Ordet er frit · Plot råd

1 svar
Senest opdateret 7 år siden · 2 bruger(e) deltager
7 år siden

Jeg har har haft et hyr med en historie til Storytel. Deadline er forresten i nat. Jeg sad med en historie natten til søndag, jeg absolut hadede som pesten og havde knoklet vildt med at få færdig. Den var bare helt forkert.
Med sorg måtte jeg indrømme, at håndklædet skulle smides i ringen. Der var ikke noget at gøre. Flere af de 10 kapitler var skrevet, men de fungere a h til. Personerne levede ikke. I de små timer sad jeg så og kikkede FB og faldt over dette:
http://writerswrit...lot-in-your-story

Det er godt nok på engelsk men jeg håber det kan bruges.

Efter jeg havde læst dette, kikkede jeg grundigt på mine kapitler. Jeg printede dem ud, og brændte dem i grillen. Ja undskyld hvis det er dramatisk, men computers papirkurven er ikke nær nok indimellem.
Så tjekkede jeg alle mine gamle tekster igennem. Pillede en novelle ned her fra fyldepennen. Skrev et plot efter opskriften for oven. En 3/4 side lang, Ringede til min veninde, er står op kl. 5 for at løbe, hun fattede plottet og sub plottet. Skrev forklaring på resten af kapitlerne, som overhovedet ikke er skrivet endnu!
Mandag kunne jeg så sende hele dynen ind. Uden så meget som at have skrevet andet end kapitel 1. Jeg burde skamme mig, men det gør jeg ikke. Jeg har nemlig lavet en kæmpe brøler på det indsendte, så jeg har ikke en chance. Men ideen holder, og den ide tror jeg på. Så når den er færdig kommer den herind. Det er en lang forklaring. Men linket redde min dag. Tænkte andre kunne bruge den.
Forresten håber jeg at nogle af jer tager prisen til Storytel.

M.A.

7 år siden
7 år siden

Det lyder som noget af en oplevelse - men dejligt at du kom frem til noget godt i sidste ende. Sådan er det jo tit at skrive.

Og hvis jeg husker ret, så ville Storytel netop kun have ét kapitel til Storytel-konkurrencen og blot en foreløbig synopsis til resten af kapitlerne, så der er du på sikker grund :-)

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Plot råd er startet 31/08-2016 16:29 af Marie Alexander White (Marie Alexander) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

44Dagens DJ
13 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
2 dage, 17 timer siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
2 dage, 17 timer siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
19 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
24 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
24 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
28 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 8 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 19 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 1 dag siden · Kafkaesque

Ordet er frit

1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
4 måneder, 16 dage siden · Skriverkunstner
3Dansk eller Engelsk?
5 måneder, 12 dage siden · cell
521Kontraster
5 måneder, 19 dage siden · Brehmer
1Spørgeskema; Hjælp mig lige med min...
10 måneder, 27 dage siden · Snowlion
1Pennemakker efterlyses (ihærdigt)
11 måneder, 21 dage siden · ScribblyCat
4Se verden i et nyt lys!
1 år siden · heksemutter
35Mellemgaard - et forlag i frit fald
1 år, 2 måneder siden · Bullensohn
5Er jeg den eneste, som savner en pe...
1 år, 2 måneder siden · Eddie
0Wadskjær Forlag
1 år, 3 måneder siden · RBAN
4Hvordan håndterer man skriveblokade...
1 år, 3 måneder siden · grkemacar