Læs min tekst - kritik søges · Partnerskab søges!

1 svar
Senest opdateret 7 år siden · 2 bruger(e) deltager
7 år siden

Hej Pennen
Jeg har brug for en partner. En skrivebody, en åndsfælle, en litteratur-makker eller hvad det nu hedder.

Det JEG har BRUG for er! En der kan stave! Som det ses af dette oplæg, er jeg ikke den bedste i verden til at stave, og hende der grammatik ved jeg ikke engang hvor bor. Jeg har oven i købet hørt, at hun har en datter, der hedder komma, men det ved jeg ikke om jeg tror på.
Under alle omstændigheder, har jeg brug for en, der kan rette mine manuskripter, og gerne fortælle mig hvorfor det jeg har gjort er forkert og hvordan det skal være.

Det JEG kan TILBYDE er:
Ja, af gode grunde IKKE at rette dine stave fejl. Eller din grammatik. Men jeg har PT udgivet 10 bøger, flere af dem på store forlag Gyldendal or Carlsen, men også en del på mindre forlag.
Jeg kan altså tilbyde at læse dine manuskripter igennem med henblik på spændingskurve, personpsykologi, dialog, plot, plothuller, beskrivelse, opsætning mm.
Eventuelt også sprog og form, hvis du altså skriver i en stil der minder lidt om min.
Jeg skriver hovedsageligt børne- ungdoms-litteratur i den fantastiske genre, så det er nok i her jeg bedst kan hjælpe.
Derudover kan jeg hjælpe med hvordan man sender sit manus ind til forlagene, hvad der er normal praksis i forbindelse med kontrakter, hvad der er en god idet og hvad der bestemt IKKE er en god ide osv, osv.
Ja, ja, 10 bøger er jo ikke en best-seller forfatterskab, og jeg ved jo nok ikke noget, man ikke kan google sig til, eller finde ud af på anden vis.
Men man kan jo også google sig til den korrekte stave måde for alle danske ord, samt reglerne for grammatik. Alligevel har jeg brug for hjælp med det. :-)
Så MÅSKE kan jeg finde en makker, der gider rette mine stavefejl og lære mig at staven, mod at jeg kommer mod mine spæde bud på hvordan en god bog skal skrues samme?

PS: Det er selvfølgelig fedest hvis du, lige som jeg skriver børne-, ungdoms-litteratur i den fantastiske genre, og / eller bor i københavnsområdet, så vi eventuelt kan mødes HVIS der er brug for det. Men det er absolut ikke et krav. Jeg har rettet en del manuskripter efterhånden uden nogen sinde at se min forlægger, og mange af de generelle skrive-værktøjer kan bruges i næsten alle genre.

7 år siden
7 år siden

Spændende indlæg :)

Jeg kan klare stavning, men kommaer duer jeg ikke til!
Jeg er ikke korrekturlæser (som i perfekt grammatisk), men ret habil staver.

Hvis det kan bruges til noget, kunne jeg snildt bruge en hånd til at skrue en bog sammen, løber ind i en mur hele tiden i plottet.

Har det interesse er du velkommen til at skrive til mig. Ellers er det også ok, hvis du hellere vil finde en der har hele pakken du søger :)

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Partnerskab søges! er startet 11/09-2016 06:34 af Jacob k og er placeret under Læs min tekst - kritik søges.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Krimikonkurrence Leitura
9 timer, 43 minutter siden · heksemutter
45Dagens DJ
3 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
9 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
9 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
25 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 1 dag siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 5 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 14 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 26 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 8 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 15 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 16 dage siden · Ansu

Læs min tekst - kritik søges

1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 8 dage siden · Kafkaesque
0Efterlæsning af betalæsere til min ...
10 måneder, 23 dage siden · grkemacar
1Prøver her
1 år, 9 måneder siden · FaetterA
0Musisk oplevelse
2 år siden · knudkp
0Gensidig betalæsning af Krimi/spænd...
2 år siden · HeleneB
5Sparring på krimi-roman
2 år siden · MariaMolgaard
2Søger læsere!
2 år siden · Dahlenborg
4Gensidig betalæsning - Roman
3 år siden · Kafkaesque
1Leder af betalæsere til up-and-comi...
3 år siden · Aurelian
0Betalæsere søges til kvindelitterat...
3 år siden · Djani
3Betalæsere søges til fantasy roman
3 år siden · dino
2jeg søger feedback
3 år siden · Ormstunge
1Mangler kritik
3 år siden · Nicolas Jessen