Noget for sig selv

47. kapitel


19 år siden 0 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 9 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
5 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
6 år siden
3Fra nu af
Vil årets første sommerdag · Minde mig om · Alkoholfri vin · En dobbelt... [...]
Digte · sommer
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

Avril ved det?

   Det lykkedes dem ikke at komme i nærheden af Avril. Hendes folk var udstyret med rør, bat og knive. Beskeden lød på at Orlando ikke måtte komme tæt på Avril. Han skulle holdes væk, men ikke slås ihjel. For første gang nogensinde, lykkedes det ham ikke at komme ind til Avril. Heller ikke selvom han slog to ned og næsten kvalte en tredje. De lod ham ikke komme forbi. Han stoppede først med at kæmpe, da de gik løs på Ewan. Ham holdt Avril ikke hånden over, så ham ville de havde slået ihjel, hvis ikke Orlando var stoppet. Heldigvis kom træningen i hæren Ewan til gode. Han fik holdt dem på afstand til Orlando indså problemet. Sammen vendte de næsen hjemad...

Men på vejen fik de en glædelig overraskelse...
   De så ham inden han så dem. Budbringeren. Orlando gjorde tegn til Ewan om at holde sig klar, og så sneg Orlando sig selv så tæt på som muligt. Drengen stod og rodede i noget skrald der flød rundt om en indkøbsvogn. Orlando gik langsomt tættere og tættere på. Hele tiden holdt han øje med drengens bevægelser. Men de afslørede kun at han ikke havde hørt dem komme. Han fortsatte sin søgen i skraldet. På få sekunder skete det. Drengen opdagede Orlando. Orlando sprang frem mod ham. Drengen prøvede at flygte. Orlando skubbede ham i ryggen, og drengen mistede balancen. Han væltede forover, og landede hårdt på jorden. Orlando var over ham med det samme og også Ewan kom til.
   Det tog dem ikke lang tid at få drengen overrumplet og bundet med noget stof de fandt i skraldet.
   Drengen skreg. Skreg på hjælp. Skreg fordi han var bange. Orlando og Ewan blev nød til at slæbe ham ind i en tom opgang, inden de tiltrak sig for meget opmærksomhed.

"Hør her!" Orlando holdt drengens hoved fast.
   "Vi vil vide hvem det er der har vores Angel. Vi vil vide hvem de er, og hvor de er. Og hvis du ikke vil tale, vil vi få dig til det." Orlandos blik var hårdt. Hans stemme rolig, men ond. Ewan kiggede på ham. Han kunne ikke genkende ham. Men nu forstod han hvorfor folk frygtede ham. Det virkede også på drengen. Hans øjne lyste af rædsel, og Ewan fik næsten ondt af ham. Der gik ikke lang tid før drengen begyndte at besvare Orlando spørgsmål. Han rystede som et espeløv, og stammede svarende ud.
   "Hvem er de?"
   "S-S-Sortes Bande...!"
   "Sorte? Hvem er denne Sorte?"
   "H-h-h-han er n-n-oget h-helt s-s-s-specielt...! Meget f-f-farlig!"
   "Hvor holder han til?"
   "S-S-S-Silver Lane... Det-det store hus!"
   Orlando kiggede hen på Ewan. Hans øjne var ikke så skræmmende nu.
   "Så ved vi hvor vi skal hen."
   "Men hvad med ham der?" Ewan pegede på den skræmte dreng.
   "Han kan løbe i forvejen. Og melde vores ankomst." Orlando løste drengen, der straks sprang op og flygtede ud af opgangen. Orlando gik langsomt efter. Ewan kiggede tilbage der hvor drengen havde siddet. Gulvet var vådt. Drengen havde pisset i bukserne af skræk. Ewan forstod ham. Så fulgte han efter Orlando.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/06-2005 00:55 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 513 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.