Ordet er frit · Hjælp til brainstorm.

5 svar
Senest opdateret 13 dage siden · Willow Gram, HanneR, Babyangel85, Zofrost, Engbo
19 dage siden

Hvis jeg siger Vikinger, hvad tænker du så?

Har selv en masse skrevet ned i min brainstorm, men måske nogen herinde kan komme med ting jeg slet ikke selv har tænkt på :)

19 dage siden
18 dage siden

Vist vikinger er krigerne fra vikingetiden.
Men det er også sandt, at der er mange andre fortolkninger. I min vinterbade klub bliver vi i meddelelser tiltalt som Skjoldmøer og vikinger - og i Nis Petersens digte er der et digt, der hedder "Vikingepigen" - et meget smukt digt i øvrigt. - og (...)" ..og over kornets guldglans, står vikingestenen vagt..." skriver Drachmann. ..Engbo

18 dage siden
15 dage siden

Kvinderettigheder, opdagelsesrejsende, handlede, hårdføre, krigere, lejesoldater, asetroende, håndværkere, opfindere - lige det første, der dukkede op!

15 dage siden
15 dage siden

Jeg tænker lidt det samme som Zofrost, men også: trælle/slaver, når mændene var ude var det kvinden der styrrede med hård hånd. Plyndringstogter, dygtige sejlere, manddomsprøve, langhuse, høvding :-)

15 dage siden
13 dage siden

Jeps Charlotte og Jette har sagt nogle rigtige gode :-) jeg tænker også

Hårdfør, viljestærk, modig, helt

Men alt er jo afhængig af øjnene der ser så dem I den anden ende af togterne tænkte måske

Forbryder, morder, skræmmende, stærk, fjende, panik, lugt af blod, flugt, krig og erobring

13 dage siden
13 dage siden

Rigtig mange gode ord. Tusind tak for jeres indput :)

13 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Hjælp til brainstorm. er startet 10/03-2017 14:09 af Milja Grue (Willow Gram) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

32Rim
39 minutter siden · Engbo
721Dagens ord
49 minutter siden · leviP
3Eternal DarkRay udkommer i 2 dele
2 timer, 16 minutter siden · Jeremy Dusk
16Skrivekonkurrence sparringsgruppe s...
18 timer siden · Jacob k
0Skrivegruppe Odense/Fyn søger nyt/n...
20 timer siden · anoa
2Redigering
1 dag, 3 timer siden · HanneR
12Lidt hjælp tak.
1 dag, 4 timer siden · HanneR

Ordet er frit

12Lidt hjælp tak.
1 dag, 4 timer siden · HanneR
10Hvad kan man dele i sin dagbog heri...
3 dage siden · Tranborg85
5Hjælp til brainstorm.
13 dage siden · Willow Gram
8Hvad betyder dine drømme for dig?
13 dage siden · Miss-Leth
1Hvorfor?
25 dage siden · Engbo
4At huske og glemme
1 måned, 25 dage siden · dino
3Interview i medier, hvad har I ople...
1 måned, 26 dage siden · Jeremy Dusk