Læs min tekst - kritik søges · Betalæser til YA

5 svar
Senest opdateret 7 år siden · 3 bruger(e) deltager
7 år siden

Hej alle

Jeg mangler 2-3 til at betalæse min roman på 287 sider/129.625 ord i word. Ved det lyder af meget, men bytter gerne tekster og tilbyder at betalæse for dig også, hvis du får brug for det. Og jeg håber på, at finde nogen som er seriøse, og som melder tilbage efter de har påtaget sig opgaven.

Om romanen: Det er en YA ca. fra 13-14 år og op, low fantasy/ paranormal romance (Foregår i vores verden med overnaturlige ellementer) Dette er den første bog i en serie på to bøger. Det er planen. Bog to er kun i idefasen.

Kort om handlingen: Teens, varulve og videnskabsmænd.

Rusland forsøgte at skabe en super soldat under anden verdens krig og forsatte langt op i den kolde krig. Til eksperimentet brugte man celler fra bjørne og ulve, men det var ulvegenerne som gav de bedste resultater. Desværre kunne forskerne ikke helt styre genet og måtte lukke projektet ned. Men smitten slap ud i offentligheden.

Niklas er en dreng på flugt. Han er blevet smittet. Han har set sin mor blive dræbt. Han rejser igennem Europa under forskellige navne og gemmer sig hos plejefamilier. Han er bange for at hans skaber finder ham. Men mest af alt er han bange for sin voldige stedfar og plages stadig af mareridtene fra sin barndom.

Men hans kæmper med at holde sin hemmelighed om varulven skjult, flytter en ny pige til byen. Hun er meget åben og vil gerne lære denne dreng bedre at kende. Det gør pludselig hans liv besværligt. Kan han lade et andet menneske komme tæt på sig?
Hvad sker der, når en russisk forsker, fra en hemmelig organisation som arbejder videre i at udvikle super soldaten, har udset sig Niklas som sit næste forsøgsdyr? Samtidig med at Niklas stedfar stadig er der ude og ved hvor drengen er, for han holder Niklas ansvarlig for morens død og ønsker at hævne sig.

7 år siden
7 år siden
#1

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Jeg har ikke nogen krav til betalæseren. Vil selvfølgelig gerne have feedback på plottet og de forskellige scener og mine synsvinkler. Og er der noget i teksten som bare springer i øjnene, altså stavefejl o.l. så må det godt kommenteres, men stavefejl osv er slet ikke det jeg vægter højst. Jeg synes betaen skal komme med de ting som han/hun kan byde ind med.

Historien er skrevet i word med times new roman størrelse 12 med 1,5 i linjeafstand

7 år siden
7 år siden

129000 ord er meget meget konkret :-)

ok jeg har sommerferie I uge 30 og 31 og der vil en underholdende historie falde godt ind og det lyder det her til at være. Desuden har jeg et manuskript på lager som det ville være rigtig dejligt for mig at få en betalæser på. Fantasy - prolog og de første 2 kapitler ligger herinde hvis du lige vil se hvad det er. Det er lidt længere end dit og desuden første bog I en serie hvor resten er mere på konceptstadiet.

Sig til hvis det har din interesse
Hanne

7 år siden
7 år siden

Jeg har 4 på mit manuskript lige nu. Men må jeg evt. Kontakte dig, hvis jeg får brug for en betarunde mere?

7 år siden
7 år siden

Ja det gør du bare :-)

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Betalæser til YA er startet 29/06-2016 12:29 af Jette Petersen (Babyangel85) og er placeret under Læs min tekst - kritik søges.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

44Dagens DJ
1 dag, 19 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
3 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
3 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
20 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
25 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
25 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
29 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 9 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 21 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 2 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 9 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 10 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 14 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 15 dage siden · David H

Læs min tekst - kritik søges

1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 2 dage siden · Kafkaesque
0Efterlæsning af betalæsere til min ...
10 måneder, 18 dage siden · grkemacar
1Prøver her
1 år, 9 måneder siden · FaetterA
0Musisk oplevelse
2 år siden · knudkp
0Gensidig betalæsning af Krimi/spænd...
2 år siden · HeleneB
5Sparring på krimi-roman
2 år siden · MariaMolgaard
2Søger læsere!
2 år siden · Dahlenborg
4Gensidig betalæsning - Roman
3 år siden · Kafkaesque
1Leder af betalæsere til up-and-comi...
3 år siden · Aurelian
0Betalæsere søges til kvindelitterat...
3 år siden · Djani
3Betalæsere søges til fantasy roman
3 år siden · dino
2jeg søger feedback
3 år siden · Ormstunge
1Mangler kritik
3 år siden · Nicolas Jessen
3En læser(e) søges til noveller
3 år siden · Michael But