Noget for sig selv

1. kapitel


19 år siden 2 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 22 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
6 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
6 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
6 år siden
3Fra nu af
Vil årets første sommerdag · Minde mig om · Alkoholfri vin · En dobbelt... [...]
Digte · sommer
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

Ewan og Angel

   "Hvornår så du ham sidst?"
   "1 sidste uge... Eller, der modtog jeg et brev fra ham."
   "Er du ikke vildt spændt?"
   Angelina rodede lidt ved kasserne, men vendte sig så om og så Ewan i øjnene.
   "Jeg har ikke set fyren i l½ år, og dengang skred han uden at sige farvel, jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg kan forvente af ham nu." hun rettede igen opmærksomheden mod kasserne, "Og hvor er det forbandede bånd henne?!" hun skubbede irriteret tingene rundt i kassen, indtil hun pludselig fik fat i det hun ledte efter.
   "Her er det, kom med."
   De fulgtes ad ind i den del af systemet der skulle forestille en stue. Ewan kastede sig ned i sofaen, og Angelina satte båndet på. Et billede tonede frem på skærmen, og en masse glade ansigter vinkede til kameraet.
   "Hvem af dem er ham?" Ewan var nysgerrig efter at se den omtalte fremmede, han havde hørt så meget om de sidste par uger.
   "Er det ham der?"
   "Han kommer først senere på båndet." Angelina trykkede "forward" knappen i bund, og ansigterne bevægede sig unaturligt hurtigt hen over skærmen. Med et ændrede farverne sig på skærmen, og hun slap knappen. En lidt freaky fyr med strithår og sin egen stil dukkede op på skærmen.
   "Er det ham?"
   "Ja, det er ham." Angelina kiggede med halvsjælende øjne på fyren på skærmen. Hun forsvandt langsomt ind i minderne fra fortiden.
   "Angel!!" Ewans stemme rev hende ud af drømmeland og tilbage til virkeligheden. "Angel, er det virkelig ham du har snakket om de sidste 4 uger? Er det "Orlando?"" "Ja..."
   "Fair nok. Hvornår kommer han?"
   "I morgen... Han kommer med.." En frygtelig buldren afbrød Angelina midt i sætningen. De boede i et kloaksystem under den gamle metro, men den kørte nu kun forbi en gang i timen. Det var et udmærket sted de havde fundet, om sommeren var der køligt, og om vinteren holdt det varme vand fra vandforsyningen hele området opvarmet. Det var Angel der oprindeligt havde fundet stedet og gjort det hyggeligt. Ewan var bare tilfældigvis brast ind og var faldet om på sofaen i en brandert. I starten havde Angel prøvet at skræmme ham væk, men han blev ved med at komme igen, og til sidst indså hun at han ikke ville forsvinde. Og så lod hun ham flytte ind. Hun havde også været en smule ensom efter at Orlando rejste... Den bragende lyd hørte op, og igen blev alt stille.
   "Han kom med... hvad?" Ewan smilede og rettede igen sit blik mod skærmen,
   "Hov! hvem er hun? Vent... det er jo... AVRIL!" Han hoppede på benene og gik helt hen til skærmen.
   "Hvad laver hun der? Og sammen med ham?" han kastede et blik på Angel, og så tilbage på skærmen.
   "De plejede at gå ud sammen, indtil at hun udnyttede ham og han kom til mig. Men hun elskede ham, så nu er hun sur på mig fordi jeg "tog" ham fra hende. Hun skræmte ham selv væk!"
   "Jeg kan se hvor problemet ligger." Han gik lidt væk fra skærmen, og stod så og studerede dem på afstand."

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/06-2005 19:57 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 25261 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.