Gode råd fra læser til læser · Sparringspartner

3 svar
Senest opdateret 7 år siden · 4 bruger(e) deltager
7 år siden

Jeg kunne ikke finde et lignende emne, så tænkte jeg ville prøve at oprette det. Idéen er, at man herinde kan komme med en idé man muligvis har tænkt sig at skrive om, men lige ville høre andre ad, om det nu også var et emne der ville fange folks interesse. Jeg kan da selv starte med at smide en idé herind, som jeg har tænkt lidt over:

"Historie om en krig mellem jorden, himmelen og underverdenen. Himmelen har fået nok af menneskernes ødelæggende opførsel og erklærer dem krig. Underverdenen kan ikke lade være med at blande sig, og en kæmpe ødelæggende kamp går i gang."

7 år siden
7 år siden

Jeg har tidligere fremsat nogenlunde forslag selv, men det faldt til jorden. De som svarede mig mente, at litteratur var så personligt, at man ikke kunne være flere om det. Jeg var ikke enig. I litteraturhistorien er der masser af tilfælde af samarbejde mellem flere forfattere. Alexander Dumas havde en hel romanfabrik med mange medarbejdere, og det kom der da klassikere ud af.

Jeg fik faktisk dengang et positivt svar fra en ung pige. Vi fandt ikke fodslag, så samarbejdet blev ikke til noget. Men viljen var der.

Dit forslag til roman lyder godt, selvom netop det er lavet nogle gange før i romaner og film. "Star Wars" for eksempel. Men det vil nok overgå mine kræfter. Det lyder som et emne hvor du nok kunne få nogle unge med.

Kåemer

7 år siden
7 år siden

Ideen med sparringspartner er ikke dårlig - nu er jeg selv med i en skrivegruppe.
Dit emne til roman lyder spændende nok.

7 år siden
7 år siden

Som udgangspunkt vil jeg mene at man kan skrive om alle emner. Det synes jeg at historien har beviser nok på. :-) Biblen indeholder dele af det emne du der nævner. ;-) (Babelstårnet, djævelen, skabelsesberetningen osv)

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Sparringspartner er startet 03/01-2016 03:49 af Martin Smedegaard Larsen (Gungner) og er placeret under Gode råd fra læser til læser.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4151Dagens ord
4 dage siden · Talerør
32Hvad inspirerer dig
4 dage siden · Talerør
3Poesi forlag søges
22 dage siden · David H
4Vedrørende litteraturtidsskrifter
29 dage siden · heksemutter
0Den kærlighed
1 måned, 10 dage siden · MariaMolgaard
16Jeg bliver udgivet!
1 måned, 12 dage siden · Bahlsen
38'Penge'
1 måned, 15 dage siden · Denungeblødende...
4Til dem der skriver romaner...
2 måneder, 1 dag siden · MollyTrine

Gode råd fra læser til læser

3Fastlåst i skriveprocessen. Hjælp m...
6 måneder, 22 dage siden · heksemutter
1Søger app til og skrive. Historie
2 år siden · MerakiPLyhne
0Søger råd vedr. redaktørhjælp
3 år siden · melberg
11Råd søges om tid til at skrive
3 år siden · JacobScribus
0Gode fonde til rejselitteratur