Skrivekonkurrencer · Hvad med en udfordring?

3 svar
Senest opdateret 7 år siden · 4 bruger(e) deltager
7 år siden

Jeg fik denne ide, da jeg sad og kikkede påhttp://original.st...krivekonkurrencer

Denne gang er det en kærlighedshistoire. Jeg syntes bare et kapitel på 45000 ord er lidt meget, og en kærlighedsroman på 10 oplæste timer, det er en gennemsnitling Nicholas Sparks roman.
Om nogen kan han skrive en klassisk kærlighedshistorie, men jeg kan altså ikke nå Hr. Sparks til sokkeholderne.

Ja jeg ved godt Borte med Blæsten er 50 timer lang, men jeg, lille amatør, har altså kun til 15 maj. Ikke at jeg ikke har noget der kan bruges, men det er rigtig mange timers arbejde i endnu.

Så for at gøre en ret hurtig gnist af en tanke, til en kæmpe stikflamme, kommer pointen nu:

Hvad nu hvis man var 4 om en ide? En kærlighedshistoire, med 4 vinkler. Ikke at man skal nå det inden 15 maj, det ville være ambitiøs til pointe hvor man sætter en Corgi i et Greyhound løb, men det var vel værd at prøve. Måske endda et sjovt samarbejde.

Man behøver ikke invitere mig med, men jeg vil vildt gerne høre om nogen tager udfordringen op, og prøver. Jeg er tosset nysgerrig på resultatet.

Er der en værdig udfordring?

M.A.

7 år siden
7 år siden

Som én der arbejder med et skriveprojekt over i denne boldgade, kan jeg kun tilslutte mig denne opfordring. Det er virkeligt sjovt, inspirerende, motiverende og udfordrende at skulle samarbejde med en anden person (eller flere, kunne jeg forestille mig) om at udarbejde en plotlinje, opbygge et persongalleri, skrive scener sammen og scener hver for sig, men stadig i sammenhæng.

Jeg har kun kunne fastholde det projekt jeg og Polina Slosvau sidder og skriver på i så lang tid som jeg har (vi har snart arbejdet i et år), fordi vi har haft hinanden at støtte os til og holde gejsten oppe på.

Så selvom jeg har nok at gøre med det projekt jeg allerede er i gang med og derfor ikke leder efter en ny udfordring, så synes jeg ideen er rigtigt god og kan kun give mine varmeste anbefalinger.

7 år siden
7 år siden

Ja jeg er enig med Syrene. Det er en fremragende ide - jeg har aldrig prøvet det men er sådan set ikke I tvivl om at man kan lære super meget / blive ekstra inspireret af at have en samarbejdspartner eller flere.

Lige med det konkrete projekt ligger det pænt langt fra det jeg ellers bevæger mig rundt I så med frist 15/5 blvier det for ambitiøst for mig også at skulle nå det :-)

7 år siden
7 år siden

Jeg synes også det er en super sjov ide, for 4 hjerner tænker bedre end en. Jeg kan ikke blive klog på om du bare havde tænkt tanken, eller at det var noget du ville kaste dig ud i.

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Hvad med en udfordring? er startet 06/03-2017 14:46 af Marie Alexander White (Marie Alexander) og er placeret under Skrivekonkurrencer.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

45Dagens DJ
2 dage, 2 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
7 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
7 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
24 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
29 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
29 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 3 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 13 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 25 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 6 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 13 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 14 dage siden · Ansu

Skrivekonkurrencer

1Skrivekonkurrence
6 måneder, 24 dage siden · grkemacar
2Skrivekonkurrence
10 måneder, 20 dage siden · heksemutter
4Kronikkonkurrence
10 måneder, 20 dage siden · heksemutter
2Hvad med en skrivekonkurrence for f...
4 år siden · hermanøv
6Vind en forfatterkontrakt!
5 år siden · Crystal Butterf...
19Skrivekonkurrence sparringsgruppe s...
7 år siden · Babyangel85
3Hvad med en udfordring?
7 år siden · MIMIK
7Det her er en stram deadline men ha...
7 år siden · Marie Alexander
2Ikke en konkurrence, men en ide til...
7 år siden · HanneR