Det lyder godt nok et surt humør du er i. Sådan noget er heldigvis som regel kun midlertidigt. Indtil da kan du forkæle dig selv lidt, og prøve at lade være med at give dig selv for ekstra forpligtelser, som der alligevel ikke er andre end dig selv, som synes er vigtige lige nu og her. F.eks. behøver du jo ikke skrive noget på din bog (eller digt, eller novelle, eller hvad du har gang i for tiden) lige nu og her. Medmindre du altså pt er en professionel forfatter; så er du faktisk nødt til det.
Skru lidt ned for dig selv, vær lidt doven og forkæl dig med en god lydbog eller en film. Så skal humøret nok komme hurtigt tilbage :)
Hvis jeg ikke lige føler mig motiveret for at gøre det, jeg skal, så lænder jeg mig tilbage og tænker store tanker. Jeg tænker på, hvor enormt ubeskrivelig stor verden er, og hvor lille jeg er i forhold til den. Så tænker jeg på: hvordan kan jeg løse verdenssituationen? Jeg elsker at tænke store urealistiske tanker. Så kan det være, at en idé slår ned i mig, og at jeg simpelthen bliver nødt til at skrive den ned. Så kan det være, at der kommer en historie ud af det.
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvordan du har det med store tanker, men en god lydbog eller en film, kan sikkert gøre noget lignende.