Noget for sig selv

29. kapitel


19 år siden 0 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 22 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

Angel taler med Martin

   Angel lagde ikke mærke til det i starten, men pludselig gik det op for hende, hvor utryk Avril virkede efter Martin var kommet. Flere gange så hun dem udveksle blikke, men hun forstod dem ikke. Det virkede som om de kendte hinanden... Avril prøvede at undslippe, ved at klamre sig til en samtale med Orlando. Angel sakkede bagud, men inden Ewan nåede hen til hende, var Martin der...
   En pludselig berøring fik Angel til at skælve. Martin tog hendes hånd i sin, og hun lod det ske. Det var som om det ikke betød noget. Som var det bare en trøst.
   "Hvorfor er du bange for Justin?..." Martins spørgsmål kom bag på Angel. Hun havde prøvet at skjule det, men denne fremmede så åbenbart igennem hende. Og selvom hun ikke kendte ham, følte hun sig pludselig tryg sammen med ham.
   Angel fortalte ham hele historien om hvordan Justin var kommet til hende mens Orlando og Ewan var ude. Om spørgsmålene, og kysset...
   "Men det er Orlando du elsker?..." Hans lige på og hårdt måde skræmte Angel. Dette var ting som hun ikke ville dele med andre, men nu stod denne fremmede og spurgte direkte til det... hun kiggede op på ham. Sagde intet.
   "kærligheden er en falsk ide, man klamrer sig til, fordi man helvedes gerne vil tro på andet end tilfældighederne" Martin kiggede på hende. Hans blik var på en måde anklagende, men hun turde ikke sige ham imod, så hun nikkede bare. Han kiggede over på Avril.
   "Desuden har du intet at frygte. Din... fyr? er ikke forelsket i hende."
   "Hvordan kan du vide det?" Angel blev irriteret. Hvis det var sandt, hvorfor flirtede Orlando så med Avril?
   "Jeg har set den måde han kigger på dig..." Martins ansigt blev mildt og han smilede til Angel. Så fortsatte de med at gå, i stilhed.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/06-2005 22:59 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 310 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.