Hyggekrogen · Inspirationsleg

11 svar
Senest opdateret 7 år siden · 5 bruger(e) deltager
7 år siden

God leg, hvis man lige står og mangler inspiration til skrivningen.

Reglerne er simple.

Man lægger enten et citat (helst lidt kortere, ordsprog o.l.), et link til et billede eller link til en sang (fx. på youtube) op i denne tråd og den første der bruger citatet, billedet eller sangen som inspiration til en kortprosatekst eller et digt kan så lægge sin tekst (eller linket til sin tekst) op i tråden til svar sammen med en ny inspiration.

Det er vigtigt at man lægger en ny inspiration op sammen med sit svar til den gamle, kun sådan kan legen fortsætte!

Første inspiration:

Af to onder vælger man det mindste.
- Cicero



Håber der er nogle der vil være med!

7 år siden
7 år siden

God idé, og jeg ville da gerne være med på legen. men så hurtigt indfinder inspirationen sig altså ikke, og selvom den gjorde, ville det tage tid at udarbejde den.

Men jeg glæder mig da til at se dit eget bidrag.

Og så kan jeg tilføje et andet inspirationsord, som ikke er uden forbindelse til dit: "Lettere sagt end gjort".

Kåemer

7 år siden
7 år siden

I lighed med Kåemer vil jeg da også godt være med, men tvivler på hurtigheden. Vil da lige se, hvad der kommer op.

7 år siden
7 år siden

#1 (Kåemer): men så hurtigt indfinder inspirationen sig altså ikke, og selvom den gjorde, ville det tage tid at udarbejde den.

Det er selvfølgeligt ikke meningen, at man nødvendigvis skal kunne ryste en tekst ud af ærmet på fem minutter, men det er en måde at arbejde med råmaterialet på - ikke være for selvkritisk og rette for meget, men bare få gang i inspirationssafterne. Det er i hvert fald sådan, legen er ment, hvis du føler det går for stærkt, er du velkommen til bare at tage inspirationerne og arbejde med dem selv, i dit eget tempo. :-)

7 år siden
7 år siden

Jeg er faktisk i fuld gang. Dine inspirationsord har faktisk kostet mig min nattesøvn. Jeg lå og tænkte på dem efter at være kommet i seng, og pludselig kom historien larmende og kværnede rundt i mit hoved resten af natten. til sidst var den færdig med de mest perfekte og vittige formuleringer. Men naturligvis kunne jeg ikke få den skrevet ned der i nat, jeg måtte nøjes med nogle stikord. Så har jeg arbejdet med den i dag ind imellem andre vigtige gøremål, men om det der kommer på papiret og computeren bliver helt det jeg har i mit hoved, eller om jeg overhovedet får den fuldført, ja that is the question.

Din formulering om at "ikke være for selvkritisk og rette for meget, men bare få gang i inspirationssafterne" fik hårene på mit hoved og min krop til at rejse sig i skræk. Jeg giver aldrig noget fra mig uden føle at det jeg har skrevet er perfekt. Det er nærmest et moralsk spørgsmål for mig. Det betyder naturligvis ikke, at alt da ER perfekt. Men kunsten er ti procent inspiration og halvfems procent transpiration. Jeg husker ikke hvem det er, der har sagt det Sjusk er kunstens værste fjende.

Kåemer

7 år siden
7 år siden

Kåemer, det var ikke en opfordring til at være sjusket, det var en opfordring til at komme i gang, hvis man havde svært ved at få startet - og jeg vil til enhver tid mene, at man hellere skal skrive et halvdårligt startprodukt som kan rettes og ændres og bruges til senere at skrive noget helt fantastisk ud fra end aldrig at komme i gang. Det kan vi så være enige eller uenige om.

Min inspiration står stadig til rådighed for dem der skulle have lyst.

7 år siden
7 år siden

Syrene

Det forstår jeg godt. Jeg har selv tit sagt, at man skal skrive hundrede dårlige sider for at kunne skrive én god. Men, må jeg tilføje, man skal ikke offentliggøre de dårlige. Egentlig er det forkert at skrive "man", for det er principper som jeg selv bruger, og så råd til andre, som de kan bruge eller lade være.

Kåemer

7 år siden
7 år siden
#7

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden
#8

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden
#9

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

7 år siden
7 år siden

#9 (Engbo): Noget kunne jo tyde på, at jeg ikke skulle blande mig - måske har jeg misforstået. I givet fald så undskyld og spring det over.

Ingen grund til at undskylde, det er bare mig der er sen til at vende tilbage. Jeg tror ikke, jeg har været tydelig nok omkring hvad jeg mente, da jeg forklarede legen, så måske skal jeg besvare min egen inspiration først, for at vise hvad jeg opfatter som en besvarelse...

7 år siden
7 år siden

Jeg vil gerne besvare den første "Af to onder vælger man det mindste" - skal bare liiiiige være færdig med noget andet først. ;)

- Polina.

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Inspirationsleg er startet 20/02-2017 19:56 af Syrene Hvid og er placeret under Hyggekrogen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2Krimikonkurrence Leitura
47 minutter siden · heksemutter
45Dagens DJ
4 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
9 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
9 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
26 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned, 1 dag siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 1 dag siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 5 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 15 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 27 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 8 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 15 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 16 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 20 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 20 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 22 dage siden · Ansu
1Kreative hjemmesider
3 måneder, 23 dage siden · Tungnemt
4163Dagens ord
4 måneder siden · Savanti
11Hvad sker der for, at ingen læser m...
4 måneder, 14 dage siden · Løvinde

Hyggekrogen

45Dagens DJ
4 dage siden · AnsuLa
26Dagens citat
3 måneder, 16 dage siden · Ansu
5Dagens Sketch (del en sketch/joke)
5 måneder, 20 dage siden · HamDenKorte
0Den kærlighed
8 måneder, 18 dage siden · MariaMolgaard
5Alternativer til Fyldepennen?
1 år siden · Arndal k
2I need a vacation ;-)
1 år, 2 måneder siden · DeuceF43
10But why?
1 år, 3 måneder siden · DeuceF43
3Færdig med digtsamling
1 år, 7 måneder siden · DeuceF43
5Blive til noget?
1 år, 7 måneder siden · DeuceF43
1Rette hylde?
1 år, 7 måneder siden · DeuceF43
0Erotisk billede tilladt?
1 år, 7 måneder siden · DeuceF43
1Hvad skal du i aften du lyst til at...
2 år siden · Provenceflemmin...
0HAR DU SET MÅNEN kl 17:30
2 år siden · MariaMolgaard
4Din søndag min søndag
2 år siden · AnnaPigen3
0Alexander Woods musiker
2 år siden · MariaMolgaard
2Spiller i også online spil?
2 år siden · dino
0Aften scenerie
2 år siden · MariaMolgaard
1Filosofien kedsomhed hvad er det?
2 år siden · Engbo
4superhelt vs superskurk?
2 år siden · Engbo