Noget for sig selv

42. kapitel


19 år siden 0 kommentarer 58 kapitler Romaner

1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 9 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)

Ewan kommer hjem.

   "Orlando!!? Hvad er der sket!?" For anden gang så han Orlando liggende bevidstløs. At se Orlandos svag og afkræftet havde en skræmmende effekt på Ewan. Det betød nemlig at Angel var i problemer.
   "Orlando...?" Han kiggede sig rådvild omkring. En flaske vand! Han greb den og sprøjtede indholdet ud i hovedet på Orlando, der instinktivt begynde at hoste.
   "Orlando! Tal til mig!"
   "Host host... Angel!!!" Orlando sprang på benene, "hvor er hun!?"
   "Det er det jeg vil vide!"
   "De tog hende. De tog hende!" Orlandos stemme steg til et panikslagent råb.
   "De...? De hvem?"
   "De tog hende!"
   "DE!" Orlando greb fat i Ewan. Hans øjne var vilde, men pludselig gik det op for ham hvad det var han lavede. Han slap Ewan. Trådte et skridt tilbage. "Vi må finde hende..." Han kiggede opgivende rundt. Ledte efter noget der kunne lede hans tanker på vej. Vandet løb ned af hans ansigt og fik det til at se ud som at han græd. Den "grædende" Orlando slog Ewan helt ud. Fik ham til at miste håbet. Gav ham følelsen af at de havde mistet Angel.
   "Avril."
   "Har Avril taget hende?"
   "Nej,.. Måske...?" Orlando sukkede opgivende, "hun kan hjælpe mig med at finde ud af hvem de var." Han var allerede på vej ud af døren.
   "Vent. Hvad så med mig?" Ewan blev nervøs.
   "De kom efter hende, vi interesserer dem ikke." Han vendte Ewan ryggen og satte i løb ud af systemet.

Skyld!
   Gennemborede hans krop og sjæl. Hvis han nu ikke var stukket af ud i byen. Hvis han nu bare var blevet tilbage og passe på Angel. Hvordan kunne han også tro at Orlando kunne klare det alene? Han havde fejlet. Havde ikke været der når Angel havde brug for ham. Det havde han jo altid været. Men ikke denne gang. Ikke denne gang hvor det virkelig galt. Han forbandede sig selv og det faktum at han havde forladt hende. Det gav ham kvalme. Han kastede op.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/06-2005 00:46 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 336 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.