Noget for sig selv

15. kapitel


19 år siden 0 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 22 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
6 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
6 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
6 år siden
3Fra nu af
Vil årets første sommerdag · Minde mig om · Alkoholfri vin · En dobbelt... [...]
Digte · sommer
6 år siden
5Rusen
Ulempen ved rusen er, at den er midlertidig. · Du tager stoffer for... [...]
Digte · sårbarhed, venskaber, alkohol
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

Begyndelsen

   Næste morgen var alt ved det gamle. De spiste morgenmad sammen, og hverken Ewan eller Orlando lagde mærke til nogen forandringer hos Angel. Angel selv havde også gjort hvad hun kunne for at fortrænge gårdsdagens begivenheder, men alligevel følte hun en forandring indeni. Men hver gang hun tænkte på det, skød hun tanken til side. Hun tvang sig selv til at glemme det.
   "Hvad lavede i hele dagen i går?" Angel var nysgerrig. Drengene havde overhovedet ikke nævnt deres tur "i byen".
   "Vi var..." Orlando afbrød Ewan inden han nåede at sige mere, "Vi var ude hos en af mine gamle venner, ikke nogen der betyder noget." Orlando sendte Ewan et blik, og ingen af dem sagde mere. Angel forstod at hun ikke skulle blande sig. Det her omhandlede Orlandos fortid. Den skulle man ikke rode mere i.
   På et tidspunkt var Angel alene med Ewan, og for første gang snakkede de om Orlandos tilstedeværelse.
   "Hvordan har du egentlig med at han er kommet tilbage?"
   "Jeg kunne ikke være lykkeligere. Det er længe siden jeg har følt som jeg gør når han er omkring mig." Angel smilede til Ewan, hendes eneste bedste ven der forstod hende fuldkomment. Men Ewan forstod hende ikke helt, for han havde i den seneste tid været i tvivl om sine følelser for Angel. Var det ren venskab, eller ønskede han mere? Når han så hende med Orlando følte han jalousiens kolde stød i hjertet, men når han så sad alene og tænkte på hende, var hun ikke andet end en ven for ham.
   "Har du stadig følelser for ham?" Ewan gravede lidt efter et svar der kunne hjælpe ham med at få hans egne følelser til at passe sammen. Angel tøvede før hun svarede,
   "Det... det har jeg faktisk slet ikke tænkt på. Jeg... det er dejligt at have ham tilbage, og jeg føler nok mere for ham end jeg ville gøre hvis han bare var en gammel ven men... Jeg ved det ikke." Angels svar fik igen jalousien til at blomstre i Ewan. Hendes ord havde kun forværret hans situation, og han havde svært ved at tackle de følelser der fløj rundt i hans hoved. Han kiggede på hende og så hvordan øjnene strålede af glæde, men han følte sig tom. Han smilede til Angel og bed smerten i sig.
   "Jeg er glad når du er glad, og hvis han betyder meget for dig, så vil jeg elske ham som var han min bror." Ewan mente hvert et ord, men han vidste også at det ikke ville blive let.
   "Jeg elsker dig! Du er min bedste ven og vi skal altid være sammen." Angels hengivenhed vistes tydeligt i hendes øjne, og i et øjeblik følte Ewan at han kunne klare alt.
   "Jeg elsker også dig..." lagde han mere i ordene end hun, det vidste han ikke.
   "EWAN!!!" Orlandos stemme skar sig vej gennem systemet, og tiltrak sig både Ewan og Angels opmærksomhed.
   "Det lyder som om han har brug for hjælp..." Angel smilede.
   "Den store Orlando har brug for hjælp" tænkte Ewan for sig selv, men han sagde det ikke højt.

Da de kom ind i stuen så de Orlando stå på en stol, med øret helt op til udluftningskanalen. Derfra kunne man høre menneskerne der gik rundt udenfor og Angel og Ewan havde tit haft det sjovt med at lytte til andres samtaler, men Orlandos ansigtsudtryk viste alt andet end glæde...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/06-2005 22:03 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 569 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.