Ordet er frit · Jeg vil ikke brokke mig

2 svar
Senest opdateret 7 år siden · 2 bruger(e) deltager
7 år siden

Men jeg har brug for at komme af med det jeg går og bære på.
Ikke at det er noget særligt.

Jeg er fuldstændig nede i kuldkælderen for tiden...
Mit humør er bare ikke toppen for tiden, desværre og det går ud over det jeg ikke kan printe ned - sort på hvidt, på et stykke papir. Og så hjælper det heller ikke, at jeg heller ikke fortiden kan taste rigtig på tastaturet på min bærbar... Mit humør er lige som vejret her i lille Danmark - fortiden... Kan du/I så sætte jeg ind i det?

Tænk, at for bare 20 dage siden, var jeg helt op på en rosenrød sky, og havde knap fødderne nede på jorden og nu, er jeg bare for langt nede, i den sorte kuldkælder...

Jeg kan bare ikke skrive... det er fuldstændig håbløst. Kan ikke finde hoved og hale i det mere. Så surt og trist og det jeg har tastet ned her, er sikker også kludret skrevet, men det må du/I lige tage med, okay?

Vær sød at bære over med mig, tak.

Det er kun når jeg lever mig inde i en lydbog eller i en film, at jeg kan live bare lidt op og ind i handlingen.

Og den her sang - stemning - beskriver meget godt...

7 år siden
7 år siden

Det lyder godt nok et surt humør du er i. Sådan noget er heldigvis som regel kun midlertidigt. Indtil da kan du forkæle dig selv lidt, og prøve at lade være med at give dig selv for ekstra forpligtelser, som der alligevel ikke er andre end dig selv, som synes er vigtige lige nu og her. F.eks. behøver du jo ikke skrive noget på din bog (eller digt, eller novelle, eller hvad du har gang i for tiden) lige nu og her. Medmindre du altså pt er en professionel forfatter; så er du faktisk nødt til det.
Skru lidt ned for dig selv, vær lidt doven og forkæl dig med en god lydbog eller en film. Så skal humøret nok komme hurtigt tilbage :)
Hvis jeg ikke lige føler mig motiveret for at gøre det, jeg skal, så lænder jeg mig tilbage og tænker store tanker. Jeg tænker på, hvor enormt ubeskrivelig stor verden er, og hvor lille jeg er i forhold til den. Så tænker jeg på: hvordan kan jeg løse verdenssituationen? Jeg elsker at tænke store urealistiske tanker. Så kan det være, at en idé slår ned i mig, og at jeg simpelthen bliver nødt til at skrive den ned. Så kan det være, at der kommer en historie ud af det.
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvordan du har det med store tanker, men en god lydbog eller en film, kan sikkert gøre noget lignende.

7 år siden
7 år siden

Hej Johann og tak for dit svar. Du fik da et lille smil frem hos mig.
Jeg er ikke en professionel forfatte og drømme det kan jeg, samt fantaser. Det har jeg gjort hele mit liv. Men nogle gange er det bare så svært at printe det hele ned, sort på hvidt... Uanset hvordan det kommer til at stå.
Men tænke store tanker og lade som om jeg reder verden, er nok en for stor mundfuld for mig ;-) hehe... Jeg er ingen heltinde ;-)

Men lege med ord
det kan jeg godt
om det er stort eller småt
For det er i fantasien
at ord de gror
her på skønne moder jord

Tak endnu en gang.

Mvh.
Winnie

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Jeg vil ikke brokke mig er startet 16/11-2016 15:30 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

44Dagens DJ
1 dag, 15 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
3 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
3 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
20 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
25 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
25 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
29 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 9 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 20 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 2 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 9 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 10 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 13 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 14 dage siden · David H

Ordet er frit

1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
4 måneder, 17 dage siden · Skriverkunstner
3Dansk eller Engelsk?
5 måneder, 13 dage siden · cell
521Kontraster
5 måneder, 21 dage siden · Brehmer
1Spørgeskema; Hjælp mig lige med min...
10 måneder, 28 dage siden · Snowlion
1Pennemakker efterlyses (ihærdigt)
11 måneder, 22 dage siden · ScribblyCat
4Se verden i et nyt lys!
1 år siden · heksemutter
35Mellemgaard - et forlag i frit fald
1 år, 2 måneder siden · Bullensohn
5Er jeg den eneste, som savner en pe...
1 år, 2 måneder siden · Eddie
0Wadskjær Forlag
1 år, 3 måneder siden · RBAN
4Hvordan håndterer man skriveblokade...
1 år, 3 måneder siden · grkemacar
2Boganmeldelser
1 år, 6 måneder siden · Brit Skovgaard
140Dagens Vits
1 år, 7 måneder siden · leviP
27Chatten
1 år, 8 måneder siden · grkemacar
15Gang i lidt større projekter: Novel...
1 år, 8 måneder siden · Eddie