Tekstdebatter · Om at tage betalæsning seriøst

3 svar
Senest opdateret 7 år siden · 3 bruger(e) deltager
7 år siden

Jeg synes det er på sin plads med et indlæg omkring betalæsere. Vi vil jo alle gerne have hjælp med vores tekster, for det er som alle ved meget svært at finde egne fejl. Men så er det problemet opstår. Jeg har nogle gange søgt efter betalæsere, men alligevel oplever jeg at dem som siger ja enten springer fra uden overhovedet at kigge på ens tekst eller at de aldrig får svaret tilbage. Oplever I andre også det?

Jeg mener, at hvis man siger ja til at betalæse for en anden, så bør man tage det seriøst, og hvis man springer fra så i det mindste give en begrundelse og her tænker jeg at det er helt i orden, hvis teksten ikke var noget for en alligevel. Så ved jeg som forfatteren, at jeg skal søge videre efter en anden betalæser.

Hvordan gør I andre for at finde betalæsere?

Jeg har både prøvet at søge herinde og i facebook grupper tilegnet betalæsere og det ender altid med at jeg kun har en eller to som faktisk læser det, og jeg har også flere gange måtte trække på min familie til at læse noget igennem, selv om en ude fra ville være mere optimalt. Og jeg synes ellers er rimelig, når jeg sender en tekst ud til en som har meldt sig, hvis de har brug for en-to måneder så er det fint med mig, men det ærgre mig da, når man så ikke høre noget efter den tid, eller finder ud af at de slet ikke har læst på det. Og jeg har også i nogle tilfælde byttet tekster og givet mig tid til at gennemgå deres tekst uden at få noget tilbage, så føler man sig altså lidt snydt.

Det er bestemt ikke fordi jeg vil lyde sur, jeg synes bare det er ærgerligt, når man selv prøver at tage sit forfatterskab seriøst og gerne yder hjælp til andre.

7 år siden
7 år siden

Hej Jette

Der ligger en gruppe på facebook der hedder betalæser, der har jeg fået genemlæst min historie rigtig fint, med masser af god feedback.
God dag :)
Vh Mimi K

7 år siden
7 år siden

Det er ikke rart at sende sit hjerteblod ud til et andet menneske, og der så ikke kommer noget tilbage. Jeg kan godt forstå, at du bliver knotten over det. Du er nok nødt til at sikre dig lidt seriøsitet, før du gør det, men det kan nok være svært, når folk selv melder sig, så regner man jo med, at de gerne vil.

Jeg har en gammel skrivegruppe, som stadig gerne stiller op, hvis jeg har brug for det. Jeg fandt dem gennem HUF. Gruppen er ikke aktiv mere, men medlemmerne er jo efterhånden blevet personlige venner og kollegaer, så de vil gerne. Ellers har jeg også været heldig at finde nogle gode kommentatorer herinde, som jeg har sendt nogle større tekster til.

Vi skriver i samme genre. Jeg må se at få fat på dine bøger, de lyder spændende. :-)

7 år siden
7 år siden

Ja det er nok en god ide at finde sig nogle betalæsere man er sikre på og vi kan jo alle få travlt med andre gøremål, men så mener jeg ikke man skal sige man gerne vil eller at man bare kan sende til dem.

Jeg har heldigvis fundet nogle nye betalæsere som virker seriøse også selv om det er en større tekst.

Tak for det. det varmer altid at høre :-) Du kan finde dem på de fleste biblioteker, hvis det er ;-)

7 år siden

Besvar debattråd

Debatten Om at tage betalæsning seriøst er startet 09/03-2017 09:49 af Jette Petersen (Babyangel85) og er placeret under Tekstdebatter.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Krimikonkurrence Leitura
23 timer siden · heksemutter
45Dagens DJ
4 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
9 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
9 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
26 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned, 1 dag siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 1 dag siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 5 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 15 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 26 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 8 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 15 dage siden · Tungnemt

Tekstdebatter

4Digtteknikker: GAS-sætninger
9 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
9 dage siden · Tungnemt
0Astronautens Poetik
1 måned, 1 dag siden · Tungnemt
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 5 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 15 dage siden · AnsuLa
5Jeg er ny og vil gerne rigtigt i ga...
5 måneder, 28 dage siden · Skriverkunstner
34Hvad inspirerer dig
5 måneder, 29 dage siden · Skriverkunstner
4Til dem der skriver romaner...
9 måneder, 9 dage siden · MollyTrine
3Redigering for nybegyndere
1 år siden · Zofrost
9Kritik til tale
1 år, 3 måneder siden · Nicolas Jessen
8Hvor mange læser egentlig noveller ...
1 år, 6 måneder siden · Henning Nørgård
2Definitionen på erotiske tekster
1 år, 7 måneder siden · Nettish