Noget for sig selv

56. kapitel


19 år siden 0 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 9 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
5 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

Glædelig overraskelse

   Om morgenen var aftenens samtale mellem Ewan og Orlando ikke glemt. Der var en spænding imellem dem. Men ingen af dem sagde et ord. De ville begge være der for Angel.
   "Hvordan var det? Behandlede de dig godt?" Ewan ville vide hvad Angel havde lavet. Før i tiden elskede han at sidde og lytte når hun fortalte om eventyr hende og Orlando havde været ude på, men denne gang havde hun været alene.
   "Jeg har hørt at han slog sin kæreste ihjel." Orlandos stemme var ond. Men ikke med vilje. Han prøvede at redde den,
   "Mærkede du noget til det? Var han aggressiv? Du forstår vel at jeg er nervøs for dig?"
   "Ja, jeg mærkede noget til det..." Endelig fortalte Angel om opholdet hos Sorte.
   "Gjorde han dig ondt?" Orlando stemme var vred og omsorgsfuld på en gang.
   "Nej... han gjorde mig ikke ondt. Han rørte mig ikke. Han fortalte mig bare historien..."
   "Historien...?" Ewans blik hvilede venligt på hende. Hun kiggede på ham. Smilede til ham. Men selvom at hun smilte, fulgte den store sorg hende stadig. Hun forstod Sorte. Ikke som hun forstod Orlando. Måske var hun bare... hun vidste det ikke. I tvivl?
   "Han var bare så... splittet." Hun granskede sin hjerne for at finde ordene. Søgte i sit indre efter indtrykkene.
   "Han elskede hende... men samtidig... det åd ham op indefra..." Angel kiggede ned i bordet. Fik billeder af Sorte frem for sit indre øje. Hans smerte. Den blev igen synlig for hende.
   "Han elskede hende så højt at... at ingen anden måtte få hende... han kunne ikke klare det... presset... han fortalte at han... hun havde en sygdom... han... befriede hende...?" Hun blev i tvivl over det hun sagde. Kunne godt høre at det lød forkert. En pludselig kvalme ramte hende. Hun fik brækfornemmelser.
   "Angel? Angel, er du okay?" Ewan var på benene. "Har du brug for noget?"
   "Slap af Ewan. Det er bare morgenkvalme..." Orlando kiggede overbærende ned på Angel.
   "Men du kan skaffe hende noget vand."
   Ewan var målløs. Morgenkvalme. Ville det sige at? At!? Han skyndte sig ud og hente vand til hende. Rakte hende glasset. Hun tog imod det. Hun smilede igennem kvalmen og drak.
   "Angel jeg... Tillykke!" han var helt rundt på gulvet. Glad på deres vegne. For det var vel Orlando...?
   "Er det dig der er...? Der er...?" Orlando nikkede til svar. Et glimt af stolthed kom frem i hans øjne.
   "Åh, tillykke! Tillykke tillykke tillykke!!!" Ewan glæde var ustyrlig. Lige så jaloux som han før havde været på Orlando, lige så lykkelig var han nu på deres vegne.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/06-2005 01:03 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 438 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.