Kunstnersnak · Musikinspiration

34 svar
Senest opdateret 4 år siden · 6 bruger(e) deltager
4 år siden

Hej Alle
Som så mange andre mennesker er jeg vældig begejstret for musik. I dette indlæg vil jeg dog koge det ned til to kategorier:
Klassisk musik og filmmusik.
Mit favoritinstrument er klaveret, så derfor hører jeg ofte kompositioner, hvor klaveret spiller en helt central rolle.

Lad mig komme med nogle eksempel, men inden da, så efterspørger jeg inspiration fra andre musikelskende i disse to kategorier, da jeg meget ofte kommer til at høre det samme om og om igen.

Så inspiration og gerne historien bag, hvorfor man kan lide det valgte stykke søges her.

Musik jeg elsker fordi det bringer mig et sted hen i sindet, hvor ingen dag eller nat kan få mig hen.



4 år siden
4 år siden


Jeg har altid følt mig inspireret af musik, når jeg har skrevet. Det stykke her havde jeg gemt ubevidst inde i mig selv i mange år, og begyndte af een eller anden grund at spille det selv på min store harmonika med over 100 basknapper, - efter et par år fandt jeg det så "tilfældigvis" over youtube. Det er en violinkoncert, og netop derfor kan man spille det på en harmonika, hvor der også er mol akkorder, fordi man kan trække tonerne med bælgen. Det kan man ikke på et klaver på samme måde. Siden har jeg spillet det mange gange ved at lytte mig frem, da det er for mange år siden, jeg har spillet efter noder. Ud over det stykke er der andet klassisk musik som giver mig gode vibrationer, noget af det er barndomserindringer fra mine bedsteforældres hus, når vi skulle sove ovenpå, - så lyttede jeg til min mor og moster der spillede klaver neden under. Ligesom andet bare er min smag i dag.
For ca. 20 år siden solgte jeg al min musik, dvs. LPplader, stereoanlæg, guitar og klaver. Nu mange år efter savner jeg det ikke, vel på grund af alt det der skete, som jeg ikke holder ud at blive mindet for meget om. Det var mest rockmusik jeg havde, og jeg elskede blues og folkemusik, tung rock og beat. Dengang lod jeg musikken spille for fulde drøn, når jeg skrev. Jeg blev ført med, fordi jeg blev viklet ind i musikken. Samtidig drak jeg. Så jeg havnede i det sorte hver eneste gang, også selvom andre elskede det, jeg skrev. Jeg selv fik det dårligt.
Så i dag kender jeg mine egne grænser, og min bremser er både god ved mig selv og konstruktiv. På een eller anden måde skulle det hele ned, hvor jeg kan rumme det, uden at miste mig selv undervejs.
Jeg kunne nævne meget andet musik end Pachelbel in d Major, men jeg kan ikke få mere end et stykke musik med, når jeg henter det på youtube. Et af stykkerne er Ave Maria med J.S.Bach, som jeg også spiller det meste af, igen fordi det er violiner (og klaver). Måske kan jeg finde nogle flere og sætte ind her i tråden senere. -
Jeg tror, med musikken, at der er noget, man henter sig selv med. Altså der hvor følelserne kan leve og trække vejret, uden at smutte væk eller tage skade.

4 år siden
4 år siden


Du får lige Ave Maria med det samme, meget smukt, klaver og violin. Lige for tiden er det mit yndlingsstykke.
Jeg hører også tit det samme, men ikke når jeg skriver. Jeg lytter mere for at kunne spille det selv.

4 år siden
4 år siden



Hej Mette
Harmonikaen er monumental, særligt grundet alle de knapper og ikke mindst fordi instrumentet kan sættes ind i så mange forskellige musikgenrer. Du har ret, der er klaveret mere stringent. Dette Chopin stykke, får altid legen frem hos mig. Det taler rent med sin ægte trillen rundt uden forstyrrelser. Jeg nåede aldrig selv frem til Chopin, da mit klaver og jeg led en trang skæbne. Vi havde ellers mange fornøjelige år sammen, hvor vi var ét. Men der var sprækker i glæden og til sidst druknede det i en kælder på Frederiksberg. I dag går jeg med nye overvejelser om at påbegynde at spille igen, men når man engang var god til noget, er det svært at skulle starte forfra. Jeg lærte aldrig noderne, men jeg kunne huske og det rakte langt. I dag ser jeg min datter spille, men på et keyboard. Det er bare ikke det samme. Så derfor også overvejelserne omkring et klaver med bundklang og stålramme.
Tak for inspirationen og send gerne flere afsted.

Camilla

4 år siden
4 år siden

Hej Mette
Fandt lige denne:-) Til at blive glad i låget af. Martynas - Hungarian Dance No.5

4 år siden
4 år siden

Hej Camilla.
Jeg kender godt det stykke af Chopin, især de første triller (gentaget lidt senere) får mig igen sat tilbage i tid til min barndom, hvor min mor sikkert har spillet det. Jeg har aldrig selv indøvet det. Men Fur Elise af Beethoven kunne jeg engang udenad (efter noder) med alle tre satser, fordi jeg skulle op i det til eksamen på HF. Ellers har jeg mest spillet efter gehør.
Den dans fra Ungarn kender jeg også, og du har ret, for man bliver glad når man hører det. Der er meget sigøjner over det, synes jeg.
Det var en skam, dit klaver druknede i en kælder, - og nej, keyboard er ikke det samme. Måske du finder et igen. Her hos mig kan et klaver ikke komme ind af døren, så også derfor fandt jeg harmonikaen.

4 år siden
4 år siden

Skøn tråd. Elsker også Chopins fantasi; og fedt at du postede Einaudi, jeg spiller pt. hans "Nuvole Bianche", når jeg lige har brug for at slappe af og få tankerne ud at svæve lidt. :) Jeg er ekstremt auditiv og lytter altid til musik, når jeg skriver. Jeg har en forkærlighed for klaveret.

En af mine absolut favoritstykker er Glinka/Balakirevs "Lærken". Den er utrolig smuk og malende. Når jeg lytter til den, får jeg stort set altid billeder i hovedet, som jeg får lyst til at tage afsæt i! Jeg er til de lidt mere melankolske klaverstykker, men som spillet af Kissin får den også en fornemmelse af håb og storhed, som virkelig klæder musikken:



I forhold til at blive glad har jeg to favoritter:



af Rachmaninoff (Patrik Pietschmann som spiller her har lavet rigtig mange fine klaver-udgaver af filmmusik - helt klart vær at lytte til, jeg har købt mig fattig i hans noder)

og



af Chopin.

Jeg lytter tit til de numre, jeg også selv gerne vil kunne spille. Men både Chopin og Rachmaninoff var herrer med store hænder og vild klaverteknik, så meget af deres musik må jeg nøjes med at lytte til. Det er heldigvis også dejligt. Det inspirerer mig på så mange niveauer.

- Polina

4 år siden
4 år siden

En af mine favoritter på YouTube er denne film:



Jeg har vist vist den for lang tid siden, men her er kommet mange nye til.
Den er for lang, men første 5-6 minutter giver et godt indtryk.

Det er musik fra Solkongens land og tid. Midt i denne frådsers krav om underholdning lavede hans komponister også en masse højtidelig musik.
Mit gæt er at Louis 14. måske har haft en udmærket smag.
(Det havde han nok også råd til.)

4 år siden
4 år siden

Hej Polina
Die Lerche var helt ny for mig. Tak for den, meget smuk.
Sjovt som der er mange der skriver til musik. Jeg skriver til lyden af stilhed, men vil da prøve at lytte til musik og skrive samtidig. Det kan være det gør noget godt:-)

Camilla

4 år siden
4 år siden

Lille film om en pianist, der ikke giver op så let selvom pedalværket ikke er optimalt:-) sjov og imponerende.

4 år siden
4 år siden



Der er ikke noget som en smuk stemme og lidt sjov.

4 år siden
4 år siden

Men der er nu heller ikke noget som talentfulde mænd og lidt sjov:-)

4 år siden
4 år siden

Endnu et stykke af J.S Bach, som jeg af een eller anden grund så tit havner hos, når jeg søger musik over youtube. Smukt og melankolsk, men på samme tid lyst.
Kan være jeg køber en CD afspiller for at lytte til den "nye" musik, jeg finder, - men er lidt bange for de følelser jeg så falder ned i, endnu. Ved med mig selv, at jeg bare skal høre det uden for meget volume, og gå langt udenom det der fremkalder de sorte minder.

4 år siden
4 år siden

Jeg elsker Beethoven. Særligt hans Måneskinssonate (Jeg er vokset op i hjem med klaver og har også en svaghed for klaver). Synes der er sådan et væld af følelser, der hvirvler ind og ud af hans musik, at det er helt umuligt ikke at blive grebet. (Den version jeg har delt her er ikke den bedste jeg har hørt, jeg har en cd, som jeg har haft i snart 20 år, med en, der spiller den fænomenalt, men coveret til cd'en er forsvundet, og på selve skiven står der ikke hvem der spiller, så det kan jeg ikke fortælle, og har ikke fundet en anden, der gør det ligeså godt).
Og så er jeg helt vild med The Lonely Shepherd, der altid hensætter mig i en eller anden drømmetilstand, hvor barndom, nutid og fremtid synes at flyde sammen til noget der giver en højere mening, men alligevel ikke helt kan begribes. Det lyder måske lidt højtsvævende, men det er vel også netop det musik kan gøre for os :)

Mht. at skrive til musik ... Så har jeg det nogle dage virkeligt svært med det, fordi jeg ikke kan abstrahere fra det, og andre dage er det lige det, der skal til for at komme i stødet. Nogle dage er jeg nødt til at sætte ti timers Whitenoise, snestorm eller regnvejr i ørerne for ikke at blive distraheret af biler, nabolyde, og alt muligt andet.
Jeg kan også finde på, at sætte regnlyde på i et faneblad med høj lyd, og så sætte musik på i et andet faneblad med dæmpet lyd, så jeg kun lige fornemmer det men ikke bliver fanget ind af det.
Det instrumentale fungerer tit godt for mig, når jeg skal skrive, men jeg har dog også lavet lange playlister med sangtekster, der passer til forskellige karakterer i den roman jeg arbejder på. Og er det den jeg skriver på, så bliver det næsten nødt til at være "karakterens playliste" jeg sætter på, hvis jeg skal bruge musik. (Og så er det oftest med en anden dominerende forgrundsstøj).


4 år siden
4 år siden

Den syngende dukke hos Hofmans Eventyr er også på Youtube med danske Louise Fribo.

Her er en dansende dukke i filmen "Casanova."



Jeg vil personligt fortolke det som noget med at megaforføreren Casanova i dukken ser det principielt kvindelige som er fælles for alle hans eventyr. Og dette principielt kvindelige virker til slut skræmmende ved sin mekaniske/mekanistiske tomhed.

4 år siden
4 år siden

Hmm Dino, kunne du lægge den ind. For jeg kan ikke finde nummeret.
Camilla

4 år siden
4 år siden

Blomsterduetten er ren salighed. Det er nærmest himmelsk.

4 år siden
4 år siden

Mit Afrika, får mig både tilbage til min barndom, hvor musikken tiltalte mig så jeg simpelthen forsvandt hen. Siden da har jeg set filmen 10 gange cirka og den er et hit hver gang. I 2016 besøgte Min mand og jeg Karen Blixens farm i Nairobi, hvor jeg samtidig stiftede venskab med en kunstmaler på farmen. Så både musikken, filmen, stedet, kunsten og Karen Blixen har betydet en hel del for mig.

4 år siden
4 år siden


Undskyld Camilla, - jeg glemte helt, at det er klaver og filmmusik, du efterlyser. Men her er ihvertfald Tjajkovskijs 1. klaverkoncert, jeg har fulgt hele koncerten flere gange, og pianisten er altså helt fantastisk, jeg bliver så fascineret af hendes fingre på tangenterne. Den har jeg brugt lidt, når jeg skrev før i tiden, og den har ingen forbindelse til min barndom. Noget af det musik jeg lyttede til, kan jeg lide endnu, den er een af de få. -
Det lyder spændende, at du og din mand har været på Karen Blixens farm i Afrika. Jeg har også set filmen Mit Afrika flere gange. Der er et bestemt stykke musik i filmen, med klarinet, tror jeg, der er meget smukt. Jeg husker filmen så tydeligt, med musikken til, da hun sidder på gulvet til sidst i filmen, efter Dennis er død, med alle hans breve omkring sig. Måske kan jeg finde musikken. -
Jeg kender meget klassisk klavermusik, men ikke komponisten/titlen med sikkerhed. Måske kan jeg finde noget af det.

4 år siden
4 år siden

Klassisk i det hele taget interesserer mig Mette, men jeg er frygtelig dårlig til at huske titler, navne osv.
så derfor er det fremragende at få muligheden, gennem den inspiration vi deler på debattråden her, også selvom der ikke er klaver:-)
Debatter har det jo med at tage nogle afstikkere.

4 år siden
4 år siden


Jeg fandt det, som Karen Blixen spiller på sin grammofon i filmen, og jeg skulle langt omkring. - Det er Mozart, og her er det en forkortet udgave.
Det stykke musik forbinder jeg altid med filmen og med hende, det er så sørgmodigt og smukt.

4 år siden
4 år siden

Victor Borge og Michala Petri, fremragende samspil:-) Sjovt hvor man falder over alverdens sjove indslag på nettet. Det var jo slet ikke det der var meningen, men det er altså skægt det her.

4 år siden
4 år siden

OK Camilla. Her er den så Med Louise Fribo.



BLomsterduetten med Netrebko og Garanca kan jeg også lide.
I december hørte jeg den i Galaksen i Værløse. Dog ikke med to to damer. (Men absolut tilfredsstillende!)

4 år siden
4 år siden

Ang #13

Hej Michala.

Du elsker Beethoven. Og jeg har altid respekteret folk der gør det.
For lige så længe har jeg vidst at netop han sidder i den klassiske musiks absolutte centrum.
Hos Beethoven er der alt man kan ønske af kvalitet. God smag, virtuositet osv.
Det er noget jeg ved. Desværre kun med hjernen.
Jeg siger desværre, for i hjertet fænger det ikke rigtigt hos mig.
Med melodi finder jeg mere hos Mozart
Med kontrapunktik finder jeg mere hos Bach
Med orkestral storladenhed finder jeg mere hos Wagner og R. Strauss.

Men jeg fornemmer at jeg tager fejl.

Det er måske ufølsomhed der berøver mig Beethovens melodier
Måske er det manglende forstand der berøver mig kontrapunktikken hos Beethoven
Og måske er det min dårlige smag der berøver mig sansen for at orkestral storladenhed bør indrammes af mådehold.

Jeg tænker på om vi mennesker har forskellige medicineringstærskler.
Om følelsen af velbehag i hjernen kræver at tingene siges med forskellig tydelighed.
Man kan se unge mennesker næsten knække sammen ved blot få toner af elsket musik.
Andre skal have dobbelt blæserbesætning før det rører dem en tøddel.

Jeg fornemmer at Beethoven ikke er en Aladdins hule der straks overvælder enhver, høj som lav.
Beethoven er måske et lille gyldent skrin der rummer alle skatte for den der har øje for det. For den der ikke har øjnene, er det blot en lille pæn æske med nydeligt nips.

Amatøren kan gå forgæves til Beethoven. Eksperten føler sig altid hjemme!

Skulle man sende musik ud i rummet som reklame for hvad menneskeheden kan præstere af musik, ville Beethoven være et godt bud på Europas bidrag.

4 år siden
4 år siden

Vedr. #20

Adagioen er forførende smuk. Mozart skrev koncerten til en klarinettist der skulle have noget der var ham værdigt.

Det er let at forbinde noget melankolsk med dette nummer. Og det kan ikke blive for smukt. Jeg mindes at en kritiker havde skrevet at en pladeudgivelse med Mozart var for smuk. (Nok noget med "for lidt kant.") En japaner måtte tage afstand og sagde at Mozart aldrig kunne blive for smuk. (Pladen var Herbert von Karajans "Trylleføljten.")
Genialitet handler om at ingen kan finde en eneste tone der kunne være valgt bedre.

Engang var der i dansk TV en udsendelsesrække med Capella Clementina der opførte koncerter af Bach.
I disse er der altid en langsom sats, som jeg havde ment var et kedeligt intermezzo. En hvilepause før tredje sats med mere smæk på.
Men Capellet spillede helt klart disse langsomme satser med dybeste koncentration. De var ikke ligegyldige frokostpauser!
Det blev en øjenåbner for mig, og jeg gav mit til at lytte mere opmærksomt.

Iøvrigt ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om disse koncerter. (som clarinetnummeret tilhører.) Koncertformen med tre satser, sonateformen med fire osv - er det ikke en spændetrøje? Er det ikke at sætte formen på samme højde som indholdet?
Jeg hælder til at musikken skal styre formen. Ikke omvendt.

4 år siden
4 år siden
#25

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

4 år siden
4 år siden

Hej JohannesB

Once upon a time in the west er en super western, og musikken ditto! En af mine kolleger har for nylig i radiohusets koncertsal hørt underholdningsorkestret optræde med blande andet den musik. Det skal også have været rigtig godt.

Ravels Bolero har (også?) noget hypnotiserende over sig. Samme koncertsal blev indviet med bl. a. det nummer. Det var Thomas Dausgaard der dirigerede.

Angelina Jordan er et mærkeligt fænomen. En sært voksen jazzstemme.

Til sidst Strauss. Hvorfor er der et billede af Beethoven for oven på billedet? Jeg købte den selv på LP med Chicago Symph og G: Solti. Nok næsten 40 år siden Jeg må indrømme at det er længe siden jeg har hørt den. (20 år?) Måske er tiden kommet igen?
I senere år har jeg mere lyttet til Strauss' operaer.
Strauss var fremragende til at skrive for sopraner. Jeg tror at han har elsket smukke og stærke kvinder med en magtfuld stemme.
Her er Elisabeth Schwarzkopf i Cappriccios slutscene.

4 år siden
4 år siden

En del af danske Buxtehudes suite "Membra Jesu Nostri" benævnt "ad latus" ses og høres her. Et dansk værk som ikke har nydt voldsom udbredelse, kan man end forstå det? Jeg hørte det dog i Birkerød Kirke i sin helhed for nogle år siden.



Og hvis man orker er der her noget fra min grønne ungdom:


Popmusik og hitlistemusik har aldrig været mig.

4 år siden
4 år siden

Ups der opstod en fejl

vi prøver igen

4 år siden
4 år siden
#29

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

4 år siden
4 år siden

Tak for det JohannesB

Da hun var 7, sang hun som Billie Holiday, og det var flot. Jeg håber ikke at hun lægger sig efter Witney Houston og Maryah Carey. Disse damer kan jeg ikke fordrage, deres evner til trods.
Men denne kunne jeg lide:

4 år siden
4 år siden

Dette klaverstykke er også altid godt, især til eftertanken.

4 år siden
4 år siden



Meget sjovt, som der alligevel dukker noget.

I øvrigt super med alle de fantastiske input.

4 år siden
4 år siden

Hej Camilla. Jeg syntes lige, du skulle have lidt rockmusik med.
"Afterglow" med Genesis (betyder skæbne) er et af de få numre med rockmusik, som jeg stadig elsker med al dets smukke lyd og melankoli. Jeg har brugt det, når jeg skrev før i tiden som baggrund og stemning.

4 år siden
4 år siden

Da vi er ved Genesis, så er her et nummer der er meget vellykket, synes jeg. Ikke underligt at det vist Tony Banks der står bag.

4 år siden

Besvar debattråd

Debatten Musikinspiration er startet 03/02-2020 20:04 af Camilla Morpheus (Morpheus) og er placeret under Kunstnersnak.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2Krimikonkurrence Leitura
1 dag, 4 timer siden · heksemutter
45Dagens DJ
5 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
11 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
11 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
27 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned, 2 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 3 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 6 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 16 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 28 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 9 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 16 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 17 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 21 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 22 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 24 dage siden · Ansu
1Kreative hjemmesider
3 måneder, 24 dage siden · Tungnemt
4163Dagens ord
4 måneder, 1 dag siden · Savanti
11Hvad sker der for, at ingen læser m...
4 måneder, 15 dage siden · Løvinde
1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
4 måneder, 24 dage siden · Skriverkunstner
3Fortivlet: Ægteskab uden romantik -...
4 måneder, 27 dage siden · Maria77
8Poesi forlag søges
5 måneder, 5 dage siden · heksemutter
3Dagens Dok
5 måneder, 19 dage siden · HamDenKorte
5God digital bogside
5 måneder, 20 dage siden · HamDenKorte
3Dansk eller Engelsk?
5 måneder, 20 dage siden · cell
5Dagens Sketch (del en sketch/joke)
5 måneder, 21 dage siden · HamDenKorte
8Hjælp og råd vedr. Økonomisk værgem...
5 måneder, 25 dage siden · David H
162Hvad er du taknemmelig for i dag?
5 måneder, 25 dage siden · Ansu
2Voldtægts-kultur
5 måneder, 25 dage siden · Ansu
3Forlags forretnings-model
5 måneder, 28 dage siden · Ansu
521Kontraster
5 måneder, 28 dage siden · Brehmer
5Jeg er ny og vil gerne rigtigt i ga...
6 måneder siden · Skriverkunstner
3Din yndlings kirken salme sang
6 måneder siden · Skriverkunstner
34Hvad inspirerer dig
6 måneder siden · Skriverkunstner
6Word og teknik.
6 måneder, 7 dage siden · MollyTrine
3Egen hjemmeside⁸
6 måneder, 23 dage siden · David H
1Skrivekonkurrence
6 måneder, 27 dage siden · grkemacar
4Vedrørende litteraturtidsskrifter
8 måneder, 8 dage siden · heksemutter
0Den kærlighed
8 måneder, 19 dage siden · MariaMolgaard
16Jeg bliver udgivet!
8 måneder, 20 dage siden · Bahlsen
38'Penge'
8 måneder, 24 dage siden · Denungeblødende...
4Til dem der skriver romaner...
9 måneder, 10 dage siden · MollyTrine
2Skrivekonkurrence
10 måneder, 23 dage siden · heksemutter
4Kronikkonkurrence
10 måneder, 24 dage siden · heksemutter
0Efterlæsning af betalæsere til min ...
10 måneder, 25 dage siden · grkemacar
4Venne/følge liste.
11 måneder, 6 dage siden · Ansu
1Spørgeskema; Hjælp mig lige med min...
11 måneder, 6 dage siden · Snowlion
0Hvilket forlag passer til min bog?
11 måneder, 21 dage siden · David H
1Pennemakker efterlyses (ihærdigt)
11 måneder, 29 dage siden · ScribblyCat
4Brug af ordet 'dog'
1 år, 4 dage siden · Filia
7Blinder eller blænder
1 år, 4 dage siden · Filia
3Redigering for nybegyndere
1 år siden · Zofrost
5Alternativer til Fyldepennen?
1 år siden · Arndal k
0Erfaringer med forlagene Wadskjær o...
1 år, 1 måned siden · Asger Nørlund
4Se verden i et nyt lys!
1 år, 1 måned siden · heksemutter
3Så skete det
1 år, 1 måned siden · Nicolas Jessen
3Fastlåst i skriveprocessen. Hjælp m...
1 år, 2 måneder siden · heksemutter
1Livets vej
1 år, 2 måneder siden · Ansu
2I need a vacation ;-)
1 år, 2 måneder siden · DeuceF43
35Mellemgaard - et forlag i frit fald
1 år, 2 måneder siden · Bullensohn
5Litteratur er mange ting
1 år, 2 måneder siden · Bullensohn
11Filosofi
1 år, 2 måneder siden · Bullensohn
0Veggie fars / plantefars
1 år, 3 måneder siden · Ansu
5Er jeg den eneste, som savner en pe...
1 år, 3 måneder siden · Eddie
0Wadskjær Forlag
1 år, 3 måneder siden · RBAN
23Kommentarer
1 år, 3 måneder siden · Ansu
10But why?
1 år, 3 måneder siden · DeuceF43
9Kritik til tale
1 år, 3 måneder siden · Nicolas Jessen
101Ligheder
1 år, 3 måneder siden · Ansu
0Harry Potter - for yngre børn?
1 år, 4 måneder siden · Løvinde
4Hvordan håndterer man skriveblokade...
1 år, 4 måneder siden · grkemacar
1Hansens klejner
1 år, 5 måneder siden · heksemutter

Kunstnersnak

5Litteratur er mange ting
1 år, 2 måneder siden · Bullensohn
0Kunst og verden politik
2 år siden · MariaMolgaard
0Dine øjne på Mona Lisa
2 år siden · MariaMolgaard
0Kan du anbefalde
2 år siden · MariaMolgaard
1Hvad synes i
2 år siden · Henrik German Q...
0Lejlighed insperation vintage art
2 år siden · MariaMolgaard
7Kalle er død
3 år siden · Pia Hansen
18Kunst og digte
3 år siden · Engbo
32Er kunst mulig eller umulig?
3 år siden · Prem
34Musikinspiration
4 år siden · dino
1Margit Sandemo
4 år siden · dino
12Benny Andersen er død
5 år siden · dino
9Stærke start- og slutsætninger.
5 år siden · dino
13Portræt
6 år siden · Morpho
22Bedste bog
6 år siden · Anni Idorn
10Matador marathon
6 år siden · dino
32Kætteri?
6 år siden · Kåemer
024syv
7 år siden · Fink