Religion, politik og samfund · Plads i Primetime ?

17 svar
Senest opdateret 3 år siden · 6 bruger(e) deltager
3 år siden

Egentligt burde dette indlæg slås op på FB eller lignende medier, men jeg tør simpelthen ikke åbenbare min rette identitet, af frygt for overgreb.

De rædselsfulde begivenheder i Belgien, fastslår endnu engang at de hjernestyrede robotmennesker der kan udføre sådanne ugerninger skal bekæmpes med alle - alle!!! - midler. Derfor undrer det mig umådeligt at deres handlinger får så massiv pressedækning som de gør. Hver eneste radioavis, flere tv-kanaler, ufatteligt mange eksperter, osv. rydder medieforsiderne i time-/dagevis, og til hvad nytte ?

Selvfølgeligt skal borgerne have oplysningen, men så færdigt med det. Terroristernes måske største fryd er medieomtale. Ti dem ihjel!

Der må da findes begavede ledere i både Danmark og Landene omkring os, der kan indse at den intense mediedækning skader mere end den gavner.

I sorg og afmagt over det skete/Robert

3 år siden
3 år siden

Ja, jeg er bestemt enig, men jeg tror ikke vi får overbevist de ansvarlige på medierne om det. De skal jo have stof, og voldsomme begivenheder er godt stof.
I den forbindelse vil jeg da sende mine tanker til Belgien.

3 år siden
3 år siden

Tak Mons for din replik.

Jeg har udenfor citat modtaget tilkendegivelser, der harmonerer med tankerne i oplægget. Meget bekymrende er de opslag der ikke offentliggøres, grundet velbegrundet frygt for repressalier.

... !!!

Mvh/Robert

3 år siden
3 år siden

Det er svært at kæmpe imod folk der ikke frygter døden. Altså døden med æren i behold. (Som de nu definerer det.)
Så må man jo spørge, hvad frygter de så?
At skulle bruge dagen på at arbejde for føden? At miste magten over kvinderne? At de afskæres fra at kunne indoktrinere deres børn?
Er det så måske der der skal sættes ind?
Jeg tror de har for megen fritid.

3 år siden
3 år siden

Det er let at forstå at nogen føler sorg og afmagt. Men der er altså brug for folk, der vil prøve at ændre på de forhold, de trusler. Det ville jo være godt for historien at erkende, hvad der er sket i denne del af verden. Afghanistan Irak, Libyen, Syrien og Zaudi Arabien og Afrika. Vor store allierede USA har nidkært samarbejdet med de mest ekstreme i hvert fald de sidste 40 år. De radikale skulle først og fremmest hjælpe med at bekæmpe alle de der forsøgte at få indført ordentlige forhold i landene. Kommunisterne var fælles fjender for både USA og magthaverne i den del af verden. Alle, der forsøgte demokratiske reformer var kommunister efter USA's mening. Der for udvikledes de uhyrer, der så bare vendte sig mod de tidligere herrer. IS er en af de værste og mest enkelte eksempel på det blodige hykleri.

3 år siden
3 år siden

Jeg er enig med dig Dino i #3.

Og jeg er uenig med dig Engbo i #4. Kulturelle og religiøse forskelle foranlediger altid konflikter i større og/eller mindre grad, og uanset hvor mange gange du postulerer det, så har den arabiske verdensdel aldrig ønsket at indføre demokrati. Nogle mindretal med kommunistiske synspunkter har måske haft en flyvsk forestilling herom, men vil aldrig få et ordentligt mandat.

Udenom alt dette dukker så nogle uhyggelige sortemænd op, i form af Islamistiske imamer, for hvem alle vi andre er vantro hunde, uden ret til at eksistere.

Mvh/Robert

3 år siden
3 år siden

Terror er en modbydelig ting, som man kun kan tage afstand fra. Ligegyldig i hvilken form den optræder.
Terror kan antage mange former, men det er en misforståelse at tro, at bestemte; folkeslag, religioner eller politiske anskuelser er mere disponeret for terror end andre - herunder også kristne danskere.
Flere eksempler her i strengen demonstrer det ganske klart.

"De rædselsfulde begivenheder i Belgien, fastslår endnu engang at de hjernestyrede robotmennesker der kan udføre sådanne ugerninger skal bekæmpes med alle - alle!!! - midler."

En tydelig og klar opfordring til bl.a. terror.

Der er flere eksempler, men vil afstå fra at yderligere specifikation. Læs selv.

Med venlig hilsen
Kattegat

3 år siden
3 år siden

Din konklusion Kattegat i #6, er jo et partsindlæg der vanskeligt kan argumenteres mod.

Jeg fastholder dog mit udsagn, idet mit udgangspunkt er at retsstaten straffer, ikke hævner og udøver terror.

Mvh/Robert

3 år siden
3 år siden

#5 "- og/eller mindre grad, og uanset hvor mange gange du postulerer det, så har den arabiske verdensdel aldrig ønsket at indføre demokrati."

Men Robert, du er også uenig med amerikanerne, for de har nidkært og sammen med de værste terrorister bekæmpet et hvert tilløb til demokrati. Det er der for de har støttet f.eks. IS og lignende grupper også tydeligt i Afghanistan.

Det er ikke et spørgsmål om, hvad der er rigtigt; men især et spørgsmål om hvad man bryder sig om at erkende.

Den side af sagen er så klar, så folk får ondt i øjnene.
Tag bare retssagen mod Husein. Der undlod man nogle af de værste forbrydelser i anklagerne. for så ville sandheden om andre (pæne medskyldige) også komme frem.
Nu lyver vi; men I skal tro på os, sagde medierne - og som det fremgår. Det gjorde man så. - med få undtagelser Engbo

3 år siden
3 år siden

Robert Kallehave:
Enhver debat består hovedsageligt af partsindlæg. Undtagelsen er, når man refererer til den objektive sandhed.
Min konklusion i #6 kan derfor ikke betragtes som et partsindlæg, da den byggede på dit eget ordrette udsagn.
Med ordvalget " alle - alle!!! - midler." har du sat dig endegyldig udover alle begrænsninger i bekæmpelsen af dine såkaldte sorte mænd.
Dit ordvalg og din direkte opfordring kan medføre, at forvirrede sjæle går i gang med at sætte ild på flygtninge bosteder, og det - der er værre.
Hvad er værst - opfordringen eller handlingen?

Det lille ord "lovlige" indsat før ordet "midler" ville have ændret dit indlæg fra hadsk tale til et regulært og lovligt partsindlæg i debatten, og du havde undgået på ynkelig vis at hale i land i dit indlæg #7.

Som du kan se i dette partsindlæg, giver jeg ikke meget for din hellige forargelse og medlidenhed for ofrene i Paris, Bruxelles og andre steder.
Du og andre ligesindede har intet at lade de sorte mænd høre. I spiller i samme division.

Med venlig hilsen
Kattegat

3 år siden
3 år siden

Demokrati, ja den er svær. Den Arabiske verden har aldrig ønsket demokrati? USA bekæmper demokrati? Skåret over en kam, så ja, men alt stikker dyberer end som så.
NOGEN i den arabiske verden ønsker ikke demokrati, tydeligtvis, men har de der råber højest mest ret, skal vi ikke hellere fokusere på det tavse flertal som tror jeg gerne vil have at også deres personlige mening tæller.
Hvis de der råber højest har mest ret, så skal vi jo i DK efterleve DFs forskruede polimik, men det er jo heldigvis ikke flertallet som ønsker det, lige nu.
Medierne der imod giver mest plads til dem der råber højst, det siger et eller andet sted sig selv. Så bomber er godt for medierne, fordi vi svælger i dem, som folk der parkerer og tager billeder hvis de passerer et trafikuheld. Et fast greb i egen barm her, ville ikke være af vejen. Hvorfor gør medier dit eller dat? Medier gør generelt intet som vi ikke selv har bedt dem om at gøre, bevidst eller ubevidst!
Det er i mine øjne så sølle at diskutere terror, fordi vi har selv været med til at skabe den og vist vejen. Undertrykkelse er også et demokratisk våben, men det er jo desværre tveægget.
@Engbo ja godt nok har jeg fået den fornemmelse at din retorik ikke så skarp som den har været, men et eller andet sted har man i mine øjne sat sig selv uden for døren når der diskuteres demokrati, hvis man som du ikke lader en eneste chance for at hylde kommunisme gå fra sig!
Kommunisme er nærmest det mest perfekte demokrati, hvor alle har lige meget betydning. Manifestationen af kommunisme som set i Sovjet, DDR etc er så langt væk fra demokrati som tænkes kan.

3 år siden
3 år siden

I hvert fald synes jeg at der burde ryddes op i alle bevillinger til foretagender der kæmper imod vor samfundsmodel. Man har gennem årene givet formuer til at støtte imamer og koranskoler og undervisning i sprog som ingen almindelige danskere forstår, og kan blive et våben imod os andre. Det er faktisk en betydelig risiko for Danmark at store dele af befolkningen kan tale uden at vi andre forstår et kvidder.
Hvem er skyldige heri? De fremmede? Nej! De skyldige er danskere med farlige meninger om mulighederne i det såkaldt multikulturelle samfund.

3 år siden
3 år siden
#12 Engbo

"Kommunisme er nærmest det mest perfekte demokrati, hvor alle har lige meget betydning. Manifestationen af kommunisme som set i Sovjet, DDR etc er så langt væk fra demokrati som tænkes kan."

Jeg håber du er tilfreds med den nye udvikling i Rusland, DDR, Ukraine mv

Vi har jo som nation bedre venner som Saudi Arabien og de tilkæmpede områder sammen med og i mod IS sammen med kurderne og i mod kurderne.

Godt vi har en god, kreativ udenrigsminister og kongelige til rådighed for denne demokratiske udvikling

Vi har store muligheder for samarbejde med Saudi Arabien modsat russere har vi da nogle fælles værdier . især de royale.

3 år siden
3 år siden

Nja Kære Engbo, synes nu du taler lidt uden om. Jeg er altid glad for dine input, synes måske bare ikke dine synspunkter hylder demokratiet, i andet end netop det at være velkomne synspunkter.

3 år siden
3 år siden

#9, Kattegat, desværre er vi ikke allesammen lige kloge. For at undgå at afspore debatten yderligere, har jeg ikke flere kommentarer til dit indlæg i dette spor.

Jeg ønskede i oplægget at debattørene forholdt sig til at terroristerne får nærmest uhæmmet mediedækning, men som så ofte tidligere havner den frie debat i spørgsmål om demokrati, USA og kommunisme, hvilket er et nærmest ufravigeligt vilkår.

Tak til jer der internt har ytret jer mere specifikt - og jeg forstår fuldtud bekymringen for at åbenbare identiteten.

Mvh/Robert

3 år siden
3 år siden
#15 Engbo

Jeg har det nu sådan, Robert Kallehave, at når jeg udtrykker mig, så vil jeg da gerne høre andres mening om, det jeg har sagt eller skrevet.

Det gælder her såvel som på andre debatter og møder. En ting er jo at have en mening - noget andet er, hvordan andre opfatter det.

Men jeg forstår at ikke alle har det på samme måde - og det skal jeg selvfølgelig også tage hensyn til.
Vel synes jeg ikke, at min mening, som jeg udtrykker, er belæg for at skrive at nu skal det handle om kommunisme.

Så forsæt da debatten, så jeg kan se en god udvikling, når du er fri for min mening.
...Venligst Engbo

3 år siden
3 år siden

Engbo:
Hæng nu endelig på. Småtskårent fornærmethed er slet ikke din stil.
Du er en god debattør at have med omkring bordet.
Uden dine krydderier i maden herinde og gode hukommelse kan menuen hurtigt blive lidt for fad og blågrå i smagen og ligegyldigheden for stor.
Godt nok sjældent vi to krydser klinger direkte, men når det er sket, har det altid været både lærerigt og frugtbart for mit vedkommende og bestemt også for andre.

Med venlig hilsen
Kattegat

3 år siden
3 år siden
#17 Engbo

Tak Kattegat. Det tager jeg til efterretning.

3 år siden

Besvar debattråd

Debatten Plads i Primetime ? er startet 22/03-2016 17:56 af Robert Kallehave og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

22Løsrivelse - af provinser og hele l...
56 minutter siden · Wernn
4Er E-sport sport?
3 timer, 24 minutter siden · Træt
89Homofobi
5 timer, 47 minutter siden · JohannesB
8El-biler
8 timer, 18 minutter siden · Wernn
3096Dagens ord
13 timer siden · leviP
2Er man tvunget til tavshed?
1 dag, 1 time siden · Eddie
46Demokrati
1 dag, 7 timer siden · dino
9Udslettelse af selvet
1 dag, 17 timer siden · Blækhuset
324Kontraster
2 dage, 5 timer siden · Savanti
18Ligheder
2 dage, 11 timer siden · Savanti
29Sentimentalitet
3 dage siden · Wernn
5Pengetroen
3 dage siden · Wernn
14Kunst og digte
5 dage siden · rasmusgron
35Forskningsprojekt om konflikt og ko...
8 dage siden · Wernn
19Lykke
8 dage siden · Engbo
53Politiske ideologier anno 2019
9 dage siden · Wernn
2Gådemagerens Gade aka Svendborg Mys...
14 dage siden · Jes B
1Det store intet
17 dage siden · dino
106Dagens Vits
18 dage siden · Savanti
5Bøger om at skrive
1 måned, 1 dag siden · neran
16Køn
1 måned, 5 dage siden · JohannesB
0Sekterisk aggression
1 måned, 7 dage siden · dino
0Diskrimination af kvindesport?
1 måned, 8 dage siden · dino
0Skrivegruppe Midtjylland
1 måned, 12 dage siden · MissJPHC
47Er mænd mere jaloux end kvinder?
1 måned, 14 dage siden · dino
0Gode fonde til rejselitteratur
1 måned, 14 dage siden · Rejseforfattere...
2Uartige børn i gamle dage og idag
1 måned, 17 dage siden · Engbo
6Lige margener?
1 måned, 18 dage siden · Pia Hansen
1Hvad betyder
1 måned, 19 dage siden · dino
3Børnebogsforfatter Søges
1 måned, 21 dage siden · NAHansen
0Internet
1 måned, 21 dage siden · Savanti
2Redigering
1 måned, 21 dage siden · Machula T.
1Margit Sandemo
2 måneder siden · dino
1Kvindelige betalæsere søges
2 måneder, 2 dage siden · dino
6Jalousi
2 måneder, 2 dage siden · dino
12Min nye bog er netop sat i salg
2 måneder, 3 dage siden · Fink
19Mere end almindelig klangfuld
2 måneder, 14 dage siden · dino
1Synonymer
2 måneder, 17 dage siden · JohannesB
0Min pc nægter mig adgang til Facebo...
2 måneder, 21 dage siden · sofiesverden

Religion, politik og samfund

22Løsrivelse - af provinser og hele l...
56 minutter siden · Wernn
89Homofobi
5 timer, 47 minutter siden · JohannesB
46Demokrati
1 dag, 7 timer siden · dino
5Pengetroen
3 dage siden · Wernn
35Forskningsprojekt om konflikt og ko...
8 dage siden · Wernn
19Lykke
8 dage siden · Engbo
53Politiske ideologier anno 2019
9 dage siden · Wernn
1Det store intet
17 dage siden · dino
0Sekterisk aggression
1 måned, 7 dage siden · dino
2Uartige børn i gamle dage og idag
1 måned, 17 dage siden · Engbo
30Kristendom
2 måneder, 26 dage siden · Engbo
23folkeafstemning
3 måneder, 8 dage siden · Engbo
63Hvad er meningen med livet?
3 måneder, 16 dage siden · dino
74På'n igen.
4 måneder, 24 dage siden · Engbo
121Hvad er du taknemmelig for i dag?
6 måneder, 11 dage siden · Engbo
82Tysklands ansvar
7 måneder, 15 dage siden · Engbo
8Bøn
7 måneder, 22 dage siden · Morpheus
32Politik .
9 måneder, 4 dage siden · Engbo
2Folkepension - hvornår?
9 måneder, 4 dage siden · dino
47At rejse er at leve?
9 måneder, 5 dage siden · Inghard
27Evolutions forskning.
9 måneder, 6 dage siden · Inghard
8Circumcisio.
9 måneder, 8 dage siden · dino
6Den nye EU aftale
9 måneder, 12 dage siden · dino
62Parti til alternativ befrielse af D...
9 måneder, 16 dage siden · Engbo
4Salme
11 måneder, 9 dage siden · Engbo
6Victoria
11 måneder, 25 dage siden · Kåemer
71Saudi-Arabien - Rusland
1 år, 4 dage siden · Engbo
9Er den danske kultur modellerbar?
1 år siden · Nicolas Birch-J...
10Folkekirken – ad hvilken vej skal d...
1 år, 1 måned siden · Engbo
9Sandhed
1 år, 1 måned siden · Inghard
9debat af moderæset, versus lykken.
1 år, 1 måned siden · Pia Hansen
12Straf. Og forbrydelse.
1 år, 2 måneder siden · dino
67Burkaforbud
1 år, 2 måneder siden · Kåemer
23Legalisering af cannabis
1 år, 3 måneder siden · thevoid
5Ved bålet --ja, ved bålet