Religion, politik og samfund · Siemens Wind Power

3 svar
Senest opdateret 3 år siden · 4 bruger(e) deltager
3 år siden

Jeg må sige, at jeg blev noget chokeret og ikke mindst overrasket over de forhold og de følger, som medarbejderne hos Siemens Wind Power er blevet budt og påført her anno 2011 - 2016.
Er det virkelig situationen i dagens Danmark?
Alle politiske ordfører for de forskellige partier hyler op i hellig forargelse, men hvem er skyld i tragedien i Aalborg?
Hvor har Arbejdstilsynet været, når så mange arbejdsskader er konstateret uden nogen konsekvent indgriben?
Er det Siemens Wind Power, der er alene ansvarlig?
Nej! - Det er de skiftende regeringer, der siden Fogh i 2001 konsekvent har del finansieret alle de sikkerhedsforebyggende aktiviteter med midlertidige tillægsbevillinger. Resultatet ser vi i dag med den sidste skandale.
En stadig og vedholdende nedskæring af midlerne. Senest Mette Frederiksens nedskæringer, som skal træde i kraft i år. - De andrager 20 % af et i forvejen reduceret budget.
Man kunne ønske, at samtlige folketingsmedlemmer med jævne mellemrum skulle aftjene en længerevarende turnusperiode på de arbejdspladser, de lovgiver om.
Det sker nok ikke. De kunne jo risikere at dø af det inden pensionsalderen.

Med venlig hilsen
Kattegat

3 år siden
3 år siden

Borte med blæsten
Der er rigtig mange sager, der ligner på arbejdspladserne.
På en byggeplads kom jeg i snak med en mand fra arbejdstilsynet. Jeg fortalte ham om min fhv arbejdsplads - Jernestøberiet -. Der var rigtig mange, der havde ødelagt ryggen der - og firmaet havde årevis undladt at efterkomme krav om bedre ventilation.
"Jeg ved det," sagde manden; men nu kan du tro, de får deres sag for.

Tilfældigvis mødte jeg ham igen og kunne fortælle, ja, rigtigt. de har fået en bøde på 2000 kr. "Nej, det må du have misforstået. så billigt har de altså ikke sluppet."
Men det kunne jo bekræftes. Jeg spurgte også en læge om ikke det var sandt, at der var mange rygskader fra den arbejdsplads. Det bekræftede hun; men tilføjede; "men hvad skal vi gøre, - ? Vi kan jo ikke standse støberiet."
Hun satte altså høresøgeren på støberiet i stedet for på patienterne.

Misforstå ikke. Mennesket er til for arbejdspladsen og ikke omvendt, arbejdspladsen for menneskets skyld. Alt på plads. Venligst Engbo

3 år siden
3 år siden

Jeg skulle mene at man i ca fyrre år har vidst at epoxy var sundhedsskadeligt ved nærkontakt. Det er da noget sjusk.
Der er vel mange der synes at vindenergy er "noget så dejligt." Men det betyder jo ikke at det ikke er et industrielt produkt, der skal produceres som alt andet kram, med hvad det medfører af risici for arbejderne.
Bare fordi vindsektorren har noget "alternativt" over sig skal sikkerhjedsregler naturligvis holdes, som ved alt andet arbejde.

3 år siden
3 år siden

Det er simpelhen ikke i orden at mennesker bliver syge af at arbejde. Både Arbejdstilsynet og arbejdsgiver har svigtet, det drejer sig kun om penge.

Det undre mig meget at dem der arbejder med Epoxy, ikke har adgang til oplysninger om de produkter de arbejder med.
Det burde være en selvfølge at man har et valg om at man vil ofre sit liv på farlige stoffer.
Der bliver noget for folketinget at ændre på. Vh. Hanna Fink

3 år siden

Besvar debattråd

Debatten Siemens Wind Power er startet 02/05-2016 19:52 af Kattegat og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

192Kontraster
5 timer, 2 minutter siden · Engbo
2918Dagens ord
5 timer, 6 minutter siden · Engbo
30Kristendom
1 dag, 3 timer siden · Engbo
99Dagens Vits
3 dage siden · Savanti
2Hjælp - flyt af tekst til anden kat...
3 dage siden · knudkp
1En god slutning