer og fejl på min nuværende DUKA-PC'er, søger jeg viden om Mac'erne, ikke Tablet, men gerne bærbar.

Mine behov er ikke særligt avancerede: ikke mange og store spil, blot lidt budget/regnskab, tekst, billedbehandling, en god emailhåndtering med mapper, behovssøgning på Nettet bl.a nyheder, radio og tv, måske Skype, af og til FB, fora som Fyldepennen, ordentlig udprint og scanning (ved godt at det hovedsagelig afhænger af Printeren, men min nuværende pc klarer kun middelmådig print og ikke scanning), mulighed for at indlæse og kopiere til cd'er.

Selvom jeg hører meget godt om Windows 10, så hører jeg endnu mere godt om Mac'en, bl.a. stor ydeevne og sikkerhed, stabilitet, mv.

Nye rutiner er jeg er indstillet på at skulle indlære, for jeg har kun arbejdet med pc'ere siden begyndelsen af 80'erne.

Jeg er spændt på jeres kommentarer.

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

"Kun arbejdet med PC'er siden begyndelsen af firserne ..."

Har du slet ikke lavet andet? :-)

Men ærlig talt - Ikke mange har arbejdet med PC'er længere, da den blev opfundet i de sene 70'ere.

Jeg skal ikke kloge mig på sagen, men ønsker held og lykke med den nye maskine, hvad det end bliver.
Jeg har windows 10, men jeg synes ikke det er meget anderledes end windows 7. Dog har man tillempet sprogbrugen til telefonbrugerne, hvilket nok kan glæde disse folk. Selv har jeg endnu til gode at købe min første mobiltelefon, men klarer det absolut uomgåelige med en brugt jeg har fået.
Min svigersøn sværger til PC, men hans søn sværger til Mac.
Selv sværger jeg mest når noget driller. (Og det er jo ikke helt sjældent.)
Jeg skal have eftersøgt en billedfremviser i Win 10. Den er der nok et sted nede i app-dybet. (Så man ikke skal klikke ved hvert lysbilledskifte.)
"Skype?" - næh tak! Det er ikke mig!

2 år siden
2 år siden

Ok.
Alt fra en ende. Windows 10 er sandsynligvis "bedre" end windows 8, hvad angår ydeevne og så videre, men det er sandsynligvis ikke mileskridt der er taget. Dernæst så igennem windows 10 giver microsoft sig lov til at foretage spionage på din færden, hvilket du kan læse meget mere om her https://blog.avast...rivacy-watchdogs/

Er du vant til windows, så bliver det noget af et skift at benytte mac i stedet. Dertil så er operativsystemet egentlig det eneste du betaler for. En af grundene til at mac bliver betragtet som sikrere, er fordi der bliver udviklet flere vira til windows, men "markedet" for mac virus, kom for nogle år tilbage, også i vækst. Derfor er der snart ikke den store forskel på sikkerheden på either one.
Ud fra hvad jeg kan læse, så har du ikke behov for den store ydeevne, som mac kan tilbyde dig - dernæst kan man også selv samle en PC, der kan sandsynligvis mere, for et mindre beløb end hvad en mac kan tilbyde.

Pros ved en mac er, at den er pålidelig i utrolig lang tid, cons er at den er virkelig dyr og der kommer helt sikkert til at være nogle kompabilitets issues hen ad vejen - sandsynligvis langt flere end du vil opleve med windows.

Min anbefaling til dig er, at du bør forsøge dig med linux i stedet. Linux er gratis, open source, og det ligner windows utrolig meget - det gjorde det i hvert fald engang, og det skulle ikke undre mig, om det stadig er tilfældet.

Skriv gerne en besked, hvis du ønsker ydereligere vejledning.

2 år siden
2 år siden

Ad #1 og 2: Tak til jer begge, for at dele jeres oplevelser med mig. Jeg vender tilbage efter at have set hvordan strengen her udvikler sig.

VH/Robert

2 år siden
2 år siden

Skiftede selv for nogle år siden. De første par dage rev jeg mig i håret, og påstod at jeg ville bytte den til tre Acer-maskiner. Så fik jeg et gennembrud i forståelsen, og så kørte det.
For rigtig mange år siden (start 90'erne) stod der en Macintosh på mit nye kontor, da jeg skulle påbegynde et job i en vældig fancy virksomhed. Den blev jeg bare så glad for. Sådan en lille tykmavet maskine i s/h. Den lignede meget den her: https://upload.wik...osh_Classic_2.jpg

Privat fik jeg Windowsbaseret system, og kørte i mange år med samme, da jeg stod foran en udskiftning, og stærkt blev anbefalet en Mac. For mig fungerer det upåklageligt. Jeg har en enkelt gang fået udskiftet batteriet, men jeg bruger den også rigtig, rigtig meget, og var derfor ikke selv overrasket over at det var tid. Jeg har aldrig haft så stor glæde af en maskine som den jeg har nu. En MacBook Pro (bærbar). Har også en lidt nyere model stående. En MacBook Air. Den venter på mig, hvis den anden en dag skulle stå af/slidt op. Jeg kan slet ikke se mig selv gå tilbage til et Windows-system. Jeg er bare solgt. Det hele er nemt og logisk, og jeg oplever ikke de der bagholdsangreb, jeg erindrer fra pc'en. Små grimme tricks, når man mindst venter det. Lokke-lokke: "Tryk lige her ..." Ny meddelelsesboks: "Hovsa - var du virkelig så dumt at trykke på den knap. Puf! Arbejde væk!" - En Mac derimod, er din ven, og laver ikke numre med dig, bare fordi du er lidt slap til det tekniske. Det er virkelig noget der interesserer mig som teknik-spade. Jeg kender ikke nogen, der har fortrudt et Mac-køb. Jeg kender til gengæld mange Windowsbrugere, der synes at Mac lyder som pengene ud ad vinduet. Jeg håber at der kommer mange gode bud til dig. For det er mange penge.

Mikala

2 år siden
2 år siden

Du går ikke galt i byen med Mac, hvis du er den type, der bare gerne vil have, at det skal fungere med det samme. Apples filosofi virker til at være, at de designer det så godt, at du ikke skal eller bør rode med det.

+ God byggekvalitet (batterilevetid, materialer, skærm osv.)
+ Fungerer godt fra start
+ Styresystemet er lige en tak bedre end Windows
- Dyrt
- Dårlig mulighed for at modificere, både software og hardware

Hvis du gerne vil ind og rode lidt mere med systemet og måske lave nogle justeringer, så det passer til lige din måde at bruge det på, så giver Windows lidt flere muligheder for det. Og så er det selvfølgelig billigere.

+ Billigt
+ Mulighed for at modificere (bygge egen pc, lettere at ændre på opsætningen af Windows osv.)
- Mange forskellige producenter af hardware gør det uigennemskueligt at finde fx en god, pålidelig bærbar
+/- Nogle taler om flere fejl og systemnedbrud end på mac - om det passer, ved jeg ikke

Linux ville jeg fraråde, medmindre du er ret erfaren med it og har lyst til at lægge en masse timer i bare at sætte systemet op.

+ Gratis (som udgangspunkt)
+ "Uafhængigt (open source)
- Svært at bruge
- Færre programmer tilgængelige
- Kræver en indsats at holde ved lige

Jeg bruger selv Mac i hjemmet og Windows på arbejdet. Begge dele fungerer fint, vil jeg sige. Hvis jeg havde uanede mængder af penge, ville jeg nok selv vælge Mac igen næste gang. Men jeg er fristet til at sige Windows, fordi det er billigere, og fordi jeg ikke bryder mig om Apples måde at drive virksomhed på.

2 år siden
2 år siden

Ja, mac er en del dyrere, men du er glad for den lige indtil den dag den brænder sammen eller på anden vis går i stykker. Jeg har indtil videre ikke prøvet en windows-maskine som der ikke skabte problemer efter det første halve år (måske et år, hvis man er heldig). Og det er til trods for, at den på papiret har bedre hardware.

Hvis du ender med at købe en mac, så lad være med at købe Apple Care Protection Plan. Sælgerne i butikkerne vil MEGET gerne sælge dig det, men lad være. Det er penge ud i luften.

2 år siden
2 år siden

Jeg hører på lægterne, at Mac vægtes højest.

Kan jeg komme det nærmere med et Mac-valg ? En ny bærbar Mac, nærmest alt-i-en. Googler jeg Mac, får jeg så mange muligheder at jeg opgiver at nævne navne.

Jeg har faktisk ingen i den nære omkreds der ejer eller bruger Mac, derfor denne streng.

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

En god alsidig bærbar som vil holde en god del år er MacBook Pro. Den kan lidt af hvert og er forholdvist kraftig - og du kan købe en model efter det behov du har.

http://www.apple.c...y-mac/macbook-pro

Ellers er der de nye MacBooks: http://www.apple.c...p/buy-mac/macbook

De er ikke særlig kraftige, men små og fikse. Dog ret dyre i forhold til ydeevne. Den kan dog være smart, hvis du ikke laver de tunge ting (som du giver udtryk for) og gerne vil have en lille fiks computer som er nem at transportere.

Jeg ville dog nok personligt købe MacBook Pro. Men gå ned i Fona og tjek dem ud.

2 år siden
2 år siden

Jeg ville også vælge en Macbook Pro, hvis jeg skulle have en Mac. Mest værdi for pengene, og den kan det hele.

Personligt ville jeg overveje stærkt at købe brugt. Det kan være svært at gennemskue privatkøb, hvis man ikke er meget inde i det, men en troværdig forhandler kunne være en mulighed.

F.eks.: http://www.bluecit...result/?q=macbook

2 år siden
2 år siden

Jeg takker for de dedikerede kommentarer, ikke mindst i de personlige breve.

Nogle Mac-brugeres kommentarer savner jeg, da jeg ved at de også sværger til Mac og ligger inde med stor ekspertise. De ved selv hvem jeg hentyder til, og så er dén vel ikke længere.

Vælger jeg så en Mac ? Jeg ved det ikke endnu. Dog ved jeg at jeg opsøger en, måske flere, forhandlere, for at føle maskinen imellem fingrene. Det er besnærende at købe en computer der bare virker - år efter år, har mindst 7 timers batteritid, er i lækkert design, + alt det andet Mac'en roses for. Den er dyr, men bøvlet med en windows der klinger af efter 2 år, hvilket medfører at man måske skal investere i en ny pc'er efter få år, gør at Mac'en hurtigt er tjent hjem.

En overvejelse min familie har bedt mig om at indregne, er om jeg er skarp nok til at indlære nye computerrutiner. Ærligt talt, så er jeg faldet noget af på det, på det sidste. Og sidde med en computer til 10-12.000, hvis man om få år er dement, eller ikke længere er til, det er en tåbelig disposition.

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

Det er en noget traditionel diskussion. Google har i flere år kørt med Chromebook, som produceres i flere versioner af de store PC firmaer. Den har ingen harddisk og kører mestendels i clouden. Den har ikke programmer men kører med apps. Der er adskillige skriveprogrammer for wannabe forfattere.
edditoy writer, myWritingspot og masser andre.
Den sælges efterhånden fx i Elgiganten. Den kan skaffes fra Amazone.uk billigere. Skærmen har stor opløsning og lyden er fantstisk. Det er en fin lille sag, men selfølgelig dyrere end et ark papir og en blyant fra Tiger.

2 år siden
2 år siden

En god ven (som jeg ikke har talt med i flere år, men genfundet på FB) har foreslået at jeg også kikker på en Mac Mini Air 13'. Han er proff og siger at den klarer hans behov, godt og vel.

Nogle af jer som har lyst til at kommentere videre på dét udspil ?

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

Hedder Macbook air. Det er også en fin bærbar computer, men du får ikke den gode retina skærm så - men hvis god opløsning på skærmen er ligegyldigt, så er macbook air helt klart en god computer.

2 år siden
2 år siden

JamesLei også tak for dine gode kommentarer. Jeg er ingen ørn til bruger- og fejlløsninger, og selvom jeg for det meste når i mål, er det formentlig ikke blevet bedre med alderen. Vil det så ikke være en fordel at tilkøbe Protection Plan, istedet for at ringe til venner og bekendte i tide og utide, hvis ellers Protection Plan yder hvad de lover og ikke sender én til Indien, så man oveni fejl 40 også skal slås med ens dårlige engelskkundskaber ? De 1900 kr for 3 år afskrækker mig ikke, når bare jeg får valuta for pengene og kan skåne mine venner for mine dumheder.

Iøvrigt var det mig de citerede forkert da jeg skulle navngi' Macbook Air.

Jeg har alle dage været en habil bruger, men computernes evner og specifikationer har aldrig sagt mig så meget, når bare maskinen virkede og kunne det jeg håbede, oftest baseret på andres anbefalinger. Mit avancerede tv kan jeg stort set bare tænde for og skifte kanaler på. Fruen, datteren og svigersønnen er dem der graver i dybden med mulighederne. Og sådan er vi jo forskellige.

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

Det kan godt være, at du kan bruge deres support med apple care protection plan. Dog skal du vide, at du får de første 90 dage gratis. Efter 90 dage vil jeg tro, at du har fundet ud af det mest basale.

Derudover er deres apple care kun en forlængelse af garantien, så det er ikke en forsikring.

Jeg kan desværre ikke sige noget om selve supporten, da jeg ikke har haft brug for dem. Men jeg går ud fra den fungerer helt fint.

Men jeg kan selvfølgelig ikke fuldstændig afvise, at du vil kunne få brug for deres telefon-support inden for de 3 år. Hvis du føler dig mest tryg ved det, så synes jeg du skal købe det.

2 år siden
2 år siden

Ad. #12. Jeg blandede begreberne noget sammen. Min ven der kommenterede mit spørgsmål, arbejder hovedsageligt fra en stationær Mac, og det er en Mac Mini (madkassen kaldte han den).

Men jeg tror jeg vil blive gladest for en bærbar. Så ud fra de mange gode kommentarer, så er "Mac book pro" og "Mac book air" i spil, når jeg opsøger en forhandler.

Beklager min upræcished/Robert

2 år siden
2 år siden

På nettet og FB har jeg fundet "Datamarked", der handler med renoveret brugt. Nogle af jeg der kender deres validitet ?

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

#17: det der med eventuelt at favorisere nogle firmaer frem for andre, er ikke Fyldepennens livret. Så hvis i vil kommentere på min forespørgsel, så skriv på den interne.

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

Samtidigt med at denne streng blev oprettet, fandt jeg en Macbook-gruppe på FB. Det har været en positiv oplevelse at 'snakke' med dedikerede Mac-brugere fra hele verden.

Jeg spurgte gruppen om min alder og svigtende skarphed, ville være et problem, og alle (alle!) tilbagemeldinger lød at Mac-produkterne var meget mere logiske at bruge og at det derfor vil være nemt at indlære. Det er jo ikke det værste at få at vide, som suplement til alle jeres gode kommentarer.

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

Ad # 19: Ordet 'intuitivt' blev brugt flere gange på Engelsk og jeg syntes det dækker bedre end 'logisk'.

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

Er det et must at købe en computer medd SSD og Retina ? Jeg er jo ikke superbruger med mange avancerede og lynhurtige behov.

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

Retina er som at gå fra DVD til Blu-ray. Det er ikke nødvendigt nej, men det er helt klart lækkert.

SSD vil jeg sige er et must, ja. Det gør hele computeroplevelsen bedre. Den starter op hurtigere, og den bliver ikke sløvet ned på samme måde over tid som de traditionelle harddiske gør. Så jeg ville helt klart købe med SSD.

2 år siden
2 år siden

#22: Klar tale JamesLei. Tak.

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

Jeg er blevet i tvivl om hvordan e-mails fungerer på en Mac. Kan man tage en gammel hotmail-adresse med over, eller kræver Apple at man benytter deres forslag ? Ligeledes vil jeg vær sikker på at jeg kan systematisere min ind/ud mails i mapper, så de ikke bare ligger i én lang rodebutik i forlængelse af hinanden.

Og så har jeg været hos en forhandler, for at kikke og røre. Jeg fik god info og samtidigt at vide at alt supplerende gear, såsom en mus og et diskdrev, koster en mindre bondegård når det er til Mac.

Ift. windows baserde produkter, så er en Mac blevet min absolutte favorit, selvom en 13' er en bette pjevs. Vi må så se om det bliver Pro eller Air.

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

Du kan sagtens bruge hotmail.

Du kan bruge din gamle mus derhjemme, så du behøver ikke bruge flere penge på en apple-mus (jeg bruger dem ikke selv).

Og vedrørende diskdrev, så bruger jeg det aldrig, så det har ikke været aktuelt :)

2 år siden
2 år siden

Hvis du bruger hotmail ville jeg nok give Windows 10 en chance. Det er nemlig rigtigt godt integreret i Windows 10. Desuden er Officepakken til Windows bedre end den er til Mac.
Men, når det er sagt, så er Mac sgu også lækker. Jeg har en IMac fra 2011, og den kører stadig som ny. Havde det været en Windows PC, skulle jeg sikkert have geninstalleret Windows et par gange, for de har det med at "samle skidt i systemet".

2 år siden
2 år siden

Ad. #25&26: Jeg har ikke noget specielt forhold til hotmail.com - har ikke benyttet den konto i et par år.

Men det kunne jo være at Mac selv foreslog en emailkonto og så er det jo nok ok.

Der er stadigvæk mange e-bøger på cd, bl.a. fra biblioteket, men man kan måske også downloade de fleste.

Om musen, så har jeg en trådløs Logitec, der også har nogle år på bagen og den kan vel ikke umiddelbart benyttes til Mac, eller hur ?

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

Jo det kan den. Men tastatur vil jeg anbefale et mac tastatur. :)

2 år siden
2 år siden

Jeg har set en del brugte computer fra Duka på Dba og guloggratis, tænker på at købe en bordmodel, nu vil jeg gerne vide om det er rigtigt at den fungere som en alm pc med windows 8. Nogen der har erfaring med det

2 år siden
2 år siden

Hej Inge6200 og velkommen til Fyldepennen. Jeg håber at du vil finde interessante mennesker og tekster herinde.

Om Dukapc vil jeg sige, at hvis du er nogenlunde vant til at bruge en computer, så vil du nok, ligesom jeg, finde konceptet meget stramt og låst, og du kan egentlig ikke bruge Duka som en almindelig pc'er. Men det er rigtigt at de bygger styresystemet på enten windows 7 eller 8. For at bruge pc'en som almindelig computer skal du vide hvordan du omgår Dukas fastlåste koncept.

Er du ny computerbruger så er Dukapc helt fint, især fordi der er en meget venlig og tålmodig Kundeservice pr. telefon, hvis man køber deres abonnement.

Anprisning - eller det modsatte - af produkter eller ydelser, er nok på kanten af hvad Fyldepennens redaktion tillader. Udveksling af erfaringer er nok ok til en hvis grad. Men du er velkommen til at skrive til mig på den interne brevveksling, hvis du får behov herfor.

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

Nej jeg er ikke helt ny, prøver at læse mig til det jeg ikke kan finde ud af, eller spørge...men når jeg nu køber en duka pc brugt og sælger har sagt sit obonnent op, har jeg læst mig til at den så fungerer som en alm pc

2 år siden
2 år siden

#31, Dukas koncept ligger stadigvæk som en dyne over resten af pc'ens funktioner: startside, kommandoer og manglende adgang til basale funktioner på Skrivebordet. Men selvfølgeligt kan det omgåes, jeg ved bare ikke hvordan.

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

Nu har jeg købt en ny Macbook Air 13' hos Elgiganten, på Black Friday. Nu skal den bare dukke op med fragtmanden.

Jeg har købt den uden tilbehør, da jeg vil se hvor brugbart iWorks er.

Konceptet ser fint ud, til mit behov.

Og så har jeg oprettet en gmail - bare sådan for at have noget at begynde med.

Jeg kunne have købt brugt - og der har været en del gode tilbud, men så ville jeg mangle de 3 mdrs. support.

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

Tillykke, Kalle!
Jeg håber at du bliver glad for den. Det tror jeg at du gør. De første timer/dage vil nok forekomme lidt forvirrende. - Som alt nyt. Du skal nok blive rigtig glad for den.

God weekend!

Mikala

2 år siden
2 år siden

Lige en opdatering af denne streng.

Primo dec. 2015 købte jeg efter mange overvejelse en Macbook air. Jeg fik mange gode råd og overvejelser med fra nogle af jer Fyldepennere. Og tusind tusind tak for det, for uden den hjælp sad jeg stadigvæk utilfredsstillet fast i diverse windows-udgaver.

Mage til produkt skal man lede længe efter - eller måske netop ikke lede længe efter, for det er jo dér, for enden af ens pung.

Jeg var blandt andet nervøs for om jeg gamle mand, kunne omstille mig til Mac'ens anderledes måde at arbejde på. Og jeg må sige, at jeg har købt hurtighed, overlegen kapacitet, legio programmer og en intuitiv tilgang til det hele. Så jeg ærger mig over at Mac'en ikke kom ind i mit liv meget tidligere.

Mac'ens mange mange muligheder udnytter jeg langtfra endnu. Men det der var vigtigst for mig er til overmål lykkedes.

Jeg er i færd med at afvikle min godt 2 år gamle Dukapc. Hvis nogen vil kende min mening om dét produkt, så skriv på den interne, så kommenterer jeg så hurtigt jeg kan.

Mvh/Robert

2 år siden
2 år siden

Det er bare dejligt at læse, Kalle! Og det ligner meget godt min egen oplevelse. Man bliver bare så glad for den maskine.

Tak for fin opdatering!

Mikala

2 år siden
2 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

2 år siden
2 år siden

Tak Solitaire, for de historiske vinkler og din uforbeholdne begejstring, som jeg fuldtud deler.

Mvh/Robert

2 år siden

Besvar debattråd

Debatten Mac-computer ctr Windows ? er startet 12/10-2015 15:01 af Robert Kallehave og er placeret under Teknik og internet.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

1892Dagens ord
4 timer, 15 minutter siden · Engbo
31Hvad er du taknemmelig for i dag?
15 timer siden · nillepoulsen
3Lidt om dig og mig :-)
15 timer siden · nillepoulsen
3Ny ide til bog.
2 dage, 16 timer siden · Jes B
9Verdens bedste roman
3 dage siden · dino
3Brug af ordet 'dog'
4 dage siden · Theplayer1978
13Lysets Engel
5 dage siden · Engbo
2Valg af stedord
6 dage siden · DenFrieNukleoti...
0Moderne fraser og vendinger.
6 dage siden · dino
7Æblemostreglementet
7 dage siden · dino
11Scifi/fantasy skrivegruppe i Københ...
10 dage siden · John Blicher Ma...
47Dagens Vits
10 dage siden · Morpho
1Hvilken genre er dette?
11 dage siden · dino
5Status på fantasy-skriverier?
14 dage siden · DenFrieNukleoti...
5Før Adams tid.
17 dage siden · Engbo
0Ugebladsnovelle
18 dage siden · Dizzy76
0Fantasy-novelle til unge
20 dage siden · Dizzy76
1Magt mellem elskende
21 dage siden · Kåemer
9Er det ok?
21 dage siden · Polo
11Uforståelige digte
21 dage siden · Circle
55Saudi Arabien og Rusland
22 dage siden · Engbo
59Den selektive etik.
23 dage siden · dino
7Litteratur festival for Horror m.m.
25 dage siden · FrkNordZ
3Udvikling af Fyldepnnen.dk
26 dage siden · dino
6Nu er jeg moden på udgivelse
27 dage siden · tope
26Erfaringer med forlaget Mellemgaard
1 måned, 3 dage siden · tope
0Fjodor, Jussi, Lars og Jules.
1 måned, 10 dage siden · dino
21Din dag.
1 måned, 11 dage siden · Engbo
2Boganmelder, hvordan?
1 måned, 12 dage siden · dino
31Spare på DR?
1 måned, 12 dage siden · dino
19Legalisering af cannabis
1 måned, 15 dage siden · ErDetSåVigtigt
38Er du kristen/religiøs?
1 måned, 18 dage siden · Engbo
4analfabeter og internettet
1 måned, 20 dage siden · WeirdSpace
3Skrivegruppe København/Frederiksber...
1 måned, 29 dage siden · Joaqin
56Utroskab
2 måneder, 4 dage siden · Engbo
1Hvad skete der med dige.dk ?
2 måneder, 4 dage siden · Mons1957
0Land og by
2 måneder, 7 dage siden · dino
5Svarkommentar
2 måneder, 9 dage siden · JacobPatrickPou...
10Det at skrive
1Irrelevante kommentarer
7Vilde dyr tilbage i naturen?
2 måneder, 9 dage siden · Engbo
4Stilart vs. tekst-politiet
2 måneder, 12 dage siden · ErDetSåVigtigt
1Det der følge brev?
2 måneder, 12 dage siden · dino
5Digt af Thøger Larsen
2 måneder, 15 dage siden · Engbo
1Korrektur læser, hvem, hvor og pris...
2 måneder, 18 dage siden · Eddie
16Nogen der har gang i noget
2 måneder, 21 dage siden · Eddie
1Erotik i litteratur
2 måneder, 25 dage siden · Kåemer
1Stavefejl -.-' (suk)
2 måneder, 26 dage siden · dino
3Ørehængere
3 måneder siden · Engbo
27Åh nej! - Ikke igen!
3 måneder, 1 dag siden · dino
0Betalæser søges til tre noveller
3 måneder, 2 dage siden · Syrene Hvid
13Skrivegruppe Midtjylland
3 måneder, 2 dage siden · LineG
10Et sted jeg kan gemme min tekst
3 måneder, 2 dage siden · nillepoulsen
7Gode danske udviklingsromaner?
3 måneder, 4 dage siden · Vacca foeda
0illustrationer
3 måneder, 7 dage siden · kirstine12
1Skrivekursus KBH
3 måneder, 10 dage siden · Bondekonen
17Bandeord
3 måneder, 15 dage siden · Engbo
26Evolutions forskning.
3 måneder, 15 dage siden · Inghard
3smerter når jeg læser
3 måneder, 15 dage siden · cronio
11Sand identitet på Fyldepennen
3 måneder, 15 dage siden · Dyppepennen
5Skal vi skrive en gyser sammen?
3 måneder, 21 dage siden · smukkehjerte
3Kontraster
3 måneder, 21 dage siden · smukkehjerte
0drilsk beskrivelse
3 måneder, 22 dage siden · DenFrieNukleoti...
2Forfatterskole Århus
3 måneder, 23 dage siden · Kato
3Et kuk om kommentarer
3 måneder, 25 dage siden · Morpho
0Kritik
3 måneder, 28 dage siden · Brehmer
22#metoo
4 måneder, 2 dage siden · dino
3Underlig sætning
4 måneder, 7 dage siden · DenFrieNukleoti...
2Fortælle bogens historie på en visu...
4 måneder, 12 dage siden · Dizzy76
5Skriveblokering
4 måneder, 13 dage siden · Dizzy76
2Musik og maleri
4 måneder, 17 dage siden · dino
8Min moders stemme
4 måneder, 19 dage siden · Engbo
8Glædeligt jul og godt nytår!
4 måneder, 25 dage siden · Engbo
17Musik man kan lide, men ikke ved hv...
4 måneder, 28 dage siden · Kåemer
2Slagtryk
5 måneder siden · heksemutter
6Et Spørgsmål
5 måneder, 13 dage siden · Bondekonen

Teknik og internet

2ITunes
1 år, 3 dage siden · dino
4Er der nogen der ved
1 år, 3 måneder siden · MollyTrine
3Evernote
2 år siden · Nesnerøs