Noget for sig selv

50. kapitel


19 år siden 0 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 9 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

Virussen er fortid

   Fest. Om aftenen blev Sortes lejlighed fyldt op med alle mulige folk. Sorte havde ikke inviteret, men de sagde at de havde en god grund til at feste. Noget med at virussen var forsvundet. Sorte var ligeglad, så han lod dem blive.
   Angel var overrasket over hvor mange der egentlig havde undgået hæren og befandt sig i området. Alle gik de i sort tøj og deres hår var vildt og make-uppen overdreven. Men hun kendte sprutten, og tog glædeligt for sig når hun blev tilbudt. Sorte havde forladt hende et øjeblik, og straks kom en fyr hen til hende.
   "Hva', hva' siger du til en quickie ude på toilettet?"
   Angel trådte fortørnet et skridt tilbage mens hun rystede på hovedet. Fyren trak bare på skulderne og gik hen til en anden pige lidt væk. Angel holdt øje med ham, og så hvordan han snakkede til pigen og hun få sekunder efter fulgte efter ham ud på toilettet. Hun blev forarget. Resten af tiden holdt hun sig op af Sorte. Folk virkede flinke, men mest af alt virkede det som en facade. Som om de kun lod hende være, fordi hun var sammen med Sorte. Enkelte piger sendte hende nedladende blikke, og hun gættede på at Sorte var en eftertragtet person.
   Som tiden gik og alkoholen begyndte at virke, sendte hun ham selv flere lange blikke end hun kunne kontrollere. Hun smilede lidt længere til Sorte og kiggede ham lidt dybere i øjnene end hun normal ville have gjort. Han var hos hende hele tiden. Hun nød hans selskab selvom hun ingen ekstra opmærksomhed fik. Men trætheden overmandede hende, og Sorte bar hende i seng.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/06-2005 00:59 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 277 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.