Religion, politik og samfund · gør samfundet nok for de unge idag?

2 svar
Senest opdateret 3 år siden · 3 bruger(e) deltager
3 år siden

Idag har unge stort set, rigtig meget frihed til at gøre hvad de har lyst til. Men gør samfundet i virkeligheden nok for at ungdommen idag ikke løber alt for løbsk. er der specifikke ting samfundet kunne gøre for at de unge idag, tager ordenlige valg og for bygget sig en fornuftig fremtid. valg som skal jeg begynde at ryge eller ikke eller skal jeg ryge hash eller ikke, kan samfundet påvirke de unges valg i forhold til det, og hvad kan der gøres?

3 år siden
3 år siden

I bund og grund står du selv for underholdningen i dit liv.
Din opdragelse og de "værdier" du har fået med fra dine forældre, om hvordan vi behandler hinanden og skoleforløbet, lægger til grundlag for din fremtid.
Så er det ellers bare at sætte det ene ben foran det andet.
Om samfundet skal gøre "mere" for de unge?
Pris du dig lykkelig fordi du bor i et frit/oplyst land, hvor alt er op til dig, hvilken retning du vil gå, ud fra hvad du selv bidrager med.
Om du skal ryge hash, er nok op til dig selv, der har i årevis været oplysning om faren ved at ryge hash, og efter alle de pjecer burde der ikke være nogen i hele Danmark der tager stoffer. Vh. Hanna

3 år siden
3 år siden

Jeg kunne have lyst til at svare med den formaning som vist nok stammer fra det amerikanske militær: "Spørg ikke hvad samfundet kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for samfundet". Og jeg kunne også nævne Jesu ord: "alt det du vil at menneskene skal gøre for dig, skal du gøre for dem."

Kåemer

3 år siden

Besvar debattråd

Debatten gør samfundet nok for de unge idag? er startet 26/01-2016 11:20 af Rebecka Pernille Weile og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2976Dagens ord
3 timer, 42 minutter siden · Engbo
234Kontraster
4 timer, 48 minutter siden · Confucius
5Lykke
5 timer, 6 minutter siden · Engbo
2Børnebogsforfatter Søges
1 dag, 16 timer siden · Untitled
0Redigering
1 dag, 17 timer siden · NAHansen
1Margit Sandemo