Bøger, forlag og litterært · Afslag

32 svar
Senest opdateret 24 dage siden · prefu, Fynbogen, Kenny, Jacob k, HanneR, Marie Alexander, FlemmingHansen, læselyst, dino, Grosvenor ... (16)
1 år, 8 måneder siden

Jeg har aldrig gjort noget særligt for at få mine ting udgivet udover at offentliggøre det her på Fyldepennen. Mange har opfordret mig til at gøre det, og jeg er blevet bebrejdet, at jeg ikke har gjort noget ved det.

Nu har jeg så gjort det. Jeg har sendt mine historier til Gyldendal. Afslag. Så til Lindhardt og Ringhof. Afslag.

Nå ja, ikke andet end hvad jeg havde forventet, men alligevel er jeg skuffet.

Jeg har vist ingen mindreværdskomplekser i forbindelse med hvad jeg har skrevet, men... : "Digteren og læserne er som to låste skrin, som indeholder nøglen til hinanden", siger Karen Blixen flere steder.

Hvad hjælper det, at jeg selv synes det jeg skriver er i orden, hvis ingen ellers interesserer sig for det og forlagene ikke vil udgive det?

Jeg kan jo trøste mig med, at mange kunstnere af alle slags først er blevet berømte efter deres død, men nogen helt tilfredsstillende tanke er det nu ikke.

Jeg har egentlig ingen spørgsmål i denne forbindelse. Det er bare et hjertesuk. Men det kunne da være meget godt, om andre havde nogle kommentarer.

Kåemer

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

De fleste forfattere, der bliver udgivet, bliver ofte først udgivet efter at have sendt til flere forlag. Så prøv at gå videre i listen.

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Ja ja, Mons, det ved jeg da godt. Det er jo ikke de der praktiske ting der er problemet. Spørgsmålet er mere, hvordan kan man bedømme om det man skriver er godt nok. Her på Fyldepennen får man mange udmærkede kommentarer, men de har det jo med at sommetider være for venlige. Hos forlagene står man jo over for realiteterne, og man får som regel ikke engang en bedømmelse. Det har jeg i hvert fald ikke fået.

Det som man har i sit sind, og det man har fået skrevet ned, har man nogen mulighed for at kommunikere det ud til andre?

Kåemer

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Den her burde udgives: "Jeg blev rost i selskaber med: Du kan jo godt skrive, det var da en god sang." Jeg takkede og tilføjede, at jeg da havde skrevet mange digte; men de ville først blive udgivet efter min død. Nå, det var nok et lidt dumt svar. Selskabet blev forlegne; men en kvik sjæl løste stemningen . Han rejste og udbragte en skål: Engbo længe leve.
---Men altså flere talenter er først opdaget efter, e er døde. Så kan man(!) jo sole sig i det hinsides.

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Op på hesten igen!

Nu du sender noget til et forlag er der EN, der læser det. EN! Så for at blive udgivet skal du ramme en forlægger der kan lide lige det du skriver. Og vi er alle forskellige.

Send løs! Det er et spørgsmål om ihærdighed, flid og ikke mindst held, at blive udgivet.

Fyldepennen har en udmærket liste over forlag du kan bruge, og ud over de store forlag er der også mange små, der er dygtige.

Hvilken genre skriver du?

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Jacob

Jeg skriver mest historier og noveller.

Jeg klager sådan set ikke over ikke at blive udgivet. Den tort er der jo mange der må lide. Men jeg prøver at forstå forskellen på, hvordan man selv ser på sine ting, og hvordan andre, og altså forlæggerne set det.

Kåemer

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Du skal huske at et forlag er en forretning.
De vurderer IKKE om det du har skrevet er godt eller skidt. Kun om de kan tjene penge på det.

Og noveller sælger ikke ret godt. Nok fordi der er en million gratis noveller på nettet :-)

Men hvis du mest skriver noveller, vil jeg anbefale at holde øje med konkurrencer. Mange forlag søger noveller til antologier.

Man får ingen penge for det, for de sælger ikke specielt godt. Men man får sin noveller i en bog, og det er fedt!

Kig eventuelt efter forlag som Kandor, Silhuet, H. Harkensen og Snepryd. De har haft noget for nyligt.

Odense centralbibliotek har også konkurencer af og til og flere lokalaviser.

Der er mange steder på nettet hvor de samler konkurrencer og så er det jo bare at se om du har noget de kan bruge.

Eller du kan skrive noget nyt! ;-)

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Jacob

Jeg ved skam godt, at forlagene er forretning, og at det spiller ind ved bedømmelsen. Men dertil og sige, de ikke interesserer sig for hvad der er godt eller skidt, der er alligevel et stykke. Der udkommer trods alt stadig bøger som ikke kan give penge, digtsamlinger for eksempel.

Jeg tror faktisk at forlæggere og deres konsulenter er mennesker der interesserer sig for litteratur.

Kåemer

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Du har helt ret! Det gør de!

Samtidig skal det også løbe rundt :-)

Og så vidt jeg kan forstå, er alle forlagene ret pressede på pengepungen i disse tider.

Folk køber ikke så mange bøger som før, ebogen overtager en del af markedet, og i Danmark er det vist ret svært at sælge ebøger (folk vil have dem gratis), bibliotekerne lukker og er udsat for nedskæringer, og biblioteksalget var / er ret vigtigt for forlagene, osv osv.

Jeg kan tage fejl, men sådan har jeg opfattet det.

Og er det rigtigt, er chancerne for at udgive smal litteratur langt mindre.

Men prøv dog en antologi. Det kan sagtens lade sig gøre. og det er ret sjovt :-)

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Jacob

Ja, bibliotekspolitikken har altid undret mig. da hovedbiblioteket i København flyttede fra Kultorvet til Krystalgade, klagedes der allerede fra starten, at det var for småt, hvis der skulle være andre aktiviteter udover at låne bøger ud. Biblioteket burde jo være et kulturhus, hvor der foruden bøgerne også kunne være læsesale, forfatteroplæsninger, foredrag og kammerkoncerter, visning af kortfilm osv. Der er også nu arrangementer, men der er pladsmangel.

Da man efterhånden kan få bøger på utallige måder, hvad skulle man så gå på biblioteket for. Jeg læser meget, men det er årevis siden jeg har været på et bibliotek.

Kåemer

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Hvordan skaffer du så bøger?

Jeg ELSKER biblioteket :-)

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Jacob K siger: "Fyldepennen har en udmærket liste over forlag du kan bruge..."

Kan jeg få at vide hvor denne liste er?

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Jacob

Nogle bøger køber jeg simpelthen i boghandelen. Tidligere var jeg medlem af nogle bogklupper. Og så har jeg særlig i mine yngre dage trawlet antikvarboghandler igennem. Jeg har rodet i bogkasser alle mulige og umulige steder.

Jeg har altid interesseret mig for litteraturen fra guldalderen, og af dem har man kunnet købe samlede værker for næsten ingen penge.

Jeg har tidligere pralet lidt af, at jeg aldrig købte en bog til fuld pris. Det har dog ikke holdt de senere år.

Kåemer

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Hej Kåemer

To afslag er da ikke noget at prale af ;o)
Du har prøvet lykken hos de store forlag, og det har jeg også selv gjort. For hvorfor ikke starte fra toppen af forlagene og håbe på en stor fed kontrakt med dem?

Jeg fik også mange afslag, før et forlag omsider takkede ja til min seneste roman "I skyggen af gyldne tider" og Ulven og Uglen er et mindre, men virkelig godt forlag, hvis ildsjæle brænder for sagen.

Jeg vil derfor råde dig til at droppe de store og prøve lykken hos de mindre. Der var engang en liste over forlag her på Fyldepennen, men den er vist forsvundet sammen med linket til bloggerne.

mvh. Benno

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Mine fyldepennefæller forstår mig ikke!

Som det vist nok fremgår af mit oplæg, så er det egentlig ikke bøvlet med forlagene der plager mig, og jeg kan sagtens finde ud af at sende ind, sende ind, og sende ind så længe det skal være. Jeg har en guds velsignelse af tålmod. - Så tak for alle gode råd om udgivelse, men lad os endelig et øjeblik se bort fra dem.

Problemet er mere filosofisk eller psykologisk: Hvordan er forholdet mellem min selvopfattelse og andres opfattelse af mig? Her dog begrænset til det litterære område: Hvordan er forholdet mellem min vurdering af hvad jeg selv skriver, og hvordan opfatter andre det, og altså herunder forlæggerne? - Når man står med et manuskript og læser det, etablerer man jo ikke kun kontakt med en tekst, men også med en person, forfatteren.

Jeg forlanger skam ikke at I skal psykoanalysere mig, eller at I skal påtage jeg at bedømme hele mit forfatterskab. Men jeg kan vil ikke være den eneste, der har spekuleret over dette, og over jeres eget forfatterskab. Er det kun en selv der kan se dets værdi, og hvad er det da værd?

Kåemer

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Fnis. Stakkel.

Jo, jeg forstår skam fint hvad du mener. Jeg har selv haft de samme tanker adskillige gange, bare ikke baseret på afslag, men manglende salg (der så er et almindeligt problem for danske horrorforfattere, men det er mit ego ret ligeglad med).

Men ja, jeg mener at et værk/forfatterskab altid har en værdi, også selv om det kun er for forfatteren. Netop fordi det at skrive er så personligt, også når det ikke er hverken selvbiografisk eller autentisk, vil værket altid rumme en del af forfatteren selv, og det ER en værdi.
Vores ønske om at blive læst, forstået og værdsat af andre er vel ikke anderledes end ethvert andet ønske mennesker må have for at blive set, forstået og værdsat. Vi rækker ud og håber at få kontakt. Nogle gange lykkes det, andre gange ikke, men værdien af forsøget er den samme uanset om andre ser det eller ej.

Nu siger du jo så at kommentarerne herinde måske har en tendens til at være 'for venlige', og set med udgivelsesbriller på, har du helt ret. Men set med menneskelige briller vil jeg gerne rokke lidt ved den opfattelse.
For hvorfor skulle folk have lyst til at lægge en kommentar (og her ser vi bort fra dem der lyser lidt af jeg-skal-kommentere-for-at-publicere) hvis det skrevne ikke havde rørt ved noget i dem? Hvis det bare er fordi de gerne vil være venlige over for dig, kan de vel sende et internt brev og spørge hvordan det går.
Hvis folk vælger at lægge en kommentar til en tekst, må man formode at den er lagt ud fra enten en forståelse af tekstens budskab eller den totale mangel på samme og et ØNSKE om at forstå. Og dermed har teksten dannet grobund for enten en fællesskabsfølelse eller en mulig udvidelse af horisonter. Og det har da en værdi.

Og endelig kan skriveriets værdi jo opmåles sådan lidt abstrakt/diffust ved at se om det vil efterlade et hul hvis man fjerner det. Det vil det helt sikkert hos mig.
Jeg er sikker på at andre ville kunne finde noget andet at fylde det hul med, men pointen er at der BLIVER et hul. Hvis skriveriet ikke havde nogen værdi, ville man kunne fjerne det uden at nogen - forfatteren inklusive - ville bemærke forskellen (eller måske ligefrem føle lettelse).

Mvh
Eddie

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Tak skal du have Eddie. Rart at en forstår mig.

Jeg sætter da pris på alle kommentarer til mine tekster, også dem der bare er givet af venlighed eller for at samle point. Men det ville nu være godt med en professionel vurdering. Et afslag efterlader en med et lille skår i selvagtelsen, også selvom denne ellers er ret solid. Det jeg har skrevet betyder meget for mig, men jeg kan ikke rigtig nøjes med det. Jeg vil også gerne, at det skulle betyde bare en lille smule for andre.

Kåemer

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Her er der en link til en masse forlag, med angivelser af hvad de især er interesserede i at udgive
http://plusord.dk/...Forlagsguiden.pdf

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Rigtig fin liste

Men hvorfor er forlag som:

H Harkesen:
http://hharksenproductions.com/

Calibat:
http://www.calibat.dk/

og Silhuet
http://www.forlagetsilhuet.dk/

ikke på? Det er da nogle fine små forlag :-D

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Kåemer.
Hvis du vil, kigger jeg gerne noget igennem. Er dog ikke prof. Er betalæser på en bog pt, og tror selv jeg er ok til at fange ting og være ærlig.
Du kan sende en privat besked, hvis det skulle have interesse.

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Nesnerøs

Jeg har svaret privat.

Kåemer

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

#18 Jacob K sig det til plusord !!

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

He he

Nej, det gider jeg ikke rode med :-)

Synes bare at det er nogle fine forlag, selv om de er små :-)

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Vedr #12

Jeg tror, Kåemer at vi alle slås med den slags: At vor egen fornemmelse ved vore tekster ikke helt matcher andres ditto. Selv har jeg erfaret at der er visse ting - lad os bare kalde dem objektive - ved en tekst der skal være iorden. Og som jeg selv har måttet lære med stort besvær. (Og slet ikke er færdig med endnu!)

Et eksempel fra mit eget landskab er vinklerne. Når man har mange personer med skal man være forsigtig med at rode synsvinklerne sammen. Som forfatter har vi ikke problemet, for vi kender historien ud og ind. Men en ny læser vil tænke: "Er det nu Per der siger det? Eller er det Poul?"
En historie kan være så kompliceret at man er nødt til at få flere personers tanker med, men så må man gøre noget for at skille tingene ad, så der ikke er tvivl.
I min første bog var det nemt, for der var en jeg-person der fortalte.
Det var ikke tilfældet senere hen. Men ok - skal vi så lave en blanding af en hovedperson, som vi ofte er "inde i" og den alvidende fortæller, der kan læse de andres tanker?
Et eksempel på en mulig styring er den typiske krimi. Her er en fortæller der beskriver detektiven, der arbejder med nogle spor. Vi er måske ikke inde i hans hoved, men vi hører om hans skilsmisse, hvor konen tog det hele og detektivens hyppige brug af whiskyglasset. Så kan det ske at vi som læser møder skurken. Der beskrives hvordan han har indrettet sig i et palads og vi hører hvordan han koster rundt med sine undersåtter. Men detektiven og skurken er klart adskilte.
I en sådan fortælling kommer "show - don't tell" klart til sin ret. (Også det var jeg længe om at lære!) Allerede i ovenstående er der eksempler på show - whiskyglasset, detektivens tarvelige bohave efter skilsmissen. Det "ses" tydelige hvordan han har det. Vi behøver ikke fortælle at han har fået et alkoholproblem, det ses tydeligt.

Men men men! Selv om alt er velskrevet og fint er det ikke sikkert at et forlag vil have det. Det kan være genialt i sig selv - sådan et værk skal nok blive solgt!
Men ellers er der nichen, hvor det smukt falder ind. Der hvor der er kunder! Det kan være noget tidstypisk, så som terrorbomber, eller nogle der holder mindreårige piger som hemmelige sexslaver. Det er der også salg i.
Men den historie som sådan ligger i vort hjerte? Som vi elsker så højt - hvem vil udgive den? Det er altså svært.
God vind, Kåemer!

1 år, 8 måneder siden
1 år, 8 måneder siden

Eftersom store forlag meget sjældent begrunder deres afslag må man ty til andre metoder hvis man vil have en uvildig vurdering af sit manus. Man kan jo benytte betalæsningsrubrikken her. Er man villige til at betale findes mange professionelle manuskriptlæsere. Jeg bruger selv professionelle læsere inden jeg indsender til et forlag. En ret ny er ordsager.dk. Måske er hun åben for at give et godt tilbud.
Man kan også forsøge at optimere sit manus ud fra skrivebøger. En ny som både har interviews med forfattere om arbejdsmetoder, forlag om hvad de ser på og et godt afsnit om redigering er "6 stjerner fra manus til bestseller".
Så er der de mindre forlag, hvor chancerne for en venlig modtagelse af et manus fra en ukendt forfatter er større. Forlaget Brændpunkt har i år udgivet to romaner af ukendte forfattere og har en ny på vej. Forlaget Dreamlitt benytter flere læsere af hvert manus og giver god respons, men udgiver (vistnok) kun ebøger.

1 år, 8 måneder siden
1 år, 6 måneder siden

Alternativt kan man jo altid selvudgive.

1 år, 6 måneder siden
1 år, 6 måneder siden

Hej Kåemer.

Jeg har skrevet, før jeg lærte at skrive. Alle mine tegninger var små historier.
Mine forældre ville ikke høre tale om skrive kurser eller litteraturstudier. Jeg skulle på handelsskole, hvor jeg blev kvalt af tal.
Da jeg droppede ud. Var det et job. Jeg blev gift, fik børn, og har et godt job.

Bliver nok aldrig udgivet. For dem omkring mig, skriver jeg bavl.Bavl eller ej kan ikke lade være. Jeg nyder at forsvinde ind i mine egne verdner. Så må verden herude hade det. Pyt

M.A.

1 år, 6 måneder siden
1 år, 6 måneder siden

At skrive er passion

Det være sagt så vil vi alle sammen gerne udgives og Kåemer jeg er helt enig I at det kan være rigtig svært at vurdere egne tekster. Man lever og ånder historien, kender den ud og ind og elsker den.

Men jeg er enig med Dino om at der er vise ting der skal være I orden og det er Ganske godt at kalde dem objective. Det kræver masser af hårdt arbejde og alligevel kan det være ret så svært. Jeg I gang med processen med at sende ind. Jeg har haft flere gennemskrivninger og en betalæser men sidder inde med afslag så selvom jeg måske ikke får det ud klart nok tror jeg at jeg er helt på linje med dig - suk :-) fortsætter dog ufortrødent ned af forlagslisten

God vind med dine projekter fremadrettet :-)

1 år, 6 måneder siden
1 år, 2 måneder siden

Prøv mellemgaard på Fyn!

1 år, 2 måneder siden
1 år, 2 måneder siden

Men uanset hvad, bør du være meget forsigtig med betalingsforlag.

Som udgangspunkt vil jeg ikke anbefale at man betaler for at bliver udgivet. Heller ikke tilskud.

Det er altid svært at finde ud af om forlaget tjener penge på forfatteren ved at udgive hans bøger, eller ved at sælge hans bøger.

Hvis et forlag virkeligt tror på ens bog, bør de dække udgifterne til udgivelse.

Vil man endelig betale for at blive udgivet, kan man lige så godt gøre det selv og derved tjene 100% af overskuddet.

1 år, 2 måneder siden
1 år, 2 måneder siden
#30 Kenny (Redaktionen)

#28 (Fynbogen): Prøv mellemgaard på Fyn!

Som person med tilknytning til forlaget bedes du venligst overholde Fyldepennens retningslinjer:

1c) Brug af Fyldepennens tjenester til fordel for eller formidling af forlagsvirksomhed samt forlagsrelaterede projekter er uønsket.

1 år, 2 måneder siden
2 måneder, 20 dage siden

Hej Kenny

Må jeg ikke foreslå en arbejdslpads med dygtige og kompetente medarbejdere?

Andre personer på fyldepennen foreslår også forlag!

2 måneder, 20 dage siden
24 dage siden

Jeg har på fornemmelsen at.
1 det er forretning og har skrevet 3 bøger i manus, og hvis de skal udgives bliver det med forfatteren som udgiver. Har været låst i 4 måneder på en udgivelse om Nisser i Danmark, og havde skrevet 18 små historier. Fik svar at man ville se med mere positive øjne på redaktionen, hvis jeg skrev 6 historier mere, så antallet kom op på 24. altså ren forretning. Historierne var illustreret af en tegner, som havde en varm og hyggelig tegne stil, desværre gik han bort under processen og bogen om Nisser i Danmark stoppede. Det er mange år siden men den forlagsoplevelse kommer aldrig til at ske igen, så hellere selvudgive.

24 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Afslag er startet 13/03-2016 08:52 af Kåemer Asmussen (Kåemer) og er placeret under Bøger, forlag og litterært.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

1400Dagens ord
50 minutter siden · Engbo
6Overgreb
3 timer, 12 minutter siden · Morpho
2Skriveblokering
3 timer, 35 minutter siden · MarianneBMP
1Når det kommer til at skrive beskri...
3 dage siden · Polo
24Skuespil
3 dage siden · Kåemer
1Kursus / Online undervisning
6 dage siden · kmjensen
8Filmen over alle
7 dage siden · dino
4Illustrator og forfatter, samt inds...
10 dage siden · prefu
6Beskrivelse af lyde...
13 dage siden · amandastorgaard
2Ny facebookgruppe: Forfattertricks ...
15 dage siden · Dizzy76
21Eternal DarkRay udkommer i 2 dele
19 dage siden · Jeremy Dusk
1Lokation reception - København
20 dage siden · Bondekonen
5ABC
21 dage siden · dino
3Litteratur festival for Horror m.m.
23 dage siden · Fink
8Novelle - input til håndtering af t...
23 dage siden · Pino
32Afslag
24 dage siden · prefu
3Hvad sker der, når han dør?
26 dage siden · Blækhuset
8NaNoWriMo - National Novel Writing ...
28 dage siden · Syrene Hvid
11Kønsskifte
29 dage siden · smukkehjerte
18Din dag.
29 dage siden · smukkehjerte
6Inspiration
1 måned siden · leviP
3cliffhang...
1 måned, 3 dage siden · dino
15Oplæsning ved festuge-event i Aarhu...
1 måned, 4 dage siden · Syrene Hvid
13publiceringsbesvær - kan nogen hjæl...
1 måned, 5 dage siden · Anni Idorn
20Hvordan finder jeg en titel?
1 måned, 9 dage siden · dino
10Legalisering af cannabis
1 måned, 11 dage siden · thevoid
16Hvad er det der gør dig til forfatt...
1 måned, 12 dage siden · Pino
4Ungdomsroman- længde?
1 måned, 13 dage siden · prefu
10Spørge Jørgen
1 måned, 15 dage siden · Kattegat
5Relancering
1 måned, 16 dage siden · dino
2Skrivegruppe på Fyn/Odense
1 måned, 19 dage siden · KitKatten
107Selvforsvar
1 måned, 21 dage siden · Kåemer
7Redigering.... tekstpandex
1 måned, 24 dage siden · dino
0Kritik på min tekst
1 måned, 26 dage siden · Manden fra Nord
29ytringsfriheden
1 måned, 26 dage siden · thevoid
10Sand identitet på Fyldepennen
1 måned, 26 dage siden · Bondekonen
2Hvilken kontrakt skal jeg vælge
1 måned, 27 dage siden · DE-O
1Emails til de stræbende
1 måned, 27 dage siden · Kåemer
5Livshistorie - at beskrive en hænde...
1 måned, 28 dage siden · KrisTheDwarf
1Tankadigte
2 måneder, 1 dag siden · Syrene Hvid
9Lokkeland-reality
2 måneder, 1 dag siden · Morpho
2Det der med at gøre opmærksom på si...
2 måneder, 4 dage siden · Bondekonen
9Sikke en weekend!
2 måneder, 11 dage siden · Mille82
2smerter når jeg læser
2 måneder, 11 dage siden · Mille82
15Musik man kan lide, men ikke ved hv...
2 måneder, 11 dage siden · Morpho
20Er ligestillingen umagen værd?
2 måneder, 13 dage siden · Morpho
15How to søges: kontrakt, selvudgive...
2 måneder, 15 dage siden · finniqan
9Erfaringer med forlaget Mellemgaard
2 måneder, 20 dage siden · Fynbogen
2Billede.
2 måneder, 25 dage siden · Fink
2Skrivegruppe Odense/Fyn søger nyt/n...
2 måneder, 27 dage siden · anoa
10Fordomme
2 måneder, 28 dage siden · Kåemer
8eventyrkonkurrencen.
2 måneder, 29 dage siden · Morpho
0Belphegor, Louvre og Canterville.
2 måneder, 29 dage siden · dino
4Inspiration af regn
3 måneder siden · dino
9Følgebrev?
3 måneder siden · DenFrieNukleoti...
4eventyrsamling
3 måneder, 1 dag siden · Babyangel85
2adressse
3 måneder, 4 dage siden · Kåemer
8Forskellen mellem at udskyde og at ...
3 måneder, 8 dage siden · Kattegat
2Pris og design af forside til ebog?
3 måneder, 12 dage siden · Ordspinderen
19Korrekturlæsning
3 måneder, 15 dage siden · prefu
20Ligger-lægger
3 måneder, 17 dage siden · Anni Idorn
1LÆSEKLUB ODENSE
3 måneder, 18 dage siden · Hairy Poetter
15Løbet tør for ideer!!!
3 måneder, 19 dage siden · prefu
7Den Lyriske Genres Væsenstræk
3 måneder, 20 dage siden · Morpho
15Pop
3 måneder, 25 dage siden · Kåemer
6To pun or not to pun?
3 måneder, 26 dage siden · DenFrieNukleoti...
13Portræt
3 måneder, 29 dage siden · Morpho
33Skyld
4 måneder, 2 dage siden · Anni Idorn

Bøger, forlag og litterært

24Skuespil
3 dage siden · Kåemer
4Illustrator og forfatter, samt inds...
10 dage siden · prefu
1Lokation reception - København
20 dage siden · Bondekonen
32Afslag
24 dage siden · prefu
2Hvilken kontrakt skal jeg vælge
1 måned, 27 dage siden · DE-O
9Erfaringer med forlaget Mellemgaard
2 måneder, 20 dage siden · Fynbogen
2Pris og design af forside til ebog?
3 måneder, 12 dage siden · Ordspinderen
3Bog på fyldepennen
4 måneder, 3 dage siden · thevoid
5Intet svar fra forlag om modtagelse...
4 måneder, 13 dage siden · Theplayer1978
4Hvedekorn
4 måneder, 14 dage siden · Theplayer1978
9Imaginære sprog til fantasy bog: ni...
7 måneder, 15 dage siden · DenFrieNukleoti...
6Gode forlag (uden medfinansiering)
8 måneder, 15 dage siden · Anne Christine ...
2Få min roman anmeldt, og få den ud ...
8 måneder, 23 dage siden · Gryphon
1Oplæsninger og lignende - dit forho...
9 måneder, 9 dage siden · Bondekonen
37Er min forfatterdrøm dødsdømt ved f...
9 måneder, 25 dage siden · Stinapige
0Astrid & Veronika (Let me sing you ...
10 måneder, 10 dage siden · sofiesverden
30Bibelen
10 måneder, 25 dage siden · Dyppepennen
4Priser på E-bøger
11 måneder, 8 dage siden · WeirdSpace
6Saxo.com
11 måneder, 18 dage siden · Bondekonen
0Undervisningsmateriale til fagfolk
11 måneder, 29 dage siden · underviseren
9Hvorfor giver forlag ikke feedback?
1 år, 4 dage siden · Seifostos
1Hjælp, jeg skal undervise!
1 år siden · Fink
2Hvad sender man til et forlag?
1 år siden · dino
26Den Amerikanske Drøm
1 år siden · Engbo
9Dreamlitt
1 år siden · Anne Christine ...
3Er der nogen der lever af at skrive...
1 år siden · Pen
5Regnbue forlag?
1 år, 1 måned siden · Anne Christine ...
9Udbetaling af royalty/penge
1 år, 1 måned siden · Excelsia
1Forlaget Nordrose
1 år, 1 måned siden · Jacob k
1Hvordan bøgerne registreres på bibl...
1 år, 7 måneder siden · bøllebob
20Royalty - hjælp
1 år, 8 måneder siden · Steffen K
4Forlag til digte
1 år, 9 måneder siden · Miss-Leth
4Billedbøger - hvordan?
1 år, 9 måneder siden · SuKara
2Lydbøger.
1 år, 11 måneder siden · westendahl
2Oversigt over forlag
1 år, 11 måneder siden · bøllebob
17EKSTERN LEKTØR
2 år siden · ITAPELET
3Er det mon muligt..?
2 år siden · Mikala
49Bibelen
2 år siden · Engbo
4Crowdfunding af bøger
2 år siden · Bondekonen
4Trailere til bøger
2 år siden · Lisa_F
9Stieg Larsson/David Lagercrantz
2 år siden · Lisa_F
4Kun ét forlag pr. indsendt manus..H...
2 år siden · bøllebob
3Hvordan udgiver man en børnebog?
2 år siden · Mikki Tjikki
1Dead World anmeldere
2 år siden · Madambond
15hackere har taget mibog og lagt den...
2 år siden · Jeremy Dusk
15Attraktive genrer
2 år siden · FlemmingHansen
2Novelle samling
2 år siden · Gungner
2Tænkepauser
2 år siden · Eddie
2Læseklubben
2 år siden · metaDrøm
0Pas på med Sagabooks digitalisering
2 år siden · Humlebi
1Skriv en ungdomsroman og vind 100.0...