Noget for sig selv

4. kapitel


19 år siden 0 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 22 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
6 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
6 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
6 år siden
3Fra nu af
Vil årets første sommerdag · Minde mig om · Alkoholfri vin · En dobbelt... [...]
Digte · sommer
6 år siden
5Rusen
Ulempen ved rusen er, at den er midlertidig. · Du tager stoffer for... [...]
Digte · sårbarhed, venskaber, alkohol
6 år siden
8Kaffen
Vi kender den alle sammen · Alligevel er den forskellig for de fles... [...]
Digte · hverdagslivet, mennesker, kaffe
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

Orlandos sted

   (sammen igen)
   Angel nød igen at være sammen med Orlando. De havde taget deres skateboards med og kørte nu fuld fart ned af hovedgaden. Folk sprang til side for ikke at blive ramt, og et ekko af vrede stemmer fulgte dem hvor de kørte. Men de havde det skægt og lige nu var der intet der kunne ødelægge den glæde Angel følte dybt inde. Hun skatede en halv meter bag ham, og fulgte ham hvor end han kørte. De endte inde på en lille sidegade. Et sted hun aldrig havde været før, men hun fornemmede at Orlando havde. Orlando stoppede og trådte skateboardet op i hånden. Angel fulgte hans eksempel og fulgte efter ham hen til en lille dør.
   "Hvad skal vi?" spurgte hun nysgerrigt.
   "Jeg skal bare se om det stadig er der..." Han åbnede forsigtigt døren og gik ind. Angel gik efter ham og de kom ind i et rum med en trappe. De fulgte trappen ovenpå til en anden lille dør. Han åbnede døren og trådte ind i en lille lejlighed. Den var støvet, men alligevel hyggelig. Angel blev med det samme klar over hvad det var. Det var her Orlando havde boet for han mødte Angel og stadig var sammen med Avril. Det var det sted hun aldrig havde været, fordi Orlando mente at det var det eneste sted han kunne flygte hen når verden blev for meget for ham. Ikke engang Avril havde været her. Pludselig følte hun sig tættere på Orlando end hun nogensinde havde gjort før.
   "Nå, nu har du set det. Hvad synes du?" Han vendte sig mod hende og afventede hendes svar.
   "Jeg troede aldrig at jeg ville få det afse..." Hun vidste ikke hvad hun mere skulle sige, hun kiggede bare rundt på alle de ting hun kun havde kunnet gætte sig til. Sengen var magen til hendes egen, en stor rundt madras med puder hele vejen rundt, så man ikke faldt ud. På væggene hang der plakater af nogle af de store bands, og de film der var populære fra før hendes tid. Orlando gik hen til skrivebordet midt i rummet og tændte den gamle computer der stod på det.
   "Hvad skal du?" Angel havde fået mælet igen og blev nysgerrig.
   "Jeg skrev engang historier på denne her." han satte sig ned på den slidte kontorstol og kiggede intenst på skærmen.
   "Hvad handlede de om?"
   "Hvad?"
   "Dine historier. Hvad handlede de om?"
   Orlando tænkte sig om et øjeblik før han svarede,
   "De handlede om ting jeg ønskede skulle ske. Om personer jeg ønskede at møde og om eventyr jeg ønskede at gennemleve." Han kiggede igen ind i skærmen og koncentrerede sig.
   "Er det i orden hvis jeg kigger mig lidt omkring?"
   "Ja selvfølgelig." Han smilede til hende, "Men du finder ikke noget spændende, alt ligger gemt her på computeren."
   Angel fandt det alligevel spændende at gå rundt og snuse lidt på hans reoler. En af de ting hun specielt fandt spændende, var alle de bøger han havde. Hun havde aldrig selv læst en bog, så det var ikke noget hun savnede. Selvfølgelig kunne hun læse, det kunne alle, men ikke mange brugte det. Hun skrev heller ikke som Orlando, hverken på computer eller i hånden.
   Hun rettede igen sin opmærksomhed mod Orlando,
   "Må jeg læse dine historier?"
   Han kiggede på hende med et overbærende smil,
   "Nej. De historier er for mig, og mig alene. Jeg har allerede vist dig mere af mig selv end nogensinde før." han lavede nogle hurtige klik på musen og rejste sig så fra computeren.
   "Lad os få skaffet noget mad så det ikke er Ewan der skal gøre det hele." Han samlede skateboardet op fra gulvet og viste Angel ud af lejligheden.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/06-2005 19:59 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 620 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.