Religion, politik og samfund · Målsætninger

3 svar
Senest opdateret 7 år siden · 4 bruger(e) deltager
7 år siden

Hvad er dit mål i levende live

Hvor vil du stille dig tilfreds med et status Q.

Har du gjort op med virkeligheden.

Er du klar til at stå til regnskab
for det du tror på.

7 år siden
7 år siden

Nu er det jo svært at tale om et mål i livet, når man er over firs, men jeg har da den hensigt, at være fuldt i live i den tid jeg har igen

Og ja, jeg er parat til at stå til regnskab for alt hvad der hændt i mit liv fra min fødsel til nu.

Ikke fordi mener, jeg har været noget i retning af en helgen. Jeg har gjort nogle fejl, sommetider også fatale fejl, men de er nu engang en del af mit liv.

Der er ting jeg fortryder, men ikke værre end at godt tør synge "No je ne regrette rien!"

Kåemer

7 år siden
7 år siden
#2

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

Mine mål i levende live begrænser sig i det store og hele til det samme, som de har gjort siden mine tidligste ungdomsår.
- Overlevelse med integriteten i behold for mig selv, og dem jeg har ansvaret for. Den livsholdning har selvsagt naturligt medført mange skrammer og ind imellem dybe sår, som med tiden er helet, men nogle ar er da efterladt som en påmindelse om, at man har levet og stadig er levende og må være rede til fortsat at slå fra sig - blive såret på ny og selv såre.
Alt i alt er jeg nået i mål med denne meget begrænsede livsvision, som var og er et produkt af den virkelighed, livet præsenterede for mig. Fr. Petersen henne om hjørnet har nok en markant anden virkelighedsopfattelse. Den må hun så forholde sig til.
Jeg har i dag kun det ønske, at min hjernes elasticitet vil kunne udstrækkes, til kroppens uafvendelige fysiske totalforfald indhenter mig - uden at skulle ligge nogen til byrde eller være taknemmelig for noget i den korte tid, jeg har tilbage.
Jeg har taget de slagsmål som livet har tilskikket mig, og jeg er rede til, at tage de som eventuelt vil komme her i finalen også. Til den tid afsluttes mit regnskab fuldt og endeligt, så er der et udestående, vil det være uerholdeligt.

Med venlig hilsen
Kattegat

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Målsætninger er startet 24/10-2016 17:17 af Kenneth Brehmer Nielsen (Brehmer) og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2Krimikonkurrence Leitura
15 timer siden · heksemutter
45Dagens DJ
4 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
10 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
10 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
26 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned, 2 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 2 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 6 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 15 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 27 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 9 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 16 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 17 dage siden · Ansu

Religion, politik og samfund

1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 21 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 23 dage siden · Ansu
3Dagens Dok
5 måneder, 18 dage siden · HamDenKorte
162Hvad er du taknemmelig for i dag?
5 måneder, 24 dage siden · Ansu
2Voldtægts-kultur
5 måneder, 25 dage siden · Ansu
3Din yndlings kirken salme sang
5 måneder, 29 dage siden · Skriverkunstner
11Filosofi
1 år, 2 måneder siden · Bullensohn
4Tro og juletid
1 år, 5 måneder siden · Inghard
42Menneskerettighederne
2 år siden · BjørnLangkilde
11Troen og kirken
2 år siden · MariaMolgaard
3Gør ægte kærlighed blind?
2 år siden · dino
22Lykke
2 år siden · Engbo
137Virus
3 år siden · dino