Noget for sig selv

6. kapitel


19 år siden 3 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 22 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

I sikkerhed

   Metroen kørte forbi for tredje gang. Dens buldren virkede alt andet end beroligende på Angelina. Den mindede hende kun om hvor længe Orlando havde været væk. Han var gået ud for at lede efter Ewan, men var stadig ikke kommet tilbage. Og så pludselig hørte hun nogen i indgangen.
   "Angel, kom og hjælp mig." Orlandos stemme lod forpustet og hun skyndte sig ud i gangen.

Det første hun fik øje på var Ewans forslåede ansigt. Orlando holdt hans arm om skulderen og støttede ham. Men Ewan var svag, og flere gange faldt benene sammen under ham.
   "Hvad er der sket?" Hun tog fat i Ewans anden arm, og sammen fik de hjulpet ham ind på hendes seng. Orlando sagde ikke et ord, før de sad alene i stuen.
   "Du havde ret. Han var på Avrils område. Jeg fandt ham kun to kilometer herfra, i udkanten af området. Jeg tror han stødte på nogle af hendes spejdere. Du kender dem..." han kiggede ned i bordet.
   "Han har faet nogle slemme stiksår..."
   "Brugte de kniv på ham?!" Nu var Angel nervøs.
   "Ja, men det var kun en lille lommekniv, det er ikke noget han dør af."
   "Og hvad så?! Avril har ingen ret til at udstyre sine spejdere med knive. Hun går over stregen i det der bandetrip hun har gang i!" Angel rejste sig fra sofaen og gik hen og stillede sig ved tv'et, med ryggen til Orlando. Der blev stille mellem dem.

"Han betyder meget for dig ik'?" Orlando blev den der afbrød tavsheden.
   "Ja, mere end nogen anden."
   "Jeg må snakke med hende!" Orlando rejste sig, og greb sin jakke.
   "Orlando, nej!"
   Men for sent, han var allerede ude af døren, og Angel stod alene tilbage...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/06-2005 20:01 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 291 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.