Noget for sig selv

26. kapitel


19 år siden 0 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 22 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
6 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
6 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

Ewan

   Jaguaren lå stadig på ryggen, men den var blevet påkørt af den sorte Mercedes. Begge biler holdt stille og den eneste lyd der var, var lyden af en sydende motor. Hun gik hen til jaguaren, men den var tom!
   "Orlando!" Hendes stemme gav genlyd mellem træerne. Men intet svar.

"Angel!"
   Hun vendte sig forskrækket om,
   "EWAN!!!" Hun kastede sig om halsen på ham. Aldrig havde hun været så glad for at se ham. Men hendes glæde blev hurtigt afløst af bekymring. "Hvor er Orlando?"
   "Han er... han kommer nok lige om lidt." Ewan lød ikke så sikker.
   "Ewan, hvis der er noget galt så sig det dog!"
   "Han blev forfulgt af en af vagterne og løb ind i skoven!... Jeg ved ikke hvor han er, og lige nu er jeg ligeglad!"
   "..." Angel var mundlam. Fordi Ewans udbrud overraskede hende. Irritationen i hans stemme var uvant.
   Men hun nåede ikke at tænke mere, for med et blev hun væltet omkuld. Hun mærkede det mudrede underlag give efter under sig da hun landede og vægten fra hendes angriber trykkede hende længere ned. Hun kæmpede for at få armene fri, og det lykkedes hende da også. Hun parerede slagene der haglede ned over hende i blinde og kæmpede samtidig for ikke at synke for langt ned i mudderet.
   "Ewan!!!" en blanding af angst, hjælpeløshed og klaustrofobiske følelser vældede op i hende og gjorde hende panisk. Hun skulle bruge hjælp. Nu!
   Med et mærkede hun vægten blive løftet fra hendes krop og hun åbnede øjnene, tidsnok til at se at det var Avril der havde angrebet hende. Ewan havde tag om hendes mave, men hun kæmpede imod og han slyngede hende væk fra Angel.
   Hun landede hårdt! Vredt vendte hun ansigtet mod Ewan. Hendes hår var klistret til hendes ansigt af det våde mudder og øjnene lyste af en stærk hævntørst. Et øjeblik synes Ewan næsten at han kunne lugte hendes vrede. Hun var sur. Det passede bestemt ikke Avril at blive afbrudt midt i hendes, det hun anså som den afgørende kamp om Orlando. Men med et faldt hendes øjne på noget der fik hende til at smile ondskabsfuldt...
   Et hårdt slag ramte Ewan i baghovedet og et skrig undslap Angels læber. Hvor var Justin kommet fra!?
   Han stod med et bræt. Det bræt han få sekunder tidligere havde banket ind i baghovedet på Ewan. Angel var bange. Hun kiggede hen på Avril og så hvordan hun frydede sig over synet af den blødende Ewan.
   Det kunne ikke være sandt det her... Det er et mareridt! Det svimlede for Angel. Alting flimrede for hendes øjne... og så, blev alt sort.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/06-2005 22:51 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 439 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.